Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

De regels zijn inderdaad nog niet ingevoerd maar de mensen in de 2de kamer zijn er nog wel mee bezig
ik ben al lekker bezig om 10:00 met mijn 50.000 klapper

ff alles goed doorlezen, 2e kamer is het door, eerste kamer moet het nog door, maar zal doorgaan.
Dus 1800 uur zal de nieuwe regel zijn.
greetzz

als ze alles halen voor 1 december, wanneer ze het ingevoerd moeten/willen hebben...als ze dat niet redden (wat niets nieuws zou zijn)...blijft het 10-02

Wat ik mij dan afvraag is: Wat gebeurt er met de daylight producten zoals de smoke shocks/cakes?

Als we volgens de wet pas vanaf 18:00 mogen afsteken dan is het dus al donker.
Zouden die daylight producten dan nog wel verkocht mogen worden? Deze moeten natuurlijk overdag afgestoken worden en dat mag dus niet meer.

Als de 18:00 regel er definitief door is in december dan krijg je dus een rare situatie als deze producten gewoon verkocht gaan worden. Weet iemand hier misschien meer van?

Het zou zeer zonde zijn als deze van de markt weg gehaald worden, maar het zou een logisch gevolg zijn van dit pure Hollandse gezeik..

Wat ik mij dan afvraag is: Wat gebeurt er met de daylight producten zoals de smoke shocks/cakes?

Als we volgens de wet pas vanaf 18:00 mogen afsteken dan is het dus al donker.
Zouden die daylight producten dan nog wel verkocht mogen worden? Deze moeten natuurlijk overdag afgestoken worden en dat mag dus niet meer.

Als de 18:00 regel er definitief door is in december dan krijg je dus een rare situatie als deze producten gewoon verkocht gaan worden. Weet iemand hier misschien meer van?

Het zou zeer zonde zijn als deze van de markt weg gehaald worden, maar het zou een logisch gevolg zijn van dit pure Hollandse gezeik..

Nergens staat in de wet aangegeven dat je daylight cakes alleen overdag mag afsteken en dat je ze nu niet meer zou mogen verkopen. :P

Logische stap van de importeurs is denk ik om daylight producten niet meer te laten produceren.
Lijkt me dat straks die producten bijna niet meer verkocht gaan worden met die nieuwe afsteek tijden.

Ik vind deze regelgeving gewoon een geval waarbij de hardste schreeuwers/zeikers hun zin krijgen. Al jaren gaan dezelfde mensen rond oud&nieuw weer heel hard huilen over hoe zij die dag de deur niet uit durven. Tsja en dan krijg je uiteindelijk dus wel het een en ander voor elkaar.

Wat ik zo jammer aan het geheel vind is dat de last die sommige mensen ondervinden volgens mij niet opweegt tegen het plezier die de rest heeft. Ik bedoel, hoe veel last kun je nu echt van oudjaarsdag hebben? In het ergste geval ga je één dag in het jaar je huis niet uit. Big deal zou ik zeggen. Gun die jongens het plezier van een dagje knallen, ook al heb je er zelf niks mee. Maarja, het gros van de mensen snapt sowieso niks van het plezier dat je van vuurwerk kunt hebben, dus wat dat betreft begrijp ik wel hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren..

Ik denk/hoop dat de volgende paar jaar de afsteektijden rond 18:00-02:00 blijven hangen en dat na de internationale regeling in 2017 de regels weer versoepelt worden voor de consumenten. En het lijkt me geen slecht idee om troep zoals babypijltjes af te schaffen in Nederland.Ik denk dat het aantal oogletsel patienten dan aardig om laag gaat. Een vuurwerkbril verplichten voor stokers is ook al een goede vooruitgang.

Jij mag nooit meer gokken.. we zijn een dag later en de babypijltjes gaan eruit >.>

Ik vind deze regelgeving gewoon een geval waarbij de hardste schreeuwers/zeikers hun zin krijgen. Al jaren gaan dezelfde mensen rond oud&nieuw weer heel hard huilen over hoe zij die dag de deur niet uit durven. Tsja en dan krijg je uiteindelijk dus wel het een en ander voor elkaar.

Wat ik zo jammer aan het geheel vind is dat de last die sommige mensen ondervinden volgens mij niet opweegt tegen het plezier die de rest heeft. Ik bedoel, hoe veel last kun je nu echt van oudjaarsdag hebben? In het ergste geval ga je één dag in het jaar je huis niet uit. Big deal zou ik zeggen. Gun die jongens het plezier van een dagje knallen, ook al heb je er zelf niks mee. Maarja, het gros van de mensen snapt sowieso niks van het plezier dat je van vuurwerk kunt hebben, dus wat dat betreft begrijp ik wel hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren..

Juistem! ^

Nou dan kan ik de beste hoeveelheid die ik bij De Rijswijkse vuurwerkhal ieder jaar bestel voor het jonge gut wel weglaten.

Is toch gauw 250,- want ja deze hoeveelheid weten ze op te krijgen, lijkt soms of ze het opvretuh.

Ben erg benieuwd hoeveel minder er dan word verkocht, of vind de verschuiving plaats naar cake's.

En dan ook maar vanaf 18:00 oliebollen, vele gaan zich vervelen.

Even voorop.
Ik sta gewoon om 10.00 met mn cakes buiten.
Maar waar ik me aan stoor is de hetze tegen het vuurwerk!
Iets wat niet valt te handhaven. 20 tot 40 agenten per gemeente die wat mij betreft boeven moeten vangen ipv kinderen te controleren op het stookgoed wat ze bij zich dragen. ja een babypijl ..Zoek dekking!
he kijk een cokedealer. daar hebben we nog geen zaak tegen opgebouwd laat maar lopen...
Ik kan niet begrijpen dat we in deze tijd dit soort dingen op een agenda zetten in de politiek. het halve land gaat naar de haaien omdat we ons in de EU hebben gemengd. ongeneesbare ziektes staan aan de deur, oorlog doen we ook lekker volgend aan mee. maar dit onderwerp is pre...
Daarom dat ik gewoon ook mijn ding blijf doen. die mat gaat naar buiten om 10.00 en die cakes ook.
Gewoon omdat ik de politiek niet meer serieus neem. zwarte piets, oud en nieuw ,negerzoenen, volgend jaar mogen we geen rudolf meer gebruiken voor de kerstkar want dst is dierenmishandeling!
Krom land en erg kromme politieke agendas.
Het nederlandsche in ons weghhalen is tegenwoordig belangrijker dan als eigen volk onze tradities behouden!

ik vind het persoonlijk nergens meer overgaan ze mogen hun eigen wel druk maken over die ***** isis en die ebola is nog erger dan een traditie maar nee ze willen andere mensen blij maken en de rest nnaar de ***** helpen zo kennen we nederland weer hoor met die stomme regeltjes en kijk wij steken lekker gezellig met vrienden en stookmaten vuurwerk af en die mensen die gaan zeiken die azijnpissers zitten lekker lui op de bank te schreeuwen en te zeiken tot dat ze naar buiten komen van ik bel de politie op hoor maar de politie kwam uiteindelijk wel alleen die zeiden van die mevrouw op de hoek heeft last van jullie harde geknal en ik zei tegen die agent ik weetniet maar het is cat1 vuurwerk gaat ze zometeen ook nog janken en zeiken als we trektouwtjes of sterretjes afsteken. maar we mochten verder gaan waren redelijk aardige agenten :)

sorry maar ik wou ff me verhaal kwijt bij jullie

p.s we staken cat1 af op 31 december 19:30
.yoeri

De betutteling van het Nederlandse volk, dat is het. Een kleine, selecte groep maakt het kapot voor de rest en daar worden wij de dupe van. Tradities worden aan banden gelegd, leve de Nederlandse politiek! Ga eerst eens een land besturen en je geld investeren op plekken waar het wel nodig is. De grootste bandieten zijn onze politici zelf.

Je zult bijna gaan emigreren.

Voor nu is er nog niets gewijzigd in de regels, laten we ons vasthouden aan het feit dat we misschien nog 1 jaar heel de dag kunnen genieten.
Ik zou het jammer vinden als het zo moet gaan, hou me te goede maar laten we dan op ze minst dit jaar er nog vollop van genieten.

Voor nu is er nog niets gewijzigd in de regels, laten we ons vasthouden aan het feit dat we misschien nog 1 jaar heel de dag kunnen genieten.
Ik zou het jammer vinden als het zo moet gaan, hou me te goede maar laten we dan op ze minst dit jaar er nog vollop van genieten.

wat? we mogen nu pas vanaf 1800 stoken ipv 1000 toch...

Naar verwachting gelden de nieuwe afsteektijden vanaf 1 december 2014. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

Naar verwachting oftewel nog niet definitief, maar dat komt echt wel

Naar verwachting gelden de nieuwe afsteektijden vanaf 1 december 2014. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

Naar verwachting oftewel nog niet definitief, maar dat komt echt wel

Ja hoor al moeten ze het er net voor 18 december nog even door douwen... ook al zoiets trouwens een kerstreces van ruim 3 weken... dat zijn zowat alle vrije dagen die ik over een heel jaar uit mag strooien, ach ja ze zullen het wel verdiend hebben. ..

Even voorop.
Ik sta gewoon om 10.00 met mn cakes buiten.
Maar waar ik me aan stoor is de hetze tegen het vuurwerk!
Iets wat niet valt te handhaven. 20 tot 40 agenten per gemeente die wat mij betreft boeven moeten vangen ipv kinderen te controleren op het stookgoed wat ze bij zich dragen. ja een babypijl ..Zoek dekking!
he kijk een cokedealer. daar hebben we nog geen zaak tegen opgebouwd laat maar lopen...
Ik kan niet begrijpen dat we in deze tijd dit soort dingen op een agenda zetten in de politiek. het halve land gaat naar de haaien omdat we ons in de EU hebben gemengd. ongeneesbare ziektes staan aan de deur, oorlog doen we ook lekker volgend aan mee. maar dit onderwerp is pre...
Daarom dat ik gewoon ook mijn ding blijf doen. die mat gaat naar buiten om 10.00 en die cakes ook.
Gewoon omdat ik de politiek niet meer serieus neem. zwarte piets, oud en nieuw ,negerzoenen, volgend jaar mogen we geen rudolf meer gebruiken voor de kerstkar want dst is dierenmishandeling!
Krom land en erg kromme politieke agendas.
Het nederlandsche in ons weghhalen is tegenwoordig belangrijker dan als eigen volk onze tradities behouden!

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen!!!!

Back
Bovenaan