Cobra ontploft in hand jochie ( 11 )

Heb geen idee hoe ik hierop moet reageren, als je zegt oh cobra 6 is geen handgranaat dan wordt je gezien als Pro c6 voor kids, als je zegt afschaffen dan ben je weer helemaal tegen etc.

Puur triest dat dit weer moet gebeuren... Heel veel jonge kinderen met cobra's en honderden keren gaat het goed, en je kan het horen aan de stem op hun video's, maar het hoeft maar een keer fout te gaan...

Europese Unie zou eens goed na moeten denken over waar ze hun CE keurmerk op plakken...

Ik lees net dat hij het vuurwerk waarschijnlijk van zijn oom heeft gekregen.
Zoiets geef je toch niet aan een 11 jarig kind, ook niet als het je eigen familie is!

NOS

In Breda is een jongen van 11 zwaargewond geraakt toen vuurwerk in zijn hand ontplofte. De jongen probeerde met zijn vrienden een illegale Cobra af te steken. Dat is een populaire knaller, die volgens de politie gevaarlijk en van slechte kwaliteit is.

Toen de Cobra niet afging, haalden de jongens het dopje eraf. Een van de jongens stopte wat papier in de koker en stak dat aan. Toen ging het vuurwerk wel af, maar voor de jongen het kon weggooien.

Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht en met spoed geopereerd. Hij is waarschijnlijk een pink kwijtgeraakt. Verder heeft hij ernstige verwondingen aan zijn rechterhand en rechterbovenbeen.

(ik) kan het me niet voorstellen dat als er een cobra 3 in je hand klapt (knal scheelt niet erg veel met een cobra 6) dat je hande niet openlag. Hoe is het eigenlijk gebeurd? Wel vreemd dat je een knaller met zo'n lange vertraging toch nog in je hand kan laten klappen, en betrof het wel een cobra 3. en geen cobra 9.5 van rubro ofzoiets?

betrof de 2g variant, zonder vlam!

dit was ergens in 2009/2010 lontje was niet lang meer nadat hij de eerste keer weigerde.

beetje onoplettendheid en dan is het te laat.

was ook laatste keer dat ik met die prut aanstekertjes met vuursteentje werk!

btw geluk dat ik wel gehoorbescherming in had, aangezien we aan het carbidschieten waren. (autoplastieken)

De kracht word behoorlijk overdreven van de meeste knallers. vooral die vergelijkingen met stukke kip slaan kant nog wal. een hand heeft behoorlijk wat spierweefsel, dat gaat niet zomaar kapot. een dode kip gaat makkelijk kapot.

en dat hier een kind van 11 zn pinkje verliest is puur zijn eigen schuld! ten eerste dom *****n met dit spul, en ten 2e heeft hij geen verstand om met dit spul aan de haal te gaan.

Zestien jaar, je maakt een grap zeker?

Illegaal vuurwerk hoort sowieso niet in de handen van de consument. Het woord illegaal zegt het al, het is verboden.

Het is er nou eenmaal, je kunt blind blijven met je het mag niet. Het is er en ik vind zolang het er toch is dat het niet onder de 16 hoort. En helemaal shells of cobra's niet onder de 20

betrof de 2g variant, zonder vlam!

dit was ergens in 2009/2010 lontje was niet lang meer nadat hij de eerste keer weigerde.

beetje onoplettendheid en dan is het te laat.

was ook laatste keer dat ik met die prut aanstekertjes met vuursteentje werk!

De kracht word behoorlijk overdreven van de meeste knallers. vooral die vergelijkingen met stukke kip slaan kant nog wal. een hand heeft behoorlijk wat spierweefsel, dat gaat niet zomaar kapot. een dode kip gaat makkelijk kapot.

en dat hier een kind van 11 zn pinkje verliest is puur zijn eigen schuld! ten eerste dom *****n met dit spul, en ten 2e heeft hij geen verstand om met dit spul aan de haal te gaan.

is het nou een cobra 3, of een cobra 6 2G?
Maar bij mij gaat het er gewoon niet in dat als jij zo een knaller in je hand laat ontploffen er niets gebeurt, heb een filmpje gezien van iemand die een nitraat in zijn hand heeft laten ontploffen. die hand lag al flink open, moet je een cobra voorstellen wat er dan gebeurt

nee sorry, maar lijkt me niet helemaal waar eerlijk gezegt. zit flinke kracht achter zon "cobra"

Maar bij mij gaat het er gewoon niet in dat als jij zo een knaller in je hand laat ontploffen er niets gebeurt, heb een filmpje gezien van iemand die een nitraat in zijn hand heeft laten ontploffen. die hand lag al flink open, moet je een cobra voorstellen wat er dan gebeurt

nee sorry, maar lijkt me niet helemaal waar eerlijk gezegt. zit flinke kracht achter zon "cobra"

Cobra 3 2G, is ook gewoon een bestaand stuk vuurwerk hoor ;)
Niet alleen de cobra 6 heeft een 2G variant.

cobra 3 2g, van elke cobra heb je 2g varianten. niet denken dat ik nog maar net meeloop oid hoor. ben al jaren lid op vwc, onlangs alleen een ander account aangemaakt.

dat terzijde, jij wil het niet geloven schijnbaar, ik deel alleen maar mijn eigen ervaring hier.

We zijn met dit ene incident wel 11 stappen dichter bij een verbod misschien zelf even laten zien aan bonte dan gaat het nog sneller, veel verliezers in deze het jongetje en de echte vuurwerkliefhebber.

Het is ***** voor het mannetje maar opnieuw aansteken met papier is gewoon dom.....
moet hierdoor het illegale vuurwerk de schuld krijgen??
als hij een legale nl sierpijl dopje eraf haalde en het zelfde deed met een papiertje was hij waarschijnlijk blind.......

Goeie vrienden heeft het mannetje ze rennen allemaal weg.

OK, dan doe ik het wel. Even een lijstje met de meest gehoorde reacties bij dit soort berichten:

- onhandig!
- ze zouden die cobra's moeten verbieden!
- die jochie's eromheen zijn ook gelijk genezen!
- wat een rund!
- dat die jongen nog leeft!
- hoera, een cobra heeft toch gelukkig niet de kracht van een handgranaat!
- dit bericht is niet waar!
- we zijn weer dichterbij een vuurwerkverbod!

Laatst bewerkt:
Goeie vrienden heeft het mannetje ze rennen allemaal weg.

Ze schrokken zichzelf de laplazerus + het is illegaal. Waarschijnlijk renden ze toch weg als hazen nadat de knal was geweest. In het oogopslag konden ze niet zien dat hun maat met ernstige verwondingen zit.

Krijg overigens wel echt hele nare gevoelens zo net voor oud en nieuw. Echt niet chill... Normaal gepsproken kan ik prima tegen dergelijke video's.

Back
Bovenaan