1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Dit jaar toch anders dan andere jaren.... dit jaar zou ik er staan als van "dit was het dan" er wordt een hobby afgesloten, een tijd afgesloten. Maar met een enorm onrechtvaardig gevoel van binnen.

Extreem moe maar voldaan. Waar je een heel jaar naar toe hebt geleefd is opeens afgelopen. Benieuwd hoe het de eerste dagen van 2026 zal zijn.

Echt geen idee hoe dat deze keer gaat zijn en wil er eigenlijk nog niet over nadenken... We gaan het allemaal wel zien. Wat ik wel zeker weet is dat er enorm naar Fallas uitgekeken kan worden in januari (en nu ook al).

De laatste jaren heeft het lege katergevoel steeds meer plaatsgemaakt voor een voldaan gevoel. Hoe dat dit jaar zal zijn, geen idee. Voldaan omdat dit een topjaar gaat worden. Maar denk ook weemoedig als ik aan de toekomst denk, die er voor onze hobby waarschijnlijk niet meer zal zijn op de manier die we zo graag vieren.

Vroeger had ik echt zo’n “nou dat was het dan, nu weer een jaar wachten”-gevoel. Tegenwoordig kijk ik uit naar bijvoorbeeld september, waar we met een groep naar masters de feu gaan. Of komende maart. Naar Fallas. Of andere mooie reisjes. Soms gewoon je focus even verleggen.

Ik heb dan toch gemengde gevoelens.Smorgens tijden het opruimen denk ik het was een mooie dag en savonds als er nig wat word afgestoken in de buurt dan baal ik dat je weer een jaar moet wachten.

Jammer dat het allemaal weer voorbij is, veel te kort geweest. Met frisse moed het nieuwe jaar weer in en een start maken met filmpjes opvragen/ terugkijken, vroege compilaties terugkijken, vwc'en en voorzichtig aan alweer een wensenlijstje maken en hopen dat we dit jaar gewoon weer als vanouds kunnen!!

Voldaan van het genieten van de avond/nacht zelf, maar daarbij elk jaar de kanttekening plaatsend dat het weer voorbij gevlogen is en eigenlijk vele uren en dagen per jaar te kort gedaan mag worden.

Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst een beetje een down gevoel ga hebben aangezien dit het laatste jaar vuurwerk zal zijn.

Ik zie ze dit verbod echt niet meer uit handen geven. En de plannen voor een wijkvuurwerk lijken mij on uitvoerbaar. Met vergunningen en veiligheid. Dan moet iedereen opeens ver achter een lintje gaan staan geen idee hoe je dat in een woonwijk moet gaan doen.

Zijn toch altijd wat gekke dagen.
Drukte van Kerst voorbij, drukte met bestellingen ophalen geweest, alles uitpakken en voorbereiden, en dan na een nacht genieten ineens niks meer...

Ben bang dat het dit jaar nog erger gaat worden, maar daar probeer ik nog zo min mogelijkbaan te denken.

Nou toch wel een gelaten gevoel. Het hele jaar opbouwend naar de maand december en op 1,2 januari voelt dan als ow het is weer voorbij. Maar aan de andere kant nagenieten, filmpjes kijken forum lezen. Foto's bekijken.

Ik denk dat ik dit jaar voor het eerst een beetje een down gevoel ga hebben aangezien dit het laatste jaar vuurwerk zal zijn.

Ik zie ze dit verbod echt niet meer uit handen geven. En de plannen voor een wijkvuurwerk lijken mij on uitvoerbaar. Met vergunningen en veiligheid. Dan moet iedereen opeens ver achter een lintje gaan staan geen idee hoe je dat in een woonwijk moet gaan doen.
Inderdaad en de vuurwerk winkels dan gaan die nog bestaan voor een paar wijk groepjes en waar is de op slag en wie gaat dat allemaal aan steken en buiten land kan iedereen halen heb je alles door elkaar dus beeld veranderd dan niet zo veel vers leef ik ook altijd na toe maar vindt de normale dagen ook weer fijn

Nou toch wel een gelaten gevoel. Het hele jaar opbouwend naar de maand december en op 1,2 januari voelt dan als ow het is weer voorbij. Maar aan de andere kant nagenieten, filmpjes kijken forum lezen. Foto's bekijken.

En natuurlijk alweer stiekem met de nieuwe lijst bezig zijn..?

Zolang er nog niets definitief is mbt verbod is dat mijn insteek.
Rammen ze een verbod erdoor dan zal het sub-fora buitenlands vuurwerk het druk krijgen.

Meestal redelijk vermoeid omdat de spanning er dan vanaf is. Richting de afhaaldagen begin ik toch wel wat te stressen of ik alles wel uitgeleverd ga krijgen en of er geen klokkenluiders roet in het eten gaan gooien waardoor ik met lege handen sta op de 31ste. Dus daarna valt er dan toch wel een last van me schouders.

Back
Bovenaan