Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2022!

Prima dat er vuurwerk afgekeurd wordt maar ben soms wel benieuwd waarop. Bepaalde mines (die van Katan en China Red) zijn afgekeurd. Toch zijn er van beide nog soort gelijke al dan niet identieke producten op de markt die wel verkocht worden. En je gaat mij niet vertellen dat er nou zoveel kwalitietsverschil tussen de singleshots zit. En dat er knetterrotjes afgekeurd worden interesseert me niet zoveel, maar wat zou er mee mis kunnen zijn? Knetteren ze te hard, te lang, vliegen ze in de fik? Het is gewoon betutteling... voorkomen is beter dan genezen maar je kan niet alles voorkomen. En door maar van alles te verbieden (knalvuurwerk, singleshots) is het voor jongeren ook niet meer aantrekkelijk om vuurwerk bij de vuurwerkwinkel om de hoek te halen. Die gaan nu naar België voor wat knallers, singleshots of via een andere weg nitraten en al die zooi te halen.

Een vijfde van F2-vuurwerk afgekeurd
De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft 20 procent van het geteste F2-vuurwerk afgekeurd. Importeurs van het vuurwerk moeten de afgekeurde artikelen van de markt halen en op eigen kosten laten vernietigen. In totaal zijn er 193 verschillende artikelen onderzocht, waarbij van elk product tien exemplaren zijn getest.

Reden voor het afkeuren was onder meer de vertraging in de ontsteking. Een lont moet binnen 3 tot 8 seconden opbranden, anders gaan consumenten het vuurwerk controleren.

In de F2-categorie, die wel is toegestaan en waar onder meer cake- en combiboxen toe behoren, is bovendien 13,5 procent van onvoldoende kwaliteit vanwege nasmeulend vuurwerk en onvolledige etikettering. Als de kwaliteit onvoldoende is moet de importeur het vuurwerk aanpassen om te voldoen aan de wettelijke eisen.
https://nos.nl/artikel/2457809-zorg...-met-jaarwisseling-zien-het-met-lede-ogen-aan

Prima dat er vuurwerk afgekeurd wordt maar ben soms wel benieuwd waarop. Bepaalde mines (die van Katan en China Red) zijn afgekeurd. Toch zijn er van beide nog soort gelijke al dan niet identieke producten op de markt die wel verkocht worden. En je gaat mij niet vertellen dat er nou zoveel kwalitietsverschil tussen de singleshots zit.

Als ze die andere (identieke of soortgelijke) producten niet testen kunnen ze die ook niet afkeuren. En ze kunnen natuurlijk nooit van elk product op de markt een test doen. Las ergens dat ze een kleine 200 producten hebben getest. Dat is dus maar een greep van alle duizenden producten die verkocht worden.

"nasmeulend vuurwerk" wat kansloos zeg. Kijk uit hoor, straks vliegen de straatstenen in de brand! LEVENSGEVAARLIJK!

Dit soort lui sporen niet. Heel simpel. Bij dit soort lieden is alles gevaarlijk, zelfs het fornuis aansteken. En dat beweren ze allemaal met droge ogen. Mensen die geen enkele kijk op rede hebben, enkel regeltjes. Wat voor mens ben je dan vraag ik me af.

Maar om de mensen van IL&T droeftoeters te noemen etc gaat wel wat ver!
Die mensen doen hun werk en volgen regels en als een product niet aan de regels voldoet moet hij niet op de markt komen hoe jammer dat ook is!
Maar we willen het liefst nog heel lang en veilig van vuurwerk genieten, als er dan met het vuurwerk wat wij als zo veilig benoemen ongelukken gaan gebeuren doordat het vuurwerk niet veilig is wordt onze traditie nog makkelijker de nek omgedraaid.
Hoe klein de foutmarge ook is, regels zijn regels, want als je het minste links laat liggen wat gaat er dan gebeuren?

Wij liefhebbers krijgen wel andere namen naar ons hoofd geslingerd dan droeftoeters.

Als er ongeveer evenveel afkeur is als de voorgaande jaren, dan volg ik de redenering.
Als er dit jaar veel meer afkeur is, dan kan men dit best eens kritisch bekijken.

Het is die passieve BPN houding van "regels zijn regels" die de traditie op de helling zet.

We laten het wel over ons heen komen, en kijk waar we nu staan:

- Verkorte afsteektijden
- Verbod op F2 en F3 singeslots
- Verbod op vuurpijlen
- Verbod op rotjes
- Gemeentelijke verboden
- En de eindklapper: een verkoopsverbod van 2 jaar door corona

De regels zijn de regels, en de realiteit is de realiteit: ze willen deze traditie traag maar zeker kapot maken.

En daarvoor zetten ze alle middelen in.

Gelukkig is het HVLV net op tijd opgestaan om het nodige weerwerk te bieden op een professionele manier.

Zij begrijpen het politieke spelletje dat men hier speelt, zij verdedigen onze belangen zoals het hoort door kritisch te zijn en met argumenten in gesprek te gaan.

Als ze die andere (identieke of soortgelijke) producten niet testen kunnen ze die ook niet afkeuren. En ze kunnen natuurlijk nooit van elk product op de markt een test doen. Las ergens dat ze een kleine 200 producten hebben getest. Dat is dus maar een greep van alle duizenden producten die verkocht worden.

Ja dat snap ik dus niet. Als je de nieuwe mines gaat testen dan test je ze toch allemaal neem ik aan? Nu keur je de ene af maar de andere mogen wel verkocht worden. Dan kan je ze net zo goed niet testen als je toch maar half werk doet...

Nogmaals dit bericht ontvangen van 2 filialen van intratuin.

Ook zijn de volgende producten niet door de keuring heen gekomen:
- Dance Monkey
- Fire Dom
- Starlight
- Stargate

Screaming Elevator staar er dus niet bij
Iemand wel hiervan op de hoogte dit staat Al weken op de voor pagina

Wordt donderdag dus gewoon uitgeleverd

Nogmaals dit bericht ontvangen van 2 filialen van intratuin.

Ook zijn de volgende producten niet door de keuring heen gekomen:
- Dance Monkey
- Fire Dom
- Starlight
- Stargate

Screaming Elevator staar er dus niet bij
Iemand wel hiervan op de hoogte dit staat Al weken op de voor pagina

Wordt donderdag dus gewoon uitgeleverd

Klopt. Ik heb ook van de Rijswijkse Vuurwerkhal te horen gekregen dat de screaming elevator welke zij al in de bunker hebben staan gewoon uitgeleverd mogen worden. Ze krijgen echter geen nieuwe voorraad vanuit China Red. Zelfde geldt voor de Tolla Mina.

Asiatic Wildcat (Luypaers) en Magic Riddle (CodeZ) van Lesli zijn ook afgekeurd heb ik vernomen.
Zullen weer opgehaald worden bij de de winkels.

geeft ILT ook redenen van afkeur te weten aan de importeurs? Want zo'n Asiatic Wildcat...lontje een seconde te kort, etiketje smeult beetje, burst 1db te hard...? Kan me nauwelijks een serieuze reden voorstellen. Ja, regels zijn regels, maar wat een gemierenneuk jongens :bonk:

Asiatic Wildcat (Luypaers) en Magic Riddle (CodeZ) van Lesli zijn ook afgekeurd heb ik vernomen.
Zullen weer opgehaald worden bij de de winkels.

Meen je niet? Wat een gezeik man, op de demo was er ook niks aan de hand dus zal wel weer een kul reden zijn. Bah al mijn parels (Springteufel, Komodo Dragon, en nu deze) worden afgekeurd :mad:

Klopt. Ik heb ook van de Rijswijkse Vuurwerkhal te horen gekregen dat de screaming elevator welke zij al in de bunker hebben staan gewoon uitgeleverd mogen worden. Ze krijgen echter geen nieuwe voorraad vanuit China Red. Zelfde geldt voor de Tolla Mina.
Dus als ze de Tolle Mina al in de bunker hebben staan wordt die wel geleverd? Hoop dat ik hier niet ook al een streep door moet zetten dan...

Dus als ze de Tolle Mina al in de bunker hebben staan wordt die wel geleverd? Hoop dat ik hier niet ook al een streep door moet zetten dan...

Hier de letterlijke reactie die ik heb gekregen van de RVH:

"Goedenavond Roy, de Screaming Elevator en Tolla Mina zijn niet zozeer afgekeurd maar de vervoersverpakking is helaas afgekeurd. Echter hebben wij al een klein deel in de bunker staan dat wij WEL uit mogen leveren.

Wij zijn momenteel nog het e.e.a. aan het inventariseren.

Mocht het niet lukken ze uit te leveren dan komen wij hier op terug."

Fingers Crossed!

Echt, de laatste weken hoor je vaker dat een product zelf wel in orde is maar dat de kooi eromheen niet in orde is. Jeetje mensen, waar gaat dit nog over? Die kooien moeten ze er gewoon weer van af halen, heeft echt totaal geen toegevoegde waarde, het kost alleen maar veel geld en er komen meer mensen op de EHBO terecht door deze kooien dan door het vuurwerk zelf.

Echt, de laatste weken hoor je vaker dat een product zelf wel in orde is maar dat de kooi eromheen niet in orde is. Jeetje mensen, waar gaat dit nog over? Die kooien moeten ze er gewoon weer van af halen, heeft echt totaal geen toegevoegde waarde, het kost alleen maar veel geld en er komen meer mensen op de EHBO terecht door deze kooien dan door het vuurwerk zelf.

Wie haat ze niet die rot kooien?! Al die je nog zo je best met handschoenen en zo dan lijkt het nog wel onmogelijk om aan het vloeken te ontkomen als er weer ergens een serieuze hoeveelheid dna achterblijft :angry:

Back
Bovenaan