[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

Ook in Duitsland houden de gemoederen zich bezig met een totaal vuurwerk verbod ook boven Duitsland drijgt door die linkse meuk
Gisteravond laat wat zitten kijken. Doorheen geklikt kun je beter zeggen.
Nogal langdradig, zeker dat gesprek met Weco. Even in een notendop wat de twee Nederlandse Importeurs op deze beurs te vertellen hebben.
GBV: Er komt 98% zeker een verbod. Ze verliezen hierdoor 75% van hun omzet dus de focus gaat naar export. Ze zeggen dat er zich nu al nieuwe "partijen" aandienen die mogelijk op de toekomstige zwarte markt in Nederland gericht zijn.
Magnum: Is een stuk positiever en ziet dat de datum voor inwerking treden nu is verschoven naar 1 oktober maar denkt dat dit dus niet gehaald wordt. Ze durven nu nog niet in te kopen voor de Nederlandse markt maar zijn bezig met de Duitse. Ze gaan de Crown Collection daar introduceren maar ook nieuwe pijlen en ufo's ed. Ze zijn net terug uit China.
Ik heb het niet helemaal kunnen kijken. Zoals ik al zei vond ik het langdradig en wat me vooral dwars zat was het "wij doen niet meer mee" gevoel.

Laatst bewerkt:
Gisteravond laat wat zitten kijken. Doorheen geklikt kun je beter zeggen.
Nogal langdradig, zeker dat gesprek met Weco. Even in een notendop wat de twee Nederlandse Importeurs op deze beurs te vertellen hebben.
GBV: Er komt 98% zeker een verbod. Ze verliezen hierdoor 75% van hun omzet dus de focus gaat naar export. Ze zeggen dat er zich nu al nieuwe "partijen" aandienen die mogelijk op de toekomstige zwarte markt in Nederland gericht zijn.
Magnum: Is een stuk positiever en ziet dat de datum voor inwerking treden nu is verschoven naar 1 oktober maar denkt dat dit dus niet gehaald wordt. Ze durven nu nog niet in te kopen voor de Nederlandse markt maar zijn bezig met de Duitse. Ze gaan de Crown Collection daar introduceren maar ook nieuwe pijlen en ufo's ed. Ze zijn net terug uit China.
Ik heb het niet helemaal kunnen kijken. Zoals al zei ik vond het langdradig en wat me vooral dwars zat was het "wij doen niet meer mee" gevoel.
Vanuit een business model snap ik het. Een markt in Nederland gaat verloren. Aan de andere kant mis ik een actief tegengeluid tegen het verbod uit die hoek.

Vanuit een business model snap ik het. Een markt in Nederland gaat verloren. Aan de andere kant mis ik een actief tegengeluid tegen het verbod uit die hoek.
Natuurlijk is dat te begrijpen. Zoals Hardstyleboy al zegt, is het anti vuurwerk geluid dit jaar heftiger dan ooit in Duitsland en sommige importeurs reageren hierop met gelatenheid. Dat vind ik dan weer onbegrijpelijk! Een tegengeluid heeft in Nederland niet veel zin meer. Dat verbod komt er. Het enige wat wij nog kunnen is ervoor zorgen dat vuurwerkgebruik nog enigszins op sociale/culturele tolerantie kan rekenen. Een beetje zoals in Griekenland waar al tientallen jaren een verbod op f2 geldt maar er nog genoeg kan worden afgestoken en dat vinden mensen over het algemeen verder prima. Of iemand een ander idee?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan