Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon veel knalpijlen en singleshots van uit je tuin (als je die hebt) afsteken. Maakt weinig rotzooi en is makkelijker om snel tussendoor op te ruimen.
Het grootste probleem is eigenlijk niet de politie die je op heterdaad betrapt, maar meer de bewoners waar je het vuurwerk afsteekt. De kans dat de wijkagent je precies aantreft bij de gangbare routine is klein als je af en toe wat afsteekt, maar de bewoners gaan natuurlijk wel zeiken als je buiten de wettelijke afsteektijden stookt. En een knalletje kan al een ruzie veroorzaken bij zeikers of honden uitlaters, dus je moet zo zelf zien wat je doet. Het lijkt me dan niet slim om sowieso bij winkels of andere grote publieke plekken af te gaan steken, maar zo af en toe een stukje vuurwerk in je eigen straat ( op eigen risico met de buren met de uitleg die ik net gaf ) kan dat minder kwaad. Je moet dan zelf zien wat je er voor over hebt.
Het doel van deze maatregel is toch om de vuurwerkoverlast overdag in te perken? Hoe meer iedereen dus overdag blijft afsteken des te meer overlast zal er zijn. Wat zal er gebeuren als blijkt dat deze maatregel niet helpt?
Denkt iedereen nou dat de maatregel dan weer ongedaan wordt gemaakt? Ik denk eerder dat een totaalverbod dan de volgende maatregel zal zijn.
Het probleem zijn niet de vervelende buren of de wijkagent, maar de personen die zich niet aan de regels willen houden
Ja de overlast inperken is het doel. Maar wat is nou echt overlast?
Waar mensen over klagen en echt last van hebben (zelfs mijn vader geeft dit aan, en heeft niks tegen vuurwerk) is dat je overdag niet eens normaal boodschappen kunt doen op de 31ste.
'Je krijgt allemaal vuurwerk om je oren' is hoe mijn vader dit omschrijft. De Nederlandse jeugd kan gewoon niet normaal met vuurwerk omgaan. De mensen hebben er echt geen problemen mee dat ze knallen horen overdag(mits niet te absurd..) Maar willen gewoon veilig boodschappen kunnen doen.
Ik denk dat dit de kern van het probleem is..
Moraliteit? Eerder een zaak van normen en waarden. Als je iemand z'n hond ziet uitlaten dan wacht je even voordat diegene uit zicht is en dan ga je weer verder. Dat deden wij als jeugd, omdat dit 'fatsoenlijk' is. Helaas zie je dit fatsoen bij steeds minder mensen.
Ja de overlast inperken is het doel. Maar wat is nou echt overlast?
Waar mensen over klagen en echt last van hebben (zelfs mijn vader geeft dit aan, en heeft niks tegen vuurwerk) is dat je overdag niet eens normaal boodschappen kunt doen op de 31ste.
'Je krijgt allemaal vuurwerk om je oren' is hoe mijn vader dit omschrijft. De Nederlandse jeugd kan gewoon niet normaal met vuurwerk omgaan. De mensen hebben er echt geen problemen mee dat ze knallen horen overdag(mits niet te absurd..) Maar willen gewoon veilig boodschappen kunnen doen.
Ik denk dat dit de kern van het probleem is..
Moraliteit? Eerder een zaak van normen en waarden. Als je iemand z'n hond ziet uitlaten dan wacht je even voordat diegene uit zicht is en dan ga je weer verder. Dat deden wij als jeugd, omdat dit 'fatsoenlijk' is. Helaas zie je dit fatsoen bij steeds minder mensen.
Maar de langzamepoepteckel heeft na 2015 wel 2 uur meer nodig.helemaal mee eens....maar ze hoeven nu niet meer te zeiken dat ze geen tijd hebben om de hond uit te laten dus daar hoeven dan niet meer op te letten toch....ze krijgen immers 8uur extra om te poepen en te pissen.....