Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2022!

Als ik vraag wat de oplossing is voor springteufel / komodo dragon die ik via vuurwerkplanet heb besteld is het zeker handiger om contact op te zoeken met de winkel waar het afhaal adres aan vast zit ipv vuurwerkplanet zelf, of niet?

Ik verwacht dat je bestelling vanuit Vuurwerkplanet zelf geannuleerd wordt en je direct via hen je geld terug krijgt.
Onafhankelijk van de afhaal dealer.
Zo ging het bij het vuurwerk verbod immers ook?
Je hebt besteld bij Vuurwerkplanet, niet bij je dealer.

Toen ik hiervan de bevestiging kreeg was dat toch even een geluk momentje, na alle ophef. Kijk er echt ontzettend naar uit om deze toppers in de straat te ervaren.
De eerste ophef heb ik gemaakt in het cracker fontanen topic zelf en had ten doel om uit te vinden wat er gebeurd was. Dat denk ik inmiddels te weten. Niet blij mee, maar wel begrijpelijk en naar wens gecompenseerd als ik uitga van het totaalplaatje. You win some and you lose some. Er zijn belangrijkere zaken in het leven. Veel plezier met jouw fonteinen.

Maar op dat moment natuurlijk minder interessant in het nieuws...
Verschrikkelijk die media, maar wel leuk om zojuist weer nieuw filmpje te zien van HVLV:thumbup:

Ik lees zojuist dit op de site van de Intratuin:

cool bastard 2.0

Recent hebben wij te horen gekregen dat de cool bastard 2. 0 ook zijn afgekeurd door de overheidsinstantie ILT, wij zijn er natuurlijk teleurgesteld maar er is helaas niks aan te doen wij gaan de zelfde acties ondernemen als de thunderkings.

Cafferata:

3422 - Magic Colors
3417 - Furious
5111 - Crackling experience
2460 - professional firebase - CAKE 5
8030 - Blitz Nachte

niet door keuringen IL&T gekomen

Cafferata:

3422 - Magic Colors
3417 - Furious
5111 - Crackling experience
2460 - professional firebase - CAKE 5
8030 - Blitz Nachte

niet door keuringen IL&T gekomen

Dat dure spul van hun wordt toch niet gemist,
Jammer van de coolbasterds 2.0 heb daar inderdaad vanmiddag een email over gehad dat deze (indien akkoord) worden vervangen voor die fast basterds mine.

Helaas al dat leuke kleine spul moet en zouw ons ontnomen worden.

Misschien dat winkeliers of importeurs er een antwoord op hebben. Of wellicht enkele ‘ingevoerde’ medeforumleden. Diverse artikelen zijn met kooi afgekeurd omdat het massaexplosief zou zijn. Uitgepakte producten zonder kooi die bij de winkeliers liggen mogen wel verkocht worden omdat deze dan niet massaexplosief zouden zijn. Hoe is men hier achter gekomen? Test het ILT dan ook producten met de kooi er nog omheen? Of denken ze dat er een massaexplosieve reactie kan ontstaan als de kooi er nog omheen zit, maar hebben dit niet in de praktijk getest?

De test is inderdaad met de kooi er omheen.
Blijft het vuurwerk niet binnen de kooi, dan is het afgekeurd, niet als product, maar de kooi specifiek. Kooi eraf en in je buffer bewaarplaats leggen mag dan wel, vervoeren met de kooi erom niet.

De Geister Blitz van vuurwerk mania is afgekeurd omdat er om de kooi nog meer karton zat dan toegestaan dus was het opeens “massa explosief”

Dit klopt totaal niet.

Blijft het vuurwerk niet binnen de kooi, dan is het afgekeurd, niet als product, maar de kooi specifiek. Kooi eraf en in je buffer bewaarplaats leggen mag dan wel, vervoeren met de kooi erom niet.

Dit klopt exact!

Huren ze toch een groep mensen in om alle kooien te verwijderen? Lijkt me nog steeds rendabel of mag dat ook weer niet? Als ze echter alles in het buitenland kunnen verkopen dan snap ik dat ze dat liever doen.

Huren ze toch een groep mensen in om alle kooien te verwijderen? Lijkt me nog steeds rendabel of mag dat ook weer niet? Als ze echter alles in het buitenland kunnen verkopen dan snap ik dat ze dat liever doen.

Maar dan is het overpakt vuurwerk en dat geeft een helehoop beperking met vervoeren.
En daarnaast mag een winkelier een beperkt aantal kilo's onverpakt vuurwerk opslaan, dus is het lastig om dat allemaal op te slaan bij de winkelier

Dan kan het product toch alsnog vervoerd worden in pyropacks?

Back
Bovenaan