Consumentencakes met productiefouten - 2013 / 2014

Nee maar dat was mijn punt ook niet, mijn punt is dat de mensen zelf ook niet goed uitkijken. Dikke 100 schots blokken in een smalle straat op 3 meter van je voordeur en 20 man eromheen, dat is..., pervers...

Dikke 100 shots blokken, hmm een profblok heeft net zoveel kruid als een golden power van royal:bye:

Shining Stars Zena Vuurwerk
1e salvo goed, daarna alles in 1 keer dan is hij zijn geld bij lange na niet waard.
Pyros Myth
leek wel een tails cake, geen knallen maar plofjes geen boeketten maar vonkjes
Matrix Zena vuurwerk
zoals eerder al genoemd laatste salvo gingen er compleet schuin uit tegen een auto aan, levensgevaarlijk.

Shining Stars Zena Vuurwerk
1e salvo goed, daarna alles in 1 keer dan is hij zijn geld bij lange na niet waard.
Pyros Myth
leek wel een tails cake, geen knallen maar plofjes geen boeketten maar vonkjes
Matrix Zena vuurwerk
zoals eerder al genoemd laatste salvo gingen er compleet schuin uit tegen een auto aan, levensgevaarlijk.

Ik vind die Pyro's Myth best meevallen. Zal ongetwijfelt een tegenvaller zijn geweest, maar echt een productiefout is het niet imo.

Ghost Song (Zena), hoewel dat al twee jaar terug was, die ook uit elkaar klapte.

Met de Ghost Song waren inderdaad een hoop problemen mee.
Ze klapten zelfs op demo's uit elkaar.

http://forum.vuurwerkcrew.nl/archive/index.php/t-12250.html

Gerwin - 3 januari 2012, 18:39

Levensgevaarlijk ding. Moet per direct afgekeurd worden! Als TNO meeleest, alsjeblieft, ga deze keuren! Schoten die op de grond knallen! Elke cake schiet levensgevaarlijke schoten die laag vliegen. Één cake klapte zelfs uit elkaar, waarbij de tubes los raakten van elkaar. Gelukkig knalde die zichzelf uit, want anders vlogen de schoten door de straat!

Absoluut niet kopen!

Helemaal gelijk!

Tijdens de demo in Almere hadden we er 8 staan en allemaal knalde ze uitelkaar. Ik dacht toen dat het toevallig aan het karton had kunnen liggen. Ik had er echter 2 in mijn show verwerkt maar deze voorzien van een halve rol DuckTape en dat was zeker nodig want wederom knalde er 1 uitelkaar.

Oftewel AUB ZenaNL haal deze uit jullie collectie of pas hem aan zodat hij wel normaal afgaat.

Rowy Vuurwerk - 3 januari 2012, 19:35

Bij deze cake heb ik het ook ondervonden :(
Deze had ik dus ook 6x in mijn show, waarvan 2 explodeerde.
Gelukkig had ik al zo'n vermoeden, dus had ik iedereen verzocht om toch wat ruimer
afstand te nemen.
Wij hebben VWT hiervan al op de hoogte gebracht.

Mattenfreak - 3 januari 2012, 20:19

Was ook de cake die op de demo van Vuurwerkvisie mis ging, zie film hieronder vanaf 5:20 ongeveer, daar zie je op 2 posten de cake fout gaan.
Vind het wel zorgwekkend als je dan hier al zoveel ervaringen leest waarbij het niet goed ging, laten we hopen dat het nergens serieus fout is gegaan!

Ze lezen hier mee en we nemen het ook mee in ons eerstvolgende bezoek natuurlijk, benieuwd of ze er zelf ook veel over gehoord hebben.

Hier nog diverse meldingen van FPM.
Hij klapte zelfs bij Tony uit elkaar.
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/herlat-collection/25476-ghost-song.html

Maar wat zien we in een recent bericht?

Zena verkoopt die gevaarlijke rommel nog altijd, terwijl ze meldingen kregen van forumleden en zelfs van de administrator. Diezelfde administrator noemt mijn mening dan kansloos. Geld gaat boven veiligheid bij Zena.

De oude Ghost Song werd verkocht met korting in Olen, deze maand, januari 2014!

valerie - 7 januari 2014, 16:54
Ghost Song is helaas op

Ze zullen de meldingen "niet gezien" hebben bij Zena.
Snapte?

20100207-hoofd-in-zand.jpg

Ik vind die Pyro's Myth best meevallen. Zal ongetwijfelt een tegenvaller zijn geweest, maar echt een productiefout is het niet imo.
ja daar heb je wel gelijk in, echter vind ik het niet kunnne dat het product zo zwaar afwijkt van de product video. En ik las al ergens eerder meerdere mensen die deze cake genoteerd hadden in dit topic

Hahahaha, geef dan gewoon toe dat je werkt voor Zena.
Ik snap wel dat je niet zo blij bent met dit topic, lol.
Waarom mag ik geen berichten verzamelen van andere fora? lol
Trouwens, die "Belgische Zena cakes" zijn niet illegaal, als je het daar over hebt.
Er staat VWV Rotterdam op.

Dit is de haven waar het naar toe is verscheept vanuit China. :cry:
Belgische Zena-cakes zijn wel illegaal al gaat het alleen maar over het feit dat er geen Nederlandse BTW over is betaald door de consument. Dit betekent dat je je schuldig maakt aan een economisch delict volgens de in Nederland geldende Wet en Regelgeving.

Jammer dat je uitspraken doet op basis van eigen aannames voordat je deze op waarheid toetst. In mijn ogen zet dat aan tot denken over andere berichtgevingen die je hier hebt gedaan, (maar dat is gewoon mijn mening).

Neem dan zo snel mogelijk contact op met je collega's van Zena België.
Iemand zit heel hard te liegen bij Zena, de vraag is wie?

leuk%20weetje.jpg

Neem dan zo snel mogelijk contact op met je collega's van Zena België.
Iemand zit heel hard te liegen bij Zena, de vraag is wie?

leuk%20weetje.jpg

Nee hoor zijn ze niet, alleen het invoeren van deze cake als consument is illegaal. Alleen hoe je dit in nl krijgt zonder illegaal te zijn is wel de vraag:p

Een pittige maar interessante discussie.

Laat ik voorop stellen dat bij elke importeur en bij elke cake een foutje in kan sluipen. Individueel of per serie. De importeur kan dat soms pas achteraf te weten komen. In China doet alles het prima, maar hier blijkt dat een Chinees op maandagochtend niet uitgeslapen was.

Als ik het hier echter zo lees is er bij Zena meer aan de hand. Er zijn teveel producten met (structurele) fouten. Vreemd dat dit er bij de testen allemaal doorheen glipt, maar nog vreemder dat Zena zelf daar niet secuurder op let. Wordt het dan niet eens tijd om naar een andere (waarschijnlijk iets duurdere) fabriek te gaan?

Persoonlijk schoot ik enkele jaren geleden ook diverse Zena cakes, totdat we besloten dat risico niet meer te willen lopen. Bij diverse cakes kwamen de bombettes via de zijkant uit de cake of veel te laag tot ontploffing. Verder mooi spul hoor, maar in een wat smallere straat was dat niet echt een pretje.

De discussie is dus niet nieuw. Des te knapper is het dat ze desondanks wel bij de beste importeurs worden vermeld in de poll. Zo zie je maar dat een aantrekkelijke prijs bij veel mensen een hoop, zo niet alles, vergoedt.

Michelangelo,

de prijs vergoed niet alles, de prijs / kwaliteitverhouding.
veel mensen zullen ook GEEN problemen hebben met Zena materiaal, waaronder ik, en naast mij nog veel meer

Heb dit jaar alleen maar Zena producten gehad,en alles is prima verlopen.
Maar als ik dit zo lees,kreeg ik toch m'n bedenkingen bij Zena.

Ik had het gevoel dat Zena stond voor kwaliteit en betaalbaar...dat laatste is waar maar zoals te lezen is,is de kwaliteit soms ver te zoeken begrijp ik....

Bij elke importeur zit wel eens een cake die niet goed is. Het blijft handwerk voor het grote deel en dan kan er een keer iets niet goed zijn.
Ik heb van Hardix dutch thunder twee jaar op rij gehad en twee jaar knalt hij vanuit zijkant leeg.
Ik heb het met de heavy 5 potjes gehad van Wolff. Daar schoot ook eentje rustig leeg via de zijkant.

Over potjes die omvallen: Tja, in principe moeten ze blijven staan, maar het wordt getest op een volstrekt vlakke ondergrond. Op het moment dat ze een beetje scheef staan of er ligt een kiezelsteentje onder dan vallen ze nogal snel om. Vooral de kleinere potjes. Daarom, Zoals Gizmo ook al zegt: Zet altijd je vuurwerk vast. Ik heb afgelopen jaar een rij met grote stoeptegels gebruik om alles vast te zetten.

Ik moet wel zeggen dat het vaak wel uitmaakt of je iets uit een budgetlijn koopt of niet. Ik heb zelf gemerkt dat daar meer foutjes inzitten dan in de duurdere cakes.
Zena verkocht dit jaar best veel goedkoop. dat een pyro's myth een beetje tegenvalt kan ik me voorstellen. Ik heb best veel cakes gezien waarbij er effecten veel 1 kant opgaan. Op het moment dat er in Salvo's geschoten wordt wordt dit gecompenseerd. als het wat langzamer gaat dan valt het wat tegen. Echter Zena had ook echt goede producten. Dus het is echt niet allemaal troep. Zo eerlijk moet je zijn.
Misschien hebben ze er wat meer mislukte cakes tussen zitten, maar als je kijkt hoeveel ze dit jaar verkochten en hoeveel budget erbij zat dan kan ik het me indenken. Ook al moet een budgetcake ook gewoon presteren in de straat zoals hij wordt verkocht.
Als er verhalen waren en filmpjes over cakes die gevaarlijk waren en deze batch wordt dan gewoon nog verkocht(als dit aangetoond kan worden) dan vind ik dit een kwalijke zaak. Daar mag je een importeur op aanspreken en als ze er niets mee doen, dan moet je voor jezelf gewoon een statement maken. dan koop je het product niet nog een keer. Ik zou producten die echt tegenvallen in de straat ook niet nog een keer kopen, ook al is het een andere batch. Daar ben ik al paar keer ingetrapt in eerdere tijden en ik doe het gewoon niet meer.

greetzz

Heb 3 jaar geleden ook alleen maar Zena producten gehad en toen geen enkel probleem tegengekomen. De laatste 2 jaar hoor je steeds meer klachten en dat zal dan waarschijnlijk komen door een goedkopere productie. Vind dat Zena weer terug moet naar de kwaliteit en daarna pas weer naar de prijs kijken...

Dit jaar 1 probleem gehad met het buurtassortiment. Bij 1 cake zaten er nog 8 bombettes in.
Vorig jaar geen problemen gehad ook niet met cakes van zena.
2011-2012 Pijl van het pakket Goldmembers klapte al 3 m boven de grond.
ontplofte er een cake bij me waardoor er nog 6 schoten door de straat gingen.
Crackling w palm pistel 19 sh.jpg

Zena was afgelopen jaar wel echt opvallend aanwezig met hun promotie en goedkope prijzen. Misschien moeten ze inderdaad een stapje teruggaan en weer voor kwaliteit gaan. (hoewel er ook echt kwaliteit tussen zit)

Brengt mij op een ander punt. Als ik zie hoe er soms gegooid wordt met dozen vuurwerk dan verbaast het mij niets. Ik kocht horizon of holland en die werd van een metertje of anderhalf keihard op de kop gegooid. Je maakt mij niet wijs dat dit niets met de bombettes doet.
Handelaren zouden mogen nadenken over wie ze vragen om verpakkingen open te halen. Ik heb dit veel meer gezien. Dozen worden op de grond opengemaakt, maar ze worden gewoon op de grond gegooid.
Een volgende keer als ik zie dat het met een product van mij gebeurt zal ik vragen om een ander product. Ik zal de betreffende winkel ook op de hoogte stellen.
greetzz

Zelf heb ik ook geen last met Zena gehad om eerlijk te zijn en had er toch wel genoeg van :D

Maar weet je wat het is, er is waarschijnlijk dit jaar heel erg veel Zena verkocht en dan zie je ook vaker dat er foutjes in het proces kunnen sluipen. Het blijft handwerk dat vuurwerk he?

Over potjes die omvallen: Tja, in principe moeten ze blijven staan, maar het wordt getest op een volstrekt vlakke ondergrond. Op het moment dat ze een beetje scheef staan of er ligt een kiezelsteentje onder dan vallen ze nogal snel om. Vooral de kleinere potjes. Daarom, Zoals Gizmo ook al zegt: Zet altijd je vuurwerk vast. Ik heb afgelopen jaar een rij met grote stoeptegels gebruik om alles vast te zetten.
Dat is toch echt geen correcte aanname van je. Ik raad je aan om eens de specificaties van de CE batch-testen op te zoeken, als je je er voor wilt interesseren. Daarin staat tot in het meest minuscule detail uitgelegd hoe bepaalde testen uitgevoerd dienen te worden. Zo worden cakes op een vlakke ondergrond gezet die onder een hoek staat van (ik meen) 5 of 10 graden. De cakes mogen dan niet omvallen, zelfs onder deze lichte hoek. De ondergrond is weliswaar vlak bij deze test, maar is ruw gemaakt met schuurpapier met korrel 80 (meen ik). Jaja, ik lieg het niet! Er is voorgeschreven hoe ruw de ondergrond moet zijn bij het uitvoeren van de bachtesten in China!

Als ik zie hoe er soms gegooid wordt met dozen vuurwerk dan verbaast het mij niets. Ik kocht horizon of holland en die werd van een metertje of anderhalf keihard op de kop gegooid. Je maakt mij niet wijs dat dit niets met de bombettes doet.
Ook hier wil ik verwijzen naar de batchtesten. Vuurwerk wordt ook hier weer getest, met een zogenaamde 'valtest'. Ik zeg het weer even uit m'n hoofd, dus ik kan er iets naast zitten. Maar een product moet tien keer kunnen vallen van een hoogte van 75 cm (zeg maar van een tafel), en na het vallen nog precies hetzelfde presteren als zonder dit vallen. Nou is jouw situatie met anderhalve meter natuurlijk een stuk meer dan 75 cm. Dan wordt het product opeens aan ca. vier keer zo grote kracht blootgesteld als in de test. Ik ben het me je eens dat dit absoluut onwenselijk is, dus daar moet je de winkel zeker op aanspreken. Ik wil alleen zeggen dat vuurwerk probleemloos moet kunnen vallen van 75 cm hoogte zonder dat je je zorgen hoeft te gaan maken.

Maar weet je wat het is, er is waarschijnlijk dit jaar heel erg veel Zena verkocht en dan zie je ook vaker dat er foutjes in het proces kunnen sluipen. Het blijft handwerk dat vuurwerk he?
Tsja, alle vuurwerk is handwerk. Het ene merk is niet meer handwerk dan het andere merk. Als ik kijk naar de grootste marktaandeelhouders in Nederland, ik noem Lesli en GBV/WECO(/BKV tegenwoordig), lees ik hier op het forum héél weinig terug over productiefouten bij deze twee merken. Zena is weliswaar hard gegroeid, maar in kwantiteit vuurwerk naar mijn idee niet groter dan Lesli en GBV/WECO/BKV en misschien zelfs Wolff en Broekhoff. Daar kan ik helaas geen cijfers over vinden, maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat Zena niet significant meer producten verkocht heeft dan de andere paar grootste importeurs. Maar Zena komt wel significant vaker met productiefouten op de markt. Dit geeft toch te denken en verdient een betere discussie dan het afdoen met "er is dit jaar heel erg veel Zena verkocht".

Het enige minpunt was bij mij de horse tail. Mensen kregen gewoon de silveren strobe stars in hun nek ! Echt gevaarlijk laag kwamen ze. Voor de rest waren er twee cakes bij de buren omgevallen.
Die waren zo stomdronken en te eigenwijs om de voetjes onder de cakes uit te klappen. Ben er tien keer heen gelopen maar toch... sta je eerder naar de cake te kijken dan naar de effecten.. verpeste het wel een beetje hoor.

Volgens mij kan het niet zo zijn dat Zena dezelfde kwaliteit kan bieden voor een lagere prijs dan andere importeurs. Er moet ergens een besparing zijn lijkt me, en zoals het nu in dit topic lijkt, is de besparing gevonden.

Tsja, alle vuurwerk is handwerk. Het ene merk is niet meer handwerk dan het andere merk. Als ik kijk naar de grootste marktaandeelhouders in Nederland, ik noem Lesli en GBV/WECO(/BKV tegenwoordig), lees ik hier op het forum héél weinig terug over productiefouten bij deze twee merken. Zena is weliswaar hard gegroeid, maar in kwantiteit vuurwerk naar mijn idee niet groter dan Lesli en GBV/WECO/BKV en misschien zelfs Wolff en Broekhoff. Daar kan ik helaas geen cijfers over vinden, maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat Zena niet significant meer producten verkocht heeft dan de andere paar grootste importeurs. Maar Zena komt wel significant vaker met productiefouten op de markt. Dit geeft toch te denken en verdient een betere discussie dan het afdoen met "er is dit jaar heel erg veel Zena verkocht".

En hoeveel mensen hebben er hier GBV/WECO/BKV en Broekhof in hun collectie in vergelijking met Zena?
Wij zijn niet de Jan Modaal die hun vuurwerk op de hoek koopt. Wij vertegenwoordigen ook maar een klein percentage van de afzetmarkt van een importeur en juist wij goed kijken naar een goede prijs/kwaliteit verhoudingen en producten met de wow-effect. Wij weten wat we kopen en gaan meestal niet af op de verkoper in de winkel.

Nu was dit jaar Zena erg scherp geprijst en dit heeft ons freaks doen overhalen om percentueel veel van dit merk in onze collectie hebben. Logisch dan ook dat we percentueel veel productie fouten hebben meegemaakt bij Zena dan.

En daar wil ik het bij laten. :D

Back
Bovenaan