Voorlopig hebben wij sinds 2000 kabinetten gehad met steeds de VVD erin en van voornamelijk (zeer) rechtse signatuur. De besluiten zijn er dan ook naar. Woningbouw om zeep geholpen door een ministeri van volkshuisvesting te killen. Tegen investeerders (Stef Blok) openlijk te zeggen dat ze lekker in NL kunnen investeren omdat daar in de woningmarkt veel te verdienen valt (wie betaalt dat en naar wie gaat dat geld...naar links?).
Het toeslagenschandaal dat bijna uitsluitend allochtonen trof vanwege profilering van die mensen. Da's zeker links? Het oversluizen van vele miljarden in de UK onder Johnson meer dan 1000 miljard tijdens corona van het belastinggeld naar de allerrijksten. Die ook in NL alleen maar rijker zijn geworden (hun vermogen is toen nagenoeg verdubbeld!). Zeker ook links, die willen natuurlijk geen geld voor groene economie welnee die willen het aan rijken geven....sure.
We zien nu hoe fascistisch leider Trump met zijn eigen hitlergroetende Musk echt alles wat ten goede komt van de armeren etc in de VS wegneemt. Dat geld gaat allemaal naar de puissant rijken. We zien in Nederland hoe PVV het ene na het andere sociale speerpunt dat men had en waar men mensen mee heeft gelokt overboord gooit.
Putin is zeker links? Orban is zeker links? Nethanyahu is zeker links?
Allemaal bezig met moordpartijen, met het steunen ervan (Orban steunt Putin, Trump Nethanyahu en Putin en Nethanyahu vermoorden burgers bij de 100.000-en).
En ik moet geloven dat de wereld en ja ook Nederland geleid wordt door een linkse elite.
Wat er gebeurt is dat ze jullie een rad voor ogen draaien, bezig zijn zaken als probleem te stellen waar geheid 99% van de mensen niks merkt. En de problemen die velen van jullie echt treffen (financieel) die verergeren ze dag in dag uit door belastinggeld weg te sluizen.
Is links zoveel beter: nou...iets. Die zijn zo ongelooflijk stom dat ze allerlei voorgestelde belastingtransfers van volk naar rijken gewoon steunt. Het gelul over een zeer gevaarlijk rusland...steunt men en dus ook de militarisatie van het land met alle enorme kosten van dien. Ik kan wel even doorgaan. DIe neoliberale zak stront van een Dijsselbloem die het Griekse volk volledig op de nul wilde zetten want ze moesten een belasting gaan betalen.....die vervolgens er alles aan deed om het voor diezelfde extreem rijken een belastingparadijs te houden ( moet je eens lezen). Veel op links biedt nul alternatief of weinig, helemaal eens.
Wat links moet zeggen is dit:
- Hogere belasting voor de rijken in dit land! Ja daar hoor ik dus zeker ook bij: belast me maar en gebruik het voor de minder bedeelden!
- Minimumloon drastisch verhogen, lonen daarboven ook. Hoe verder onder modaal hoe minder belasting, hoe verder erboven hoe meer maar dat 39% tarief mag wel tot (nu) 90K worden opgerekt. Daarboven 90-200 K 50%, 200-700K 65% en daarboven 85%. Zoiets. Onder de 60K 30% en onder de 40K 15%.
- Bovenstaande is ook meer een incetive om te gaan werken. Als de VVD kakelt dat werken weer moet lonen, dan moet je het dus interessant maken.
- Subsidies zijn dan nauwelijks meer nodig, als zoveel minder belasting betaalt en het minimloon sterk verhoogt hebben we geen subsidies meer nodig. Weg (voor een belangrijk deel) is de administratieve rompslomp.
- Er moeten voor besluiten zoals vuurwerk ook burgercommitees komen die bindende adviezen geven, macht moet weg bij de regering
- Er moet zwaar worden ingezet op diplomatie bij oorlogen, dat doen we nu echt zo goed als niet en is echte onzin
- Huizen bouwen voor lagere inkomens en niet overal en altijd woningen van 400-500 K of meer, die zie ik wel! Maar dat kan alleen als mensen ook een hypotheek van 200-250K wel kunnen betalen.
- Huren aan banden leggen
- Veel meer sociale woningbouw die heel duurzaam is zodat aanvullende energiekosten lager zijn
- Ook hier het cappen van aanvullende kostne die met bijv. energie te maken heeft.
- Doorzettende vergroening, moderne industrie naar Nederland halen.
- Kosten voor CO2 uitstoot gelijk trekken, burgers betalen niet zoals nu 150 keer meer voor CO2 uitstoot dan bedrijven
- Het ondersteunen en faciliteren van zaken die de cohesie en begrip onder verschillende bevolkingsgroepen vergroten zodat we niet steeds over elkaar maar met elkaar praten.
- Alles wat tolerantie bevordert stimuleren. Dat weer leren geven en niet alleen willen nemen als het zo uitkomt. Elkaar ruimte gunnen. Geen stigmatisatie maar acceptatie en begrip.
- Geen steun meer aan oorlogen en zeker niet als daarbij aan welke kant ook massaal burgerslachtoffers vallen
- Geen steun meer aan oorlogen die precies doen wat niemand wil, zeker de mensen zelf niet: vluchtelingen stromen creeren dus!
- Last but not least: vuurwerk cat F3 mag overal buiten de bebouwde kom van 28 december-2 januari (zodat bij ongunstig weer een ander moment gekozen kan worden, is beter voor luchtkwaliteit en bij veel wind is het veiliger), natuurgebieden worden afgestoken natuurlijk. Binnen de bebouwde kom F2 behalve waar kinderboerderijen etc zijn. Vuurwerkverenigingen krijgen in elke gemeente en aangewezen plaats waar ze 4 keer per jaar (ik noem maar wat) een stookavond kunnen organiseren, mensen en vooral jongeren onderricht kunnen geven etc (ja deze laatste is een beetje een grap maar ik zou dat echt wel een goed idee vinden).