Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

Klinkt opzich stom maar wat nou als je nooit tv kijkt, nooit internet

hoe moet je dan weten dat er een nieuwe regel in is gegaan ?

Klopt.

Ik zit op een middelbare school, maar het 18.00 uur nieuwtje verspreid zich al aardig maar dat bijna niemand het weet is niet waar. Voor de mensen die het niet weten gaat dit nog leuke ruzies en discussie opleveren op straat. Mooie chaos! :D Tasje in de bosjes, af en toe rennen, niet te veel vuurwerk in 1 keer meenemen, af en toe creatief omgaan met de waarheid tegen agenten en het komt allemaal wel goed.

Een echte vuurwerkliefhebber gaat echt niet tot 18:00 wachten. Daglicht is verplicht bij vuurwerk, anders proef je er niks van. Desnoods ga je naar plekken waar het minder druk is of geen huizen zijn. Beetje buiten de centrum, langs de kanaal of bij weilanden.

Als agenten naar je toe komen, vraag je eerst of ze je hebben gezien vuurwerk afsteken. Als zij dat niet kunnen bevestigen, is er helemaal niets aan de hand. Ze kunnen geen boete geven of je vuurwerk afpakken. Die drie dagen mag je sowieso vuurwerk voor handen hebben.

Komt goed.

ik werk al jaren op oudjaars dag, draai op die dag wel alleen een dag dienst en geen nacht dienst uiteraard...

maar eer dat ik thuis ben, ben omgekleed en heb gegeten is het al snel 19:00 uur.
begin al jaren dan pas met stoken, koop alleen siervuurwerk, is 's avonds mooier uiteraard,
dus persoonlijk merk ik niks van de nieuwe regel.

vind het wel jammer, de dagen dat ik overdag met een tas vol vuurwerk liep is al ruim 10 jaar geleden,
maar toch, dat geknal overdag komt de sfeer zeer ten goede...

Vind die hele nieuwe regelgeving gewoonweg ruk! Dan nog eens de media die het ook niet precies weet.
Gaat nog leuk worden straks.

En absoluut chapeau voor de gemeentes die het bij het oude laten want hoe willen ze dit in hemelsnaam handhaven?

Wat is het opeens stil in dit topic, juist vlak voor de afhaal dagen.

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening. Ik vind het zelf heel erg jammer dat deze nieuwe regeling er nu is. Ik heb echt hele goede herinneringen aan het verleden toen we met hele groepen tegelijk de straat op gingen, elkaar opzochten om dan samen vuurwerk te stoken. Ik vind het jammer dat de "nieuwe" generatie deze traditie in feite niet meer MAG meemaken.
Ik zelf heb de laatste jaren het vuurwerk voor overdag al zwaar beperkt en ben me gaan richten op het 00:00 moment om dan een mooi showtje af te steken, dus zal zelf niet veel van de nieuwe regelgeving meemaken.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het dan volgend jaar gaat...want ik vrees dat die Arno Bonte/Groen Links straks een flink grotere lijst heeft met vuurwerk overlast omdat iedereen toch al om 10:00 is gaan stoken...al dan niet uit protest over de nieuwe regeling of uit onwetendheid. Des te sterker staat ie bij de volgende discussie over een eventueel vuurwerkverbod in z'n schoenen. De azijnpissers zullen toch wel blijven klagen en nu hebben ze nog meer tijd om dat te doen ook! en de media blijft er toch wel negatieve aandacht aan geven.. Ik vind het een heel smerig spelletje wat er nu gespeeld word en ben bang dat het verbod er zo uiteindelijk toch gaat komen. Is er uberhaupt wel iemand in de 1e of 2e kamer die vroeger een jeugd heeft gehad en die ******s is een beetje tegengas geeft?

Wat is jullie mening erover?

Ik denk dat het nog steeds onhoudbaar blijft, en veel freaks steken echt wel om 10 uur af en is 18 uur minder leuk omdat het dan al donker is. Wie wil niet met daglicht vuurwerk afsteken.
Dit gaat extra drukte opleveren, en extra is erg veel extra.... Zoveel dat men dat toch niet kan beantwoorden. We gaan het meemaken, ik ben benieuwd hoe het gaat

Ik denk dat het van 18:00 tot en met 02:00 1 gekkenhuis word ik denk dat je het toch beter de regels van 10:00 tot en met 02:00 aanhouden.

het is nu al smerig hard aan de gang qua vuurwerk.
is altijd met de kerstdagen.
naar de ruiten vliegen als ik wat hoor, en hopen dat ik wat te zien krijg in de lucht qua sier hehe.
en dit is al niet te handhaven...
laat staan met oud en nieuw overdag!

Vraag mij toch wel af , hoeveel mensen zeggen ik stook pas om 18:00 en dit ook echt doen.
Bij vuurwerkhaters is iedere knal er 1 teveel maakt niet uit om 10:00 of 18:00.

En heel veel mensen weten nog geen dat je pas mag afsteken vanaf 18:00.
Wegens de slechte voorlichting van de overheid uit.

Ik heb echt hele goede herinneringen aan het verleden toen we met hele groepen tegelijk de straat op gingen, elkaar opzochten om dan samen vuurwerk te stoken. Ik vind het jammer dat de "nieuwe" generatie deze traditie in feite niet meer MAG meemaken.

Moet eerlijk toegeven dat ik de laatste jaren steeds minder jongeren zie lopen met een rugzak vol. Die traditie was al stervende vóór de 18:00 regel.

Vraag mij toch wel af , hoeveel mensen zeggen ik stook pas om 18:00 en dit ook echt doen.
Moet verkopen tot 4-5 uur, daarna vreten. Dus voor 6 uur gaat t niet worden gok ik. :)

En heel veel mensen weten nog geen dat je pas mag afsteken vanaf 18:00.
Wegens de slechte voorlichting van de overheid uit.

Eerlijk gezegd heb ik zelf nog niks officieels gelezen dat het pas vanaf 18 uur mag.
Sommige mensen die ik heb gesproken weten dit ook niet eens. Ik heb mijn mond gewoon gehouden.
Wanneer de overheid faalt dit ruim op tijd kenbaar te maken, dan moet men niet raar gaan opkijken dat mensen straks ergens tussen 10 uur en 18 uur wat afsteken. Dan vind ik het ook niet meer dan fair dat deze mensen NIET op de bon worden geslingerd.

ik zie wel ff hoe ik die dag door kom . '
waarschijnlijk met de melkbus op het sportveld .
voor de rest ga ik hier om 18 uur los .
okey ik zal wel een beetje rekening houden met de mensen die nog zitten te eten, maar de tijd die ik nog heb claim ik wel .

Eerlijk gezegd heb ik zelf nog niks officieels gelezen dat het pas vanaf 18 uur mag.
Sommige mensen die ik heb gesproken weten dit ook niet eens. Ik heb mijn mond gewoon gehouden.
Wanneer de overheid faalt dit ruim op tijd kenbaar te maken, dan moet men niet raar gaan opkijken dat mensen straks ergens tussen 10 uur en 18 uur wat afsteken. Dan vind ik het ook niet meer dan fair dat deze mensen NIET op de bon worden geslingerd.

heb al een paar keer gelezen . in weekblad en net in zondag krant adv van kots insteling dat pas van 18:00 mag dus

Heb respect voor een ieder en zijn haar beleving of principes, maar als je je nu braaf aan de regels gaat houden vind ik dat maar laf. Een halfjaar lang zijn we woest om de nieuwe regels,roept iedereen in opstand te komen, maar nu het zover is lijkt de helft al akkoord te gaan onder het mom van het is niet anders... een ieder eigen keus, maar ik hoop stiekem dat men toch massaal de straten opgaat en gewoon volle bak gaat knallen. Op den duur mag er niks meer in dit land... de groeten... Hebben ze ook uitgerekend wat een waterkanon kost voor elke gemeente? Want heb een vermoeden dat er heel wat zal branden voor 18u :p

Toch zullen er ook genoeg pas vanaf 18 uur gaan. Denk dan ook dat het een massa aan vuurwerk wordt vanaf 18u... echt gekkenhuis. En dan krijg je pas problemen...

Ik zelf ga gewoon de straat op iig...

Ik denk dat het wel mee zal vallen en dat je echt niet zo snel gepakt word als je voor 18:00 wat zou afsteken. de meeste agenten (athans hier in de buurt) zullen je waarschijnlijk eerst alleen even waarschuwen dat je beter kan stoppen en na 6 uur gewoon lekker kan afsteken. In dat geval kan je beste gewoon beleefd blijven en weggaan en lekker ergens anders gaan stoken, zo vermijd je problemen en kan je gewoon stoken overdag. maargoed dat is wat ik denk natuurlijk:p

Even voor iedereen die toch vroeg Cat 1 wil stoken:
Rechtstreeks uit het Vuurwerkbesluit, geldend op 31-12-2014

Bij voorkeur te lezen in de volgorde 2.3.6 - 2.3.7 - 1.1.1 voor een duidelijker verhaal.

Art 1.1.1
fop- en schertsvuurwerk: consumentenvuurwerk dat is ingedeeld in categorie 1 alsmede ander, als zodanig bij ministeriële regeling aangewezen consumentenvuurwerk;

Art 2.3.6.
Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen op een ander tijdstip dan tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar.

Art 2.3.7.
De artikelen 1.2.4, 1.2.5, 2.3.2, 2.3.3 en 2.3.6 gelden niet ten aanzien van fop- en schertsvuurwerk.

Back
Bovenaan