Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2022!

Lijkt me vrij duidelijk dat dit opzettelijk is om de importeurs te frustreren en een financiële klap toe te dienen.

Dat zijn nu eenmaal de ultra smerige technieken van de politieke kaste.

Kunnen ze weer een anti-pestcampagne inrichten op de scholen, maar zelf zijn het kleine ettertjes.

De Cobra 6 en de 3" Titanium Salute komen nog altijd zonder kooi het land binnen, ga dat maar eens uitleggen aan het IL&T.

Maar ze moeten en zullen het legale, degelijke consumentenvuurwerk kapot maken, zo oliedom zijn ze wel.

Ze snijden in hun eigen vingers.

ik snap niet echt de vergelijking naar de cobra 6 en saluten? ja illegaal is illegaal simpel.
maar als er eenmaal regels zijn hoor je je daar aan te houden. ook als importeur.

Lijkt me vrij duidelijk dat dit opzettelijk is om de importeurs te frustreren en een financiële klap toe te dienen.

Dat zijn nu eenmaal de ultra smerige technieken van de politieke kaste.

Kunnen ze weer een anti-pestcampagne inrichten op de scholen, maar zelf zijn het kleine ettertjes.

De Cobra 6 en de 3" Titanium Salute komen nog altijd zonder kooi het land binnen, ga dat maar eens uitleggen aan het IL&T.

Maar ze moeten en zullen het legale, degelijke consumentenvuurwerk kapot maken, zo oliedom zijn ze wel.

Ze snijden in hun eigen vingers.

De kooitjes zijn uitgevonden om 1.3 verpakking terug te kunnen krijgen naar 1.4, aangezien 1.3 niet in Nederlandse inrichtingen opgeslagen mag worden.(tenminste het zou wel mogen, maar de veiligheidsafstanden kunnen niet gehaald kunnen worden) cobra’s, salutes ed zijn altijd 1.1, en dat kan je met een kooitje niet terug gekeurd.
Als een artikel dus binnenkomt in een kooitje, met een 1.4 sticker erop en bij testen explodeert het, dan is het puur vanwege veiligheid dat dit van de markt gehaald word.
Waarom mag het dan wel uitgepakt verkocht worden? Heel simpel, uitgepakt vuurwerk is ongeclassifiseerd.

Vanochtend gebeld door valk, geen 1.2 spinnerz en geen 1.2 glitter willow. Ook geen goede vervanger voor

Vanochtend gebeld door valk, geen 1.2 spinnerz en geen 1.2 glitter willow. Ook geen goede vervanger voor

Dit zal wel met iets anders te maken hebben. De genius box die ik besteld had was ook niet meer leverbaar en ook geen goede vervanger. Wel een beetje apart als ie al 2 jaar klaar staat. Maar goed krijg netjes geld terug

Jep dat dacht ik ook, was een doorgeschoven bestelling. Dikke prima dan gaat t geld naar een andere winkel.

Idem hier. Blijft niet veel over zo. Eerder al gebeld door andere winkel dat aantal dingen niet geleverd werden. Was wel verbaasd over dit telefoontje. Bestelling stond al 2 jaar. Maar even weer wat anders bedenken.

Idem hier. Blijft niet veel over zo. Eerder al gebeld door andere winkel dat aantal dingen niet geleverd werden. Was wel verbaasd over dit telefoontje. Bestelling stond al 2 jaar. Maar even weer wat anders bedenken.

Dit soort zaken zouden niet mogen.. het is echt bizar hoe sommige winkeliers/importeurs met hun voorraad om gaan...

Balen! De 1.2" Spinnerz kunnen ze niets aan doen (baal er ook stevig van dat ik die niet geleverd krijg). De 1.2" Willow is wel aan hunzelf te wijten, is gewoon leverbaar.

Ik heb van betrouwbare bronnen vernomen (en ook gezien) dat die Screaming Elevator wel nog in de bunkers staat en dus verkocht zal worden.

In tegendeel voor die coolbasterds die staan opgestapeld op een pallet met rode folie die morgen of woensdag opgehaald worden.

Of de Screaming Elevator dus daadwerkelijk afgekeurd is (en niet verkocht) mag worden is voor mij niet 100% overtuigend.

Staan nog in de showroom, de website en in de bunkers opgeslagen met en zonder kooi!

De kooitjes zijn uitgevonden om 1.3 verpakking terug te kunnen krijgen naar 1.4, aangezien 1.3 niet in Nederlandse inrichtingen opgeslagen mag worden.(tenminste het zou wel mogen, maar de veiligheidsafstanden kunnen niet gehaald kunnen worden) cobra’s, salutes ed zijn altijd 1.1, en dat kan je met een kooitje niet terug gekeurd.
Als een artikel dus binnenkomt in een kooitje, met een 1.4 sticker erop en bij testen explodeert het, dan is het puur vanwege veiligheid dat dit van de markt gehaald word.
Waarom mag het dan wel uitgepakt verkocht worden? Heel simpel, uitgepakt vuurwerk is ongeclassifiseerd.

Mijn punt is gewoon dat het van de gekke is om heel streng te zijn tegenover F2 vuurwerk, terwijl er een gigantische zwarte markt is waar geen limieten zijn en alles kan.

Dat is wat ik bedoel.

Het zou omgekeerd moeten zijn: wees soepel in normaal consumentenvuurwerk om de zwarte markt te remmen.

We hebben nu 2 jaar geen verkoopsdagen gehad.
Op 18 december is een jongeman van 24 overleden door een ongeluk met vuurwerk.
Wat voor zin heeft het dan om cakeboxen en kleiner vuurwerk om het minste af te keuren.

Het zou best wat soepeler mogen inzake 1.3G, dat is mijn mening.
En breng de F3 singleshot terug, maarja...

Mijn punt is gewoon dat het van de gekke is om heel streng te zijn tegenover F2 vuurwerk, terwijl er een gigantische zwarte markt is waar geen limieten zijn en alles kan.

Dat is wat ik bedoel.

Het zou omgekeerd moeten zijn: wees soepel in normaal consumentenvuurwerk om de zwarte markt te remmen.

Wat voor zin heeft het dan om cakeboxen en kleiner vuurwerk om het minste af te keuren.

Ik als winkelier baal van afkeur denk ik nog meer dan jullie, want en ik kan geweldige producten niet verkopen en zelf stoken maar het levert nog een berg extra werk op ook.

Maar om de mensen van IL&T droeftoeters te noemen etc gaat wel wat ver!
Die mensen doen hun werk en volgen regels en als een product niet aan de regels voldoet moet hij niet op de markt komen hoe jammer dat ook is!
Maar we willen het liefst nog heel lang en veilig van vuurwerk genieten, als er dan met het vuurwerk wat wij als zo veilig benoemen ongelukken gaan gebeuren doordat het vuurwerk niet veilig is wordt onze traditie nog makkelijker de nek omgedraaid.
Hoe klein de foutmarge ook is, regels zijn regels, want als je het minste links laat liggen wat gaat er dan gebeuren?

Dus het aan de importeurs ook de schone taak om hietoo extra te letten en ja het ligt niet altijd aan de importeur, maar het risico ligt natuurlijk wel bij hun.

Ik als winkelier baal van afkeur denk ik nog meer dan jullie, want en ik kan geweldige producten niet verkopen en zelf stoken maar het levert nog een berg extra werk op ook.

Maar om de mensen van IL&T droeftoeters te noemen etc gaat wel wat ver!
Die mensen doen hun werk en volgen regels en als een product niet aan de regels voldoet moet hij niet op de markt komen hoe jammer dat ook is!
Maar we willen het liefst nog heel lang en veilig van vuurwerk genieten, als er dan met het vuurwerk wat wij als zo veilig benoemen ongelukken gaan gebeuren doordat het vuurwerk niet veilig is wordt onze traditie nog makkelijker de nek omgedraaid.
Hoe klein de foutmarge ook is, regels zijn regels, want als je het minste links laat liggen wat gaat er dan gebeuren?

Dus het aan de importeurs ook de schone taak om hietoo extra te letten en ja het ligt niet altijd aan de importeur, maar het risico ligt natuurlijk wel bij hun.

Ben ik het mee eens, maar toch speelt de gedachte dat het steeds strenger en strikter aan het worden is en indirect meehelpt aan een verbod, het word zo moeilijk gemaakt dat er een punt komt er importeurs zij die het bijltje erbij neergooien omdat het door wet en regelreving onmogelijk word gemaakt.

Voorbeeld die grondbloemen, wie heeft in godsnaam bedacht dat ze niet buiten een meter mogen komen, anders te gevaarlijk, dan sta je echt buiten de realiteit. Dat heeft niks met veiligheid te maken

Regels zijn regels helaas, maar wel balen dat je 4 dagen van te voren pas word gebeld over een afgekeurd product… terwijl dit al een tijd bekend was. Nu krijg je het geld terug omdat ze geen vervanger hebben.. natuurlijk wel een oplossing, maar voor dat geld wat je terug krijgt koop je dit jaar geen nieuwe box meer vooral als je het in de actie gekocht hebt.

Dat is wat ik bedoel.

Omdat er een zwarte markt is betekend niet dat je onveilige producten moet toelaten. Ze worden uiteindelijk niet voor niks afgekeurd. Wat als het mis gaat? "Ja we lieten het maar omdat illegaal anders groter gaat worden"

Nee maar regels zijn regels. En zo is het nu eenmaal.

Net gebeld door Valk... Omdat de springteufel was afgekeurd krijg je je geld terug (van uiteraard alleen de springteufel). Ben je iig van tevoren op de hoogte. :applause:

Net een mail van Vuurwerkbunker Krijg gewoon 2 Springteufels mee.Die zijn van vorig jaar en mogen ze wel meegeven:p

Laatst bewerkt:
Net gebeld door Valk... Omdat de springteufel was afgekeurd krijg je je geld terug (van uiteraard alleen de springteufel). Ben je iig van tevoren op de hoogte. :applause:
Hier idem.

Netjes dat ze wel even vooraf bellen ipv wachten tot de afhaaldagen. Prima geregelt zo.

Zo net een mail gehad dat de Cool Bastard 2.0 is afgekeurd.

Edit: ik had de Cool Bastards bij Blaxx Vuurwerk besteld. Toen waren de Spiderking Thunderkings nog 7 euro ofzo per pak. Deze zij nu 13 euro per pak geworden. Wat triest

Back
Bovenaan