Cobra ontploft in hand jochie ( 11 )

die vraag wil ik nog wel voor je beantwoorden. De schade wordt verhaald op de ouders van het kind.
Dat is niet zo'n moeilijke vraag. Alleen dan blijft de vraag wel overeind staan wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor het feit dat zo'n jongetje met een cobra rondloopt. Als het is gevonden denk ik dat er een klootviool rondloopt met heel erg weinig verantwoordelijkheidsgevoel en als hij hem heeft gekocht dan denk ik dat er een klootviool rondloopt met heel erg weinig verantwoordelijkheidsgevoel.
Mijn punt is nogmaals: een jongen van 11 jaar kun je niet verantwoordelijk houden voor het feit dat hij iets niet overziet. Dat ligt nu eenmaal niet in zijn denkkaders op dat moment. Natuurlijk zullen er kinderen zijn die wel heel erg verantwoordelijk zijn, maar de meeste kinderen gewoon niet. Ze overzien de gevolgen van hun daden niet. Ze laten zich gemakkelijker ompraten door vriendjes etc.
Heeft die jongen het zelf gedaan? ja natuurlijk, dat is gewoon bewezen door de film. Kun je zeggen eigen schuld dikke bult? Ik denk van niet, omdat er iemand is die hem dit geleverd heeft en ervoor heeft gezorgd dat het op de markt is. Zolang dit op de markt blijft en mensen er geld mee kunnen verdienen zullen dit soort dingen gebeuren vandaar dat ik die rommel liever zie verdwijnen.
greetzz

die vraag wil ik nog wel voor je beantwoorden. De schade wordt verhaald op de ouders van het kind.
Dat is niet zo'n moeilijke vraag. Alleen dan blijft de vraag wel overeind staan wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor het feit dat zo'n jongetje met een cobra rondloopt.

Zelfde antwoord toch? Bij zijn ouders ;)

In die denkwijze kan je een kind van 11 niet kwalijk nemen als hij een stoeptegel door je voorraam gooit. Want hij kan de impact niet goed inschatten, weinig bewust van geld en denkt met 2 weken zakgeld het terug te kunnen betalen

Als een kind vandalisme pleegt dan ligt het toch ook aan de ouders. Dus ik kan niet begrijpen waarom mensen zeggen dat dit dan niet aan de ouders ligt. Vuurwerk afsteken mag niet. Of het nu legaal of illegaal is. Het mag alleen op oudjaarsdag en zeker een kind van 11 moet begeleid worden daarin

Maar dat was mijn persoonlijk mening... Je bent het vast niet met mij eens

Nou, voor de verandering ben ik het een keer wel met je eens.
Alleen zijn sommige acties niet te controleren van je kind. Maar volgens mij praten we op verschillende golflengtes. Ik kijk vanuit het kind en zeg dan dat die niet kan overzien wat de gevolgen zijn van zijn daden. En omdat dit niet te overzien is moet je niet willen dat ze met dit spul in aanraking kunnen komen. Dat is mijn hele punt.
Jij kijkt vanuit het oogpunt op wie de schade verhaalt moet worden. Een kind die vandaal is zal denk ik striktere begeleiding moeten krijgen van huis uit. Een kind met vuurwerk zal dat ook wel moeten krijgen. Dus ik ben het met je eens dat ouders hier een belangrijke rol in zouden moeten spelen. Alleen zogezegd kan je niet alles controleren van je kind. Het enige dat je kunt doen is op de gevaren wijzen en misschien iets meer controleren.
greetzz

Tjopper ik vind het netjes van je dat je deze discusie aangaat.

Mag best gezegt worden:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het poolse en italiaanse spul is helaas makkelijk verkrijgbaar.

Het wordt tijd dat de EU hier iets aan gaat doen.

Maar goed, mijn mening en helaas moet een kind van 11 (met het verstand van een kind, logisch) het bekopen dat deze rommel veel in omloop is.

ik snap nog steeds niet dat je dit vuurwerk rommel kan noemen?
het is gewoon veilig mits je het goed gebruikt! als zon kind nou zo dom is om heb andersom af te steken tjaaa eigenschuld... eidereen ziet toch die nutteloze media met hun speciale granaat bommen berichten, dan weet je toch al wel dat je niet moet stunten met zon ding.

en dat kind mag blij zijn dat ie een pinkje mist en niet zijn hele arm ;-)

het is gewoon veilig mits je het goed gebruikt! als zon kind nou zo dom is om heb andersom af te steken tjaaa eigenschuld... eidereen ziet toch die nutteloze media met hun speciale granaat bommen berichten, dan weet je toch al wel dat je niet moet stunten met zon ding.

volgens mij loop je nu gewoon te stoken en te eikelen. dat kind mag blij zijn dat? sorry maar ik vind je echt te dom om los te lopen.
greetzz

Een erg volwassen opmerking. We praten hier over een kind van 11 jaar.

Back
Bovenaan