1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Ik kan eigenlijk wel leven met het verbod. Voelde me gisteren en voel me vandaag helemaal voldaan. Dit jaar een enorm tof oud en nieuw gehad met producten van SRpyro, Pryme, Funke, Iskra en Argento en daarnaast ook nog een hoop Nederlandse producten. Afgelopen jaren altijd gebaald dat ik mijn oud en nieuw geen hoger cijfer dan een 6 kon geven door de wind. Dit jaar enorm genoten met hele mooie producten en een hele dikke show in de straat neergezet.

Afgelopen jaar met een paar mensen op reis geweest naar onder andere master de feu maar ook Valencia in oktober. ik vind het heel relaxed om met een drankje en een hapje ergens te staan of zitten en een dikke show te zien. 0 stress, 0 spanning en hele goeie herinneringen met elkaar maken.

Dit jaar weer een aantal reisjes op de planning. Daar kijk ik enorm naar uit en ik ben ook wel blij dat die kruitstress weer uit m’n lichaam is.

Ik weet nog niet hoe mijn volgende oud en nieuw eruit komt te zien. Misschien blijf ik wel gewoon lekker thuis, ga ik om 00:00 de straat op en ga ik genieten van alle bizarre dingen die er dan geschoten worden. Kijkend naar dit jaar was het echt insane wat voor een Shells er al geschoten werden bij ons in de buurt.

Vuurwerk blijft voor altijd een onderdeel in mijn leven. Maar in welke hoedanigheid is mij nog onzeker.

Voldaan. Er was dit jaar in de buurt een 10 uur project en in de loop van de dag werd er steeds wat meer afgestoken. Zeker toen de ijzel eenmaal verdwenen was.
En vanaf schemer tot ver na 4 ging het los.

Mooi jaar geweest zo :D

Ik voel me prima. Vandaag de eerste papa dag van 2025, vrouw een dagje aan het werk. Vandaag en dit weekend even bijkomen en herstellen (nog steeds niet helemaal hersteld van de griep). 😊

Voel mij prima vooral omdat het weer ideaal was, en als je ziet hoeveel er weer de lucht inging verwacht ik ook dat vuurwerk nog wel een tijdje blijft in de samenleving. Binnenkort maar eens even kijken wanneer ik een tripje naar de zuider buren ga brengen.

Nog aldoor fysiek gaar als boter en wazige kop. Maar gister was erger met 4u slaap in de mik. Maar spierpijn als een malloot joh, oeh waa. Ik heb nog wel een dag nodig. Vandaag maar weer eens de fiets op zien te komen om wat boodschappen te doen. Met veel gekreun waarschijnlijk 😆

Ik heb mij gestort in totale euforie! Alsof je een heel jaar lang onthouding hebt gehad en dan alles er mag uitspuien! Het hele jaar ben ik er mee bezig geweest! Ik heb het maximale gegeven in deze drie dolle dwaze dagen! Afgelopen december een mooie tijd beleeft! Tientallen winkels bezocht, showrooms, folders verzamelen, twee demo's, freaks ontmoet, laatste 3 dagen 16 winkels bezocht, collectie ontarmen, foto's maken, slepen, sjouwen en vervolgens in die 8 uurtjes eindelijk stoken! Ook ik kijk met een voldaan gevoel terug op een schitterend seizoen!

Compleet verrot. Dat wij de prijs gaan betalen voor wangedrag en andermans lakse tokkie instelling gaat er bij mij niet in.

Als slachtoffercijfers en agressie cijfers bij een verbod 90% naar beneden zouden zou het de hupverleners echt zou gaan helpen.
Dan zou ik grotendeels kunnen leven met een verbod!

Maar het enige dat drastisch omhoog zal gaan zijn bekeuringen door brave burgers en freaks.
Dat maakt me erg depri en moe.

Voldaan! Het katergevoel van vroeger heb ik de laatste jaren eigenlijk geen last meer van gelukkig.

Het weer kon in mijn ogen beter. Ik had minder wind ingeschat in het midden van het land dan was voorspeld en wat ik uiteindelijk heb ervaren. Goud verwaaide het grootste gedeelte van de avond echt wel wat teveel in mijn ogen. Helemaal perfect was het dus niet qua weer. Ik hoop ook dat we nog weer eens kans op een écht perfecte jaarwisseling gaan krijgen!

Ondanks dat puntje enorm genoten wel. Samen met de buurman een kneiterdikke straatshow kunnen geven. Nog nooit zoiets gedaan, maar het liep haast perfect. De buurt ging uit z’n dak, al erg veel goede reacties gehad ook. De film heb ik al talloze keren terug gekeken en blijft genieten. Komt nog wel online! Enorm gave ervaring die wij ons leven lang niet zullen vergeten! Dat pakt niemand ons meer af.

Ergens ook wel weemoed richting de toekomst. Die donkere wolk die boven ons hangt. Ik hoop dat die wolk nog over waait, in elk geval dit jaar. Maar wat er ook gebeurt: die wolk kan de herinneringen aan deze jaarwisseling niet meer beïnvloeden!

Een dubbel gevoel.

Enerzijds natuurlijk ontzettend balen dat we niet meer legaal kunnen kopen en afsteken.
Dat gevoel in september dat het seizoen weer start. Avonden lang kijken wat je wil kopen. 20x je lijstje aanpassen en hopen op leuke aanbiedingen bij winkels.

Het vuurwerk dat ik had was echt fantastisch. Het weer was goed en genoeg toeschouwers die had mooi vonden.

Maar dit jaar bij vrienden voor het eerst meegemaakt wat een debielen er rondlopen. Shells die werden afgestoken richting een school waardoor vervolgens een haag in de fik vloog. Brandweer gebeld en dan te horen krijgen dat het ontzettend druk is waardoor we met buurtbewoners de brand met emmers water hebben geblust. 30 min later werden er weer shells afgestoken en wederom brand. De brandweer kwam toen wel langs. Allemaal uitgerust met een dikke vuurwerkbril. Om 00.00 uur sta je met meerdere gezinnen buiten en krijg je wederom de vonken van shells in je nek.

Voor het eerst in al die jaren heb ik me onveilig gevoeld en ben ik na het afsteken direct naar binnen gegaan. En dan ga je nadenken dat de hulpverleners dit veel meemaken in de grote steden.

Ergens snap ik dus wel dat ze het met een verbod proberen de rust terug te laten keren. Of het gaat helpen? Geen idee, ik denk het niet.

Voor de zekerheid nog maar wat foto's en filmpjes gemaakt dat mijn kinderen vuurwerk aan het afsteken waren. "Ohh papa, die wil ik volgend jaar weer, die was echt mega gaaf!"
Een mooi moment dat nu gelukkig digitaal is vastgelegd.

Een dubbel gevoel.

Enerzijds natuurlijk ontzettend balen dat we niet meer legaal kunnen kopen en afsteken.
Dat gevoel in september dat het seizoen weer start. Avonden lang kijken wat je wil kopen. 20x je lijstje aanpassen en hopen op leuke aanbiedingen bij winkels.

Het vuurwerk dat ik had was echt fantastisch. Het weer was goed en genoeg toeschouwers die had mooi vonden.

Maar dit jaar bij vrienden voor het eerst meegemaakt wat een debielen er rondlopen. Shells die werden afgestoken richting een school waardoor vervolgens een haag in de fik vloog. Brandweer gebeld en dan te horen krijgen dat het ontzettend druk is waardoor we met buurtbewoners de brand met emmers water hebben geblust. 30 min later werden er weer shells afgestoken en wederom brand. De brandweer kwam toen wel langs. Allemaal uitgerust met een dikke vuurwerkbril. Om 00.00 uur sta je met meerdere gezinnen buiten en krijg je wederom de vonken van shells in je nek.

Voor het eerst in al die jaren heb ik me onveilig gevoeld en ben ik na het afsteken direct naar binnen gegaan. En dan ga je nadenken dat de hulpverleners dit veel meemaken in de grote steden.

Ergens snap ik dus wel dat ze het met een verbod proberen de rust terug te laten keren. Of het gaat helpen? Geen idee, ik denk het niet.

Voor de zekerheid nog maar wat foto's en filmpjes gemaakt dat mijn kinderen vuurwerk aan het afsteken waren. "Ohh papa, die wil ik volgend jaar weer, die was echt mega gaaf!"
Een mooi moment dat nu gelukkig digitaal is vastgelegd.
We gaan het zien, als iemand die oud en nieuw in Den Haag/Centrum viert weet ik als geen ander hoe onveilig het kan zijn… ik weet dat ik hier op het forum er geen vrienden mee maak omdat veel uit de provincie komen, maar ALS het echt blijkt zo te zijn dat de ongelukken terugdringen, makkelijker maakt om dat tuig aan te pakken en op alle fronten dingen terugdringt dan wil ik wel meebuigen met de haters, dan neem ik voor lief dat ik maar een half uurtje kan stoken om 00.00.

Maar ik heb er een hard hoofd in, het is echt een grote als namelijk. Als blijkt dat het alleen maar erger wordt moet er anderzijds ook meer pushback komen om dat verbod terug te draaien

Ik begin een beetje bij te komen, maar dat is dus in een zwart gat met aan het eind daarvan de sleur van niet alleen een jaar, maar een leven zonder de uitlaatklep die consumentenvuurwerk met de jaarwisseling bood... Best een kutgevoel.

Gisteren was het erger, vandaag iets beter! Ik heb het gevoel iets verloren te hebben wat mij dierbaar is! Soort van rouwgevoel. Een waas ofzo. Uiteindelijk gaan we wel weer stoken in december, maar zoals deze jaarwisseling gaat het nooit meer worden ben ik bang! We gaan het zien!

Back
Bovenaan