BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ergens hoop ik straks @HVLV op te zien duiken na een tijd bewuste stilte om met een meesterzet te komen waar velen niet aan gedacht hebben.

De anti's die stil waren omdat ze dachten gewonnen te hebben. De importeurs die deden alsof ze verloren hadden.
De media smikkelt mee van de sensatie. De politiek moet het weer uitstellen door een maas in de wet.

En toen werd ik wakker
We wachten nog op het juiste moment.

Zoals vaker gezegd, we doen op de achtergrond heel veel. Daar moeten we ook de winst behalen.

M.i. is het logisch dat op een moment dat de staatssecretaris de wet afgerond gaat hebben waar de betrokken departementen inhoud aan hebben gegeven de afgelopen maanden.

Het is aan de kamer/ partijen om te beoordelen (en met name de partij VVD) om te vinden dat in deze invulling van de wet afdoende aangetoond is dat de drie voorwaarden op de juiste manier zijn ingevuld.

En volgens mij wacht dus juist iedereen op de wet zelf omdat dan feitelijke de stand van zaken op tafel komt. Zonder dat gissen we allemaal over de drie voorwaarden. En natuurlijk is het in lijn met het eerdere besluit dat de inwerkingtreding datum van de wet in dit kalenderjaar ligt, dat lijkt me qua besluit en eerdere vastgestelde tijdslijnen ook logisch.

Het wachten op het juiste moment lijkt me dus ook heel logisch. Moment dat de VVD kleur moet gaan bekennen komt rap dichterbij.

Helpt het dat ze nu in het komende kabinet gaan zitten? Nee. Helpen de woorden van Yesilgoz&Michon van de afgelopen weken? Nee.

01-08 of 01-10 zijn risico datums. Vooral na 01-10 ben ik benieuwd of de gemeentes/ burgemeester de juiste ontheffing procedures gereed gaan hebben voor december dit jaar. Het is allemaal op het randje (waar ik vanuit ga dat de discussie over inhoud wet nog wel tot het zomerreces gaat duren).

Back
Bovenaan