Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

hier heb ik een paar keer politie zien rijden maar deden er echt helemaal niks aan om de ''overlast'' te minderen.

Hier in Den Haag is het erg rustig. Af en toe een knalletje. Maar (nog) niet zoals waar de haagse jaarwisseling om bekend staat.

In Utrecht is het echt rustiger dan voorgaande jaren, maar wel redelijk wat geknal maar niet meer de hele dag door, ik vind het prima zo.

Om 18.00 uur steek ik zelf wat kleine dingen af dan is het tenminste echt lekker donker, toch wat leuker dan overdag.

Heb er erg veel zin in vanavond!

In Utrecht is het echt rustiger dan voorgaande jaren, maar wel redelijk wat geknal maar niet meer de hele dag door, ik vind het prima zo.

Om 18.00 uur steek ik zelf wat kleine dingen af dan is het tenminste echt lekker donker, toch wat leuker dan overdag.

Heb er erg veel zin in vanavond!

Woon ook vlakbij (10 min rijden) Utrecht. Vorig jaar was heel extreem. Geen moment geen geknal. Dit jaar echt heel rustig, maar om 18:00 kwam het wel los.

Hier ook, overdag hier en daar een knal, maar niet zoveel als voorgaande jaren. Om stipt 18:00 uur was het duidelijk dat er vuurwerk afgestoken mocht worden, want het siervuurwerk ging flink de lucht in! zo ook bij mij :P

hier in het oosten was echt niks te merken van de nieuwe regel. de hele dag door ging het los zoals gewoonlijk.

Hier in het Midden van Nederland was ook niets te merken van de nieuwe regels. Naar mijn gevoel werd er juist meer afgestoken overdag, en dan vooral het hardere spul. Ook grote groepen kinderen gezien die volop aan het stoken waren, vaak ook nog voor hun eigen huis en de politie zag je nergens en leken ook niet te controleren want dat was echt niet te doen.

Hier werd er toch wel nageleefd. Her en der een knalletje overdag maar om 18 uur wel meteen los. Zelfs hele sierprojecten al.

Hier in Rotterdam ging het er redelijk rustig aan toe overdag, na 6 uur wel veel harde knallen (Zelfs een paar shells van een eind verderop). Alleen was door de nieuwe regels de hele oud en nieuw sfeer weg voor mij. Overdag alleen met een vriend niks zitten doen en af en toe wat Cat. 1 stoken, en om 6 uur een cake de lucht in. Rond 9 uur ook een uur binnengezeten, omdat een vrouw haar hondje buiten ons zicht uitliet. Deze was dus weggerend (Ze liet hem overigens zonder riem, vlak buiten het centrum van Rotterdam, na 6 uur uit, wat ook niet heel slim is vind ik.)
Nog even helpen zoeken en toen dus een uur binnengezeten. Om 12 uur stond de vorige jaren de hele straat vol, maar dit jaar waren er slechts enkele buren naar buiten gekomen, wat de oud en nieuw sfeer ook niet echt hielp. Al met al was het hier, ondanks het mooie vuurwerk, helaas niet helemaal geslaagd.

Op de 31e was er constant geknal te horen hier. Wel iets minder als vorige jaren maar als nog ging het goed los. Op de straathoeken en in speeltuintjes stonden ook gewoon groepjes kinderen vuurwerk af te steken. Rond 17u gingen er ook al een hoop cakes de lucht in. De nieuwe regel wordt gelukkig niet echt nageleefd en iedereen houdt de traditie in stand:D

Ik dit jaar voor het eerst niet gestookt op oudjaarsdag, maar had het overdag ook nog druk met doorlonten en vuurton maken enz. Normaal wou ik alles al hebben klaarstaan voor 10 uur sochtend's :)
Dus heb me niet echt verveeld overdag.
Hier had ik ook het idee dat politie eigenlijk alleen met meldingen bezig was overdag en niet zelf aan patrouilleren toe kwam zeg maar. En zover ik weet hebben zoieso weinig politiemensen overdag dienst omdat ze die allemaal snacht's op straat willen hebben.

Vind het eerlijk gezegd wel prima zo die regel. Ik vond het op oudjaarsdag namelijk altijd minder leuk om vuurwerk af te steken. Maar de dagen er voor zijn altijd mooi. Ik had dat nu ook op de dag zelf. Er leek ook opeens meer een saamhorigheidsgevoel te hangen of zoiets. Er was sowieso niet zo veel van te merken inderdaad hier in Utrecht, maar wel rustiger.

hier was het overdag redelijk rustig. Zelf niks afgestoken en dat vond ik vrij jammer (zeker met het geweldige weer). Avond wel weer genoten

In Tilburg ook niks te merken van de nieuwe regel, er werd meer geknald als andere jaren overdag. Zelf ook wat afgestoken natuurlijk, belachelijke regel. Voor de kleinere onder ons vind ik het heel jammer, vroeger heb ik zelf ook altijd naar deze dag uitgekeken en met vrienden buiten heel de dag stoken. Maar mijn neefjes hebben bij mij achter het huis toch een fijne dag gehad met vuurwerk stoken.

Iedereen nog de beste wensen.

hier in Noordwijkerhout was het om 10 uur zo goed als stil, maar in de loop van de dag werd het steeds meer en tegen een uurtje of 3 merkte ik geen verschil met voorgaande jaren. wel kregen we rond het middag uur bezoek van de politie, er was gebeld door buurt bewoners maar al gouw ben ik weer gaan stoken. ik stak de eerste singleshot om kwart voor 10 morgens af.

Laatst bewerkt:
Bij ons was het gevoel ook helemaal weg :( Tot 18:00 dan he ;), ik merkte heel erg dat er minder werd afgestoken dan normaal, ook in de week voor O/N. De politie controleerde overigens amper

Back
Bovenaan