Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

Maar als het goed is zijn dat ook de plaatsen waar je vanuit jezelf het al niet moet willen om vuurwerk af te steken, bijvoorbeeld in een (drukke) winkelstraat...toch?

Tuurlijk, gaat om plekken waar je sowieso al niet zomaar zou afsteken overdag....zoals winkelcentra, bij een supermarkt en een bejaardenhuis voor de deur....
Dat veel jeugd dat wel deed onder het mom van....op oudjaarsdag mag alles en mag iedereen meegenieten....tja, daar heb je nu het verbod aan te danken.....

Het is inderdaad een kaart waarin de gemeentes staan aangegeven die een plaatselijk verbod hebben, zoals bejaardentehuizen, winkelcentra etc.

Voor mij betekent dit niet zo veel omdat ik toch wel stook op een veilige locatie waar zo min mogelijk mensen last van me hebben.

Bedoelde het meer dat ik wel in een gemeente woon waar blijkbaar een aantal zeikerds wonen en/of mensen van de gemeente die waarschijnlijk een algeheel verbod alleen maar zullen aanmoedigen..

Die vuurwerkvrije zones zijn ook gewoon een goed idee, wie de fuck vind het nou erg om NIET bij een bejaardentehuis te gaan stoken...????
Zelfs de gappies die vinden dat dat wel moet kunnen zullen denk ik dit jaar daar niet gaan stoken, want ze gaan echt geen 200 euro boete riskeren "uit principe".

Ja ik vind het ook jammer maar ja ik las dat ze niet moeilijk doen als je gewoon wat rotjes stookt of nog kleiner.. dat ze meer opletten voor illegaal vuurwerk en harder aanpakken... alhoewel. Als je echt lang wilt afsteken gewoon een screen shot maken van een pagina van de wetten overheid want er staat nu nog ongeupdate dat het van 10:00 mag .. dan als politie je aanhoud het kopietje laat zien..

ik kijk eerst of er meer mensen zijn die om 10 uur afsteken en mocht dat zo zijn dan ga ik gewoon lekker knallen vanaf 10 uur, veel overlast zal het toch wel niet veroorzaken want er word toch altijd de hele dag carbid geschoten hier bij mij om de hoek

Precies bij mij net zo.
Als er niks is, gewoon proberen heel oplettend en voorzichtig af te steken.
Als er veel op straat is en je hoort veel knallen, gewoon zelf volop meedoen.

Ik hoop toch dat er heel veel op straat zijn die zich niet aan de regels houden hoewel ik denk dat de meesten dat wel doen aangezien er hier alleen maar onder de 16 veel afsteekt.

We zullen zien.

Dit jaar maar eens een 10 uur momentje met cat 1 vuurwerk houden ook eens grappig :D! En om 1800 gaan we maar eens goed uitpakken! :bonk: :D

Denk dat een overgrote meerderheid niet eens af weet van deze nieuwe regel. Zeer slechte voorlichting tot op heden namelijk. Dus ben zeer benieuwd hoe het hier gaat zijn op 31-12 xD

Klinkt opzich stom maar wat nou als je nooit tv kijkt, nooit internet

hoe moet je dan weten dat er een nieuwe regel in is gegaan ?

en als ze zeggen dat je met de regels akkoord ging wanneer je het vuurwerk gekocht hebt dan kan je toch gewoon zeggen dat het overgebleven vuurwerk is ?

Klinkt opzich stom maar wat nou als je nooit tv kijkt, nooit internet

hoe moet je dan weten dat er een nieuwe regel in is gegaan ?

en als ze zeggen dat je met de regels akkoord ging wanneer je het vuurwerk gekocht hebt dan kan je toch gewoon zeggen dat het overgebleven vuurwerk is ?

Na goedkeuring moet een wet nog worden afgekondigd. Dit gebeurt door de uitvoerende macht. Een wet is slechts afdwingbaar nadat deze werd openbaar gemaakt in een publicatieblad dat hiertoe werd ingericht door de overheid. Het beginsel elke burger wordt geacht de wet te kennen houdt niet in dat alle burgers zouden te weten wat er in alle wetten staat maar het is de juridische fictie dat na de reguliere afkondiging van de wet eenieder geacht wordt daarvan kennis te hebben kunnen nemen. Onbekendheid met het bestaan of de inhoud van de wet vormt dus nooit een verontschuldiging voor overtreding van die wet en kan ingeval van strafbepalingen dus ook niet leiden tot straffeloosheid.

Back
Bovenaan