Spring_thunder
VWC lid
Nou maar hopen dat de prijzen dit jaar nog steeds zo laag zijn bij Zena.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dan is mijn rol Duitse koekjes dus ook illegaal.
Belgisch -in Nederland ook goedgekeurd vuurwerk- mag je tijdens de verkoopdagrn in gebruikshoeveelheden (dus max. 25Kg) invoeren als ik me niet vergis.
Bij de Duitse grens geldt dit iig wel.
Neem dan zo snel mogelijk contact op met je collega's van Zena België.
Iemand zit heel hard te liegen bij Zena, de vraag is wie?
![]()
En hoeveel mensen hebben er hier GBV/WECO/BKV en Broekhof in hun collectie in vergelijking met Zena?
Wij zijn niet de Jan Modaal die hun vuurwerk op de hoek koopt. Wij vertegenwoordigen ook maar een klein percentage van de afzetmarkt van een importeur en juist wij goed kijken naar een goede prijs/kwaliteit verhoudingen en producten met de wow-effect. Wij weten wat we kopen en gaan meestal niet af op de verkoper in de winkel.
Nu was dit jaar Zena erg scherp geprijst en dit heeft ons freaks doen overhalen om percentueel veel van dit merk in onze collectie hebben. Logisch dan ook dat we percentueel veel productie fouten hebben meegemaakt bij Zena dan.
En daar wil ik het bij laten.![]()
Ja dat klopt je rol Duitse koekjes is ook illegaal, waar het niet dat voor sommige producten een vrijgestelde limiet is aangegeven.
Bijvoorbeeld alcoholische dranken uit Duitsland halen is nog altijd verbonden aan een maximum aantal liter, al wordt ook daarop niet veel gehandhaafd. Lang leve de EU.
Deze vrijgestelde limiet geldt niet op vuurwerk.
Overigens mag je maar een hele beperkte hoeveelheid NEM in bezit hebben in Belgie en ben je daar dus volgens de Belgische wetgeving al heel snel in overtreding.
Wat betreft het invoeren van Duits vuurwerk, dit mag nooit, tenzij er een Nederlandse gebruiksaanwijzing op zit en het voldoet aan alle in Nederland gestelde eisen, al wordt er niet altijd op gehandhaafd, zolang het vuurwerk dat je vanuit de Pruis meeneemt hier niet aan voldoet is het strafbaar.
Beste VWBE,
Even voor de goede orde ik werk niet voor Zena of welke andere importeur dan ook.
Ik schiet als pyrotechnicus op jaarbasis een (grote) hoeveelheid vuurwerk de lucht in en daar zitten veel producten van Zena tussen, die in mijn ogen erg goed functioneren. Overigens steken wij bedrijfsmatig veel vuurwerken met de hand af. Persoonlijk doe ik dat zonder zweet in de bilnaad voor cakes van Zena of vuurwerkvisie.
Volgens mij is deze hele kwestie een prachtig voorbeeld van vrije marktwerking. Een importeur werkt voor zijn geld en probeert voor relatief weinig geld een zo goed mogelijk product neer te zetten waar hij/zij uiteindelijk een goede boterham aan overhoudt. Iedere importeur heeft zijn/haar eigen speerpunten die ze belangrijk vinden en waarmee ze de markt betreden.
Daarnaast zijn er de handhavende en keurende instanties die er op toezien dat de geldende wet en regelgeving in acht wordt genomen. Wanneer deze hun werk niet goed doen of onvoldoende kunnen uitvoeren dan kun je dat een importeur niet kwalijk nemen.
vindt jij bepaalde cakes gevaarlijk dan staat het je vrij om een andere leverancier te zoeken. Wanneer dit genoeg gebeurt zal een importeur vanzelf wel iets aan het geleverde vuurwerk moeten veranderen voor het behouden of terugwinnen van klanten.
By the way: kartonnen Psycho Mania afgefakkeld waarbij er sporadisch een enkele schot fout ging.
Ik ben het niet helemaal met je eens.En hoeveel mensen hebben er hier GBV/WECO/BKV en Broekhof in hun collectie in vergelijking met Zena?
Wij zijn niet de Jan Modaal die hun vuurwerk op de hoek koopt. Wij vertegenwoordigen ook maar een klein percentage van de afzetmarkt van een importeur en juist wij goed kijken naar een goede prijs/kwaliteit verhoudingen en producten met de wow-effect. Wij weten wat we kopen en gaan meestal niet af op de verkoper in de winkel.
Nu was dit jaar Zena erg scherp geprijst en dit heeft ons freaks doen overhalen om percentueel veel van dit merk in onze collectie hebben. Logisch dan ook dat we percentueel veel productie fouten hebben meegemaakt bij Zena dan.
En daar wil ik het bij laten.![]()
Dat wist ik inderdaad niet, neemt niet weg dat als je het op straat legt, klinkers oid er genoeg hoogteverschil onder de cake kan zitten om hem instabiel te maken.Dat is toch echt geen correcte aanname van je. Ik raad je aan om eens de specificaties van de CE batch-testen op te zoeken, als je je er voor wilt interesseren. Daarin staat tot in het meest minuscule detail uitgelegd hoe bepaalde testen uitgevoerd dienen te worden. Zo worden cakes op een vlakke ondergrond gezet die onder een hoek staat van (ik meen) 5 of 10 graden. De cakes mogen dan niet omvallen, zelfs onder deze lichte hoek. De ondergrond is weliswaar vlak bij deze test, maar is ruw gemaakt met schuurpapier met korrel 80 (meen ik). Jaja, ik lieg het niet! Er is voorgeschreven hoe ruw de ondergrond moet zijn bij het uitvoeren van de bachtesten in China!
Als ik zo om mij heen hoor, dan hoor ik dit jaar wel enorm veel dat cakes geexplodeerd zijn afgelopen jaar. Niet alleen hier op het forum, maar ook bij klanten. ( waar zit het probleem ? )![]()
Als ik zo om mij heen hoor, dan hoor ik dit jaar wel enorm veel dat cakes geexplodeerd zijn afgelopen jaar. Niet alleen hier op het forum, maar ook bij klanten. ( waar zit het probleem ? )![]()
Ik heb met een hele groep (30+man) geen enkel probleem gehad.
Dan hebben we het over honderden cakes en vuurwerk waarvooor 10.000+ betaald is met kortingen.
Kan aan onze producten liggen natuurlijk, maar wordt er nou niet een te groot probleem gecreeerd hier.
Tuurlijk is elke productiefout er een teveel, maar het is handwerk. En dan ook nog eens gevuld met 'explosief' materiaal.
Dat er niks mis kan gaan is dan een illusie.
Ik heb met een hele groep (30+man) geen enkel probleem gehad.
Dan hebben we het over honderden cakes en vuurwerk waarvooor 10.000+ betaald is met kortingen.
Kan aan onze producten liggen natuurlijk, maar wordt er nou niet een te groot probleem gecreeerd hier.
Tuurlijk is elke productiefout er een teveel, maar het is handwerk. En dan ook nog eens gevuld met 'explosief' materiaal.
Dat er niks mis kan gaan is dan een illusie.
Hier alleen een Hoogmoed gehad waarvan er een paar schoten door de zijkant kwamen, verder geen problemen. Wel veel niet afgegaande bombettes van of de Las Vegas (Wolff) of de King Cobra (Lesli).
Nu je het zo zegt: Kan het ook zo zijn dat er bij fluitcakes een grotere foutmarge zit? Van zena heb ik het wel gehoord, nu van deze twee. Wil natuurlijk niets zeggen, maar vroeg het me ff af.
greetzz