Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Is niet helemaal waar, als het CDA gaat draaien en instemt met een verbod is het afgelopen want dat behaald de minderheid maar 71 zetels.
Zou de politiek snappen dat als het verboden word het helemaal uit de klauwen gaat lopen?
Daar was ik al bang voorPuur ongenuanceerd racisme dit bericht hierboven.
Scheelde vorige x niets nee..... Het zal toch nie he!?Wat ik nu voorbij ziet komen is voor mij de klok zetten op 5 over 12, de heer Hooper van CDA Apeldoorn schijnt aankomende maand tijdens het CDA partij Congres weer een motie in te dienen voor een landeljk verbod, we weten hoe het 2 jaar geleden is afgelopen toen was er een zeer krappe meerderheid tegen een verbod, ik wil geen paniek of onrust bewaren maar meerdere CDA burgermeesters zijn voor een verbod, dus ik vrees het ergste
Wat ik nu voorbij ziet komen is voor mij de klok zetten op 5 over 12, de heer Hooper van CDA Apeldoorn schijnt aankomende maand tijdens het CDA partij Congres weer een motie in te dienen voor een landeljk verbod, we weten hoe het 2 jaar geleden is afgelopen toen was er een zeer krappe meerderheid tegen een verbod, ik wil geen paniek of onrust bewaren maar meerdere CDA burgermeesters zijn voor een verbod, dus ik vrees het ergste
Zou de politiek snappen dat als het verboden word het helemaal uit de klauwen gaat lopen?
Dat terwijl er in het tweede jaar van het corona vuurwerkverbod meer incidenten waren dan het eerste.Nee want het argument dat nu gebruikt wordt is dat Nederland moet wennen aan een verbod, dus als het uit de klauwen loopt dan is dat maar tijdelijk….zucht… zal me niks verbazen als dit argument bij het CDA congres ook gebruikt wordt
(Zie bijvoorbeeld https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/01/effectief-vuurwerkverbod-is-er-pas-over-jaren-a4153035)
Wat ik nu voorbij ziet komen is voor mij de klok zetten op 5 over 12, de heer Hooper van CDA Apeldoorn schijnt aankomende maand tijdens het CDA partij Congres weer een motie in te dienen voor een landelijk verbod, we weten hoe het 2 jaar geleden is afgelopen toen was er een zeer krappe meerderheid tegen een verbod, ik wil geen paniek of onrust bezaaien maar meerdere CDA burgermeesters zijn voor een verbod, dus ik vrees het ergste
Nog een nadeel, Nederland vergrijst. Dus oude mensen hebben het voor het zeggen straks en die hebben vaak iets tegen vuurwerk en gunnen de huid niks. En reken er maar niet op dat als er een verbod komt en een paar jaar later een jongere meerderheid onstaat die pro vuurwrk is dat het dan ineens teruggedraaid wordt.
Verboden zijn makkelijk ingesteld en moeilijk terug te draaien in Nederland.