BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Begin dit jaar is Faith Bruyning bezorgd dat bij een verbod meer problemen komen, en nu kan het niet snel genoeg…onvoorstelbaar
Heb je dr wel eens horen praten? Wat een sneue bedoeling zeg!! Ze heeft echt geen flauw benul waar ze over praat, echt nul kennis van zaken...

Beeldvorming en bang voor gezichtsverlies.

Tegen een verbod stemmen betekent dat je de hulpverleners in dit land laat stikken.

Dat is simpelweg hoe de beeldvorming momenteel gevormd is door de verbodspleiters.

Heb geen illusie ze weten qua processen binnen de politiek wel degelijk waar ze het over hebben alleen spreken ze uit wat ze het liefst zouden willen.

De stemmingen morgen zullen allemaal voor het verbod zijn en ook voor de andere opties maar dat zegt nog helemaal niks eigenlijk. De media daarintegen zal heel groot koppen... vuurwerkverbod er doorheen of vuurwerkverbod aangenomen ect ect. Terwijl dat morgen echt niet zo is..

Wat wel kan is dat er wonderbaarlijk toch TEGEN gestemd wordt en dan verdwijnt wel het hele vervolg traject. Deze kans is wel echt minimaal.

Het vuurwerkverbod gaat er dit jaar niet komen maar vergeet niet dat de burgemeesters wel een afsteekverbod lokaal kunnen invoeren. Met een algemeen vuurwerkverbod in het vooruitzicht zullen er dit jaar heel veel gemeentes de huidige gemeentes met een vuurwerkafsteekverbod volgen....

Wellicht dat de burgemeesters (bijna) unaniem een lokaal gemeentelijk verbod instellen, maar qua verkoop zal het nog niet lokaal verboden worden.
Wassen neus en maak ik me niet zo druk om.

Een detail wat mij laatst te binnen schoot is dat de politiek roept om vuurwerkshows als alternatief in de steden en dorpskernen en dan niet het verenigingen idee want dat is sowieso niet haalbaar.

Ik mis de cijfers in de debatten over het sterk dalende aantal shows met oud en nieuw (eigenlijk ook wel het hele jaar door) . Dit toont aan dat de gemeentes steeds minder organiseren, los van financiële redenen of puur willekeur zoals vd plas wel uitsprak.

Een grote show aanvragen (meer dan 200kg bruto vuurwerk) dient 100 dagen voor de show aangevraagd te worden bij de provincie. Dit wordt ookwel een ontbrandingstoestemming genoemd. Alles onder de 200kg kan tot 14 dagen ervoor aangemeld worden onder de noemer: melding..

Denk niet dat we 200kg bruto hoeven uit te leggen qua show grootte onder de freaks en dat we de conclusie wel kunnen trekken dat een beetje oud en nieuw show tot de categorie 200kg+ behoren.

Aangezien het wetsvoorstel qua uitwerking nog wel wat tijd gaat kosten kunnen we (via BPN of HVLV) al 3 maanden (100 dagen) voor 31december aantonen hoeveel en waar de shows gaan komen.. welke dus beduidend minder zullen zijn!

Een sterk argument lijkt me om de VVD niet akkoord te laten gaan ivm de voorwaarden.

Het amendement Bikker regelt dat die uitzonderingspositie in de wet komt. Die staat er oorspronkelijk niet in. Als die aangenomen wordt, dan moet er een AMVB opgesteld en vastgesteld worden om dat te regelen.

De motie roept het kabinet op om die AMVB zo snel mogelijk uit te werken.

Over beide wordt apart gestemd. Het kan dus in theorie zo zijn dat het amendement verworpen wordt, en de motie dus feitelijk nergens meer over gaat. Maar maak je geen illusies, dat amendement haalt het wel.
Als de motie aangenomen wordt, is het een oproep aan het kabinet om zo snel mogelijk te werk te gaan. Maar ze kunnen niet toveren, er is nu eenmaal een vast proces, dus verwacht daar niet al teveel van.
Ik vraag me overigens af of VVD en NSC die motie zullen steunen, zij gaan eerder voor een gedegen invoering dan een snelle.

Die toets wordt overigens niet door alleen de VVD gedaan, maar door heel de Eerste en Tweede Kamer die daarover zullen stemmen.
Dank. Ik heb het weer. Dan zullen we gaan zien wat de woorden van Ingrid betekend hebben afgelopen week.

Na alle berichten van vandaag in dit topic gelezen te hebben ga ik maar weer eens met een k*t gevoel naar bed. En dat zal morgen niet anders zijn vrees ik. 😔

Ga er maar vanuit dat t komt die vvd en nsc zijn ook leugenaars hun waren voor consumenten siervuurwerk en nu dit . Wat een tyfus land is dit geworden zeg sorry hoor.
vanavond maar een dikke compound afsteken bij jesse klaver voor de deur dat zal um leren:mad:

Back
Bovenaan