Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

Een juiste oplossing om beide partijen tevreden te stellen zou dan ook zijn om overdags alleen in eigen tuin te mogen afsteken (met speciaal toegewezen plaatsen voor flatbewoners) OF de tijd te verschuiven naar bijvoorbeeld 3 uur s middags, dan kunnen de klagers voor die tijd boodschappen en weet ik het wat doen en de vuurwerkliefhebbers daarna de straat overnemen.

Zie hier, inderdaad een oplossing die ze hadden kunnen verzinnen. Goed nagedacht kerel, was nog niet eens bij mij opgekomen. Wanneer je wel in je eigen tuin mag afsteken geef je die zeurders geen reden om nog meer te zeiken.

Maar goed dat deze oud en nieuw op een doordeweekse dag valt ipv op een zondag wand dan had het hele verhaal niet opgegaan met geopende winkels die tot 18:00 uur open zijn.
Zelf gaan we pas om 18:00 uur beginnen met een showtje wil geen gezeur hebben.

Ik ben gewoon zeer benieuwd hoe het deze O&O gaat lopen. Wordt de overlast idd minder? Hebben we minder vuurwerkslachtoffers? Wat hierboven al ergens genoemd staat, krijgen we een verkoop vermindering? Hebben we om 18:00 een letterlijke explosie van vuurwerk?

Mijn mening blijft onveranderd, ongeacht of de cijfers na 1 januari anders beweren! Vandalisme door vuurwerk blijft helaas een grote crime. Illegaal vuurwerk, harde knallen zullen gewoon te horen zijn op de 31e overdag! Dit kun je er echt niet uit filteren!

De naleving is niet te controleren volgens deze nieuwe wet! Helaas is het wel ***lig als jij, als 1 van de willekeurig 30 stokers, net in je kraag gegrepen wordt wegens te vroeg afsteken voor zessen!

Ik stook eigenlijks nauwelijks of niets overdag, maar ik geniet met volle teugen van de belevenissen die overal op straat gebeuren en te horen zijn!

@Emieloss, Die man moet de politiek in! Een zeer goede verwoording van zaken!

PS: Als vuurwerkliefhebber zal ik mij helaas moeten neerleggen bij dit besluit van de overheid, hoe krom de wetgeving dan ook! Ik hoop wel dat het 8 knallende uren worden!! ...En dat het weer natuurlijk meezit!!

Als je toch al niet veel stookt op oudejaarsdag (lees: overdag), dan zal er zeer weinig veranderen. Ik verwacht dat de controle minimaal zal zijn waardoor je zo nu en dan probleemloos wat af kunt steken.
Ik zie het een beetje als de dagen voor oudejaarsdag, dan is het ook niet toegestaan en zie/hoor je om je heen ook alleen maar vuurwerk.

Echter vind ik deze nieuwe regel "***lig" voor de jeugd... Toen ik jong was liep ik hele dagen op straat alleen maar te knallen. Door weer en wind, regen/sneeuw/mist het maakte allemaal niet uit.
Voor hen wordt het steeds moeilijker gemaakt.

nee, nog niet, pas na publicatie in de staatscourant en nog enkele zaken. Meen dat alles op 29(!) december bekrachtigd zal worden..dat is het streven...
Zie ook de post van Gizmo en die eronder....
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...teken-vuurwerk&p=678826&viewfull=1#post678826

hallo,
nou kwam ik net tegen op internet dat de afsteek tijden al bekend zijn, maar is dat echt allemaal al vast gesteld?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2014-416.html

Zo ongelofelijk boos om het veranderen van de afsteektijden. Waarom schrijven we geen brieven,proberen we wat?

Je mag het gerust proberen, maar het haalt toch niks uit. Denk dat die gasten daar alleen maar om lachen.

Heb met die Bonte L*L ook al een keer contact gezocht maar nooit wat van terug gehoord

Op de facebook vam vuurwerk petitie staat een bericht van een wedhouder dat het nog niet definitief is voor dit jaar?

ik snap er niks van is het nou al veranderd of nog niet, op de site van het rijksoverheid staat dat het er nog niet door is en dat bericht van die wethouder heb ik ook gelezen dat het dit jaar nog van 10 tot 2 is en vanaf volgend jaar vanaf 18 uur en op andere site's staat dat het al wel veranderd is, welke site is nou het meest betrouwbaar??

Ergens de komende dagen verloopt de inspraakperiode na de recente publicatie in de Staatscourant. Als er geen steekhoudende bezwaren zijn ingediend wordt de aangepaste wetgeving per 01-12 a.s. van kracht. Wordt zoals Crownking ook al aangeeft binnenkort vervolgd!

Back
Bovenaan