Cameo, zoals Jupilerfreak al aangaf, kies voor Den Haag. Ook al is het erg druk, het is een leuk uitje en met een beetje brutaliteit en slim denken kan je heel wat matten van dichterbij zien dan zij het willen hebben. Klik overigens voor foto's uit 2006 even
hier. Ik zal in de tekst hieronder ook wat verduidelijken met wat foto's.
In Den Haag zijn ze, vergeleken met Rotterdam, nogal streng in de grote afstanden tot de matten. Vorig jaar was het zo dat het ook
flink druk was, ondanks de kou, en dan is het soms echt duwen en trekken om vooraan te blijven staan, dit is Guy en mij helaas niet gelukt bij de eerste matten. Er werden vorig jaar bij het beginpunt direct een aantal matten ontstoken, daar zagen wij dus maar bar weinig van, maar zoals ik zei, beetje slim denken en je kunt ze wel zien. Iedereen staat namelijk in de grote straat aan het begin, maar als je even door de winkelstraat loopt heb je ook weer een
klein straatje richting die grote weg, daar staken ze vorig jaar ook wat af. In die straat staan zeer weinig mensen was ons opgevallen en vanaf daar heb je mooi het overzicht.
Daarnaast is er veel pers aanwezig, wij zijn toen vanuit die straat de grote weg opgelopen, de afzetting was er niet vanuit die straat en we kwamen
verbazingwekkend dichtbij zonder klagen van de pyrotechnici, wij schoten natuurlijk ook heel wat fotootjes weg daar. Leuk om dan de afzetting wat meters verderop te zien.
Nog een tip, ga vóór de optocht lopen, het is rustiger als de horde die er achter aan loopt en vaak is de afstand tot de rollen net even korter.
Wanneer de straat is afgerond waar het ook begint gaan ze meen ik een straat in naar rechts, hier worden ook een hele bende rollen afgestoken. Je kunt herkennen waar het gebeuren zal door de
krop sla aan de voorgevel te zien hangen. Vaak zie je dan ook de 100k al in de winkel klaarstaan.
In die straat is het aan te raden in een winkel te gaan staan, je kunt dan alles mooi zien, je staat dan namelijk midden tussen de afzettingen. Ik weet niet welke winkel het precies was, maar geloof iets van een meubelzaak, het heeft in ieder geval een flinke etalage en 2 glazen klapdeuren, die plek is zeker aan te raden.

Die winkel zelf heeft overigens ook een krop sla hangen, maar ze klagen niet met de afstand zolang je maar Ãn de winkel staat. Vorig jaar kwam die rol zo mooi dichtbij, de eindbom
lag recht voor onze neus.
Wat vervoer betreft, trein is heel goed te doen, het feest is echt op een goede loopafstand vanaf daar, ook al lijkt het stukken verder.
Zo, hopelijk ben je genoeg geïnformeerd, als er vragen zijn hoor ik het graag. Ook zie ik jouw beeldmateriaal graag tegemoet!