rene_vuurwerk
VWC lid
Volgens mij zijn de regels wel ingevoerd. Op de site van het rijk en in het vuurwerkbesluit staat echt 18.00 uur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
De regels zijn inderdaad nog niet ingevoerd maar de mensen in de 2de kamer zijn er nog wel mee bezig
ik ben al lekker bezig om 10:00 met mijn 50.000 klapper
Wat ik mij dan afvraag is: Wat gebeurt er met de daylight producten zoals de smoke shocks/cakes?
Als we volgens de wet pas vanaf 18:00 mogen afsteken dan is het dus al donker.
Zouden die daylight producten dan nog wel verkocht mogen worden? Deze moeten natuurlijk overdag afgestoken worden en dat mag dus niet meer.
Als de 18:00 regel er definitief door is in december dan krijg je dus een rare situatie als deze producten gewoon verkocht gaan worden. Weet iemand hier misschien meer van?
Het zou zeer zonde zijn als deze van de markt weg gehaald worden, maar het zou een logisch gevolg zijn van dit pure Hollandse gezeik..
Ik denk/hoop dat de volgende paar jaar de afsteektijden rond 18:00-02:00 blijven hangen en dat na de internationale regeling in 2017 de regels weer versoepelt worden voor de consumenten. En het lijkt me geen slecht idee om troep zoals babypijltjes af te schaffen in Nederland.Ik denk dat het aantal oogletsel patienten dan aardig om laag gaat. Een vuurwerkbril verplichten voor stokers is ook al een goede vooruitgang.
Ik vind deze regelgeving gewoon een geval waarbij de hardste schreeuwers/zeikers hun zin krijgen. Al jaren gaan dezelfde mensen rond oud&nieuw weer heel hard huilen over hoe zij die dag de deur niet uit durven. Tsja en dan krijg je uiteindelijk dus wel het een en ander voor elkaar.
Wat ik zo jammer aan het geheel vind is dat de last die sommige mensen ondervinden volgens mij niet opweegt tegen het plezier die de rest heeft. Ik bedoel, hoe veel last kun je nu echt van oudjaarsdag hebben? In het ergste geval ga je één dag in het jaar je huis niet uit. Big deal zou ik zeggen. Gun die jongens het plezier van een dagje knallen, ook al heb je er zelf niks mee. Maarja, het gros van de mensen snapt sowieso niks van het plezier dat je van vuurwerk kunt hebben, dus wat dat betreft begrijp ik wel hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren..
Voor nu is er nog niets gewijzigd in de regels, laten we ons vasthouden aan het feit dat we misschien nog 1 jaar heel de dag kunnen genieten.
Ik zou het jammer vinden als het zo moet gaan, hou me te goede maar laten we dan op ze minst dit jaar er nog vollop van genieten.
Naar verwachting gelden de nieuwe afsteektijden vanaf 1 december 2014. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.
Naar verwachting oftewel nog niet definitief, maar dat komt echt wel
Even voorop.
Ik sta gewoon om 10.00 met mn cakes buiten.
Maar waar ik me aan stoor is de hetze tegen het vuurwerk!
Iets wat niet valt te handhaven. 20 tot 40 agenten per gemeente die wat mij betreft boeven moeten vangen ipv kinderen te controleren op het stookgoed wat ze bij zich dragen. ja een babypijl ..Zoek dekking!
he kijk een cokedealer. daar hebben we nog geen zaak tegen opgebouwd laat maar lopen...
Ik kan niet begrijpen dat we in deze tijd dit soort dingen op een agenda zetten in de politiek. het halve land gaat naar de haaien omdat we ons in de EU hebben gemengd. ongeneesbare ziektes staan aan de deur, oorlog doen we ook lekker volgend aan mee. maar dit onderwerp is pre...
Daarom dat ik gewoon ook mijn ding blijf doen. die mat gaat naar buiten om 10.00 en die cakes ook.
Gewoon omdat ik de politiek niet meer serieus neem. zwarte piets, oud en nieuw ,negerzoenen, volgend jaar mogen we geen rudolf meer gebruiken voor de kerstkar want dst is dierenmishandeling!
Krom land en erg kromme politieke agendas.
Het nederlandsche in ons weghhalen is tegenwoordig belangrijker dan als eigen volk onze tradities behouden!