• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Het amendement is helemaal niet positief. Men weet dat er onvoldoende geld en pyrotechnici beschikbaar zijn voor shows. Dit proberen ze met een schijnoplossing te ondervangen. Zodra er een verbod is en dit plan blijkt in praktijk niet te werken draaien ze een verbod nooit meer terug.

Ik heb respect voor een ieders Oud & Nieuw beleving, maar die van mij is niet op een aangewezen plaats met onbekenden een paar cakes afsteken en daar alle stress, kosten en verantwoordelijkheid omheen voor hebben.

Voor mij is het zoveel meer. Het begint al direct na oud & nieuw. Freakacties, nieuwe producten, paar keer België. De dagen aftellen. Met het openen van de countdown en webshops stijgt de hartslag verder. Films kijken, ervaringen lezen en bestellen. Voorpret. Dan de planning van de show. Het afhalen en collecties in de winkels bekijken en praten met andere liefhebbers. Niet slapen, genieten van het nachtbrakers topic. De spullen stapelen, aaien, ruiken etc. Op oudejaarsdag overal knallen, die aanzwellen richting het moment suprème. Lontjes aansteken, de spanning, de kruitgeur. Overdag klein grut met de kids, hun zien genieten en zien dat ze ook met het virus besmet zijn. Hopen dat ze er in hun leven net zo van zullen genieten als ikzelf (..). Stoken in de vooravond. Genieten van alles in de wijk en wat rondjes lopen met de kids. En dan natuurlijk 12 uur: ultiem genieten met vrienden, buren en gezin. Daarna nagenieten terwijl de vlammen mijn compounds consumeren en het geknal in de wijk weer langzaam afneemt. De kruitgeur en blaren op je vingers de volgende dag. Rondje door de wijk om te kijken wat er gestookt is. Het opruimen.

Dan onder strikte voorwaarden iets stoken op een afgelegen veldje wanneer je bent uitverkoren? Ik pas.

Precies dit😃, sluit ik mij volledig bij aan.
Toevoeging bij een verbod is mijn brave burgerschap voorbij. Misschien 1dikke doos maar waarschijnlijk wel dikke beukers puur om de haters nog meer te laten haten.

Zou bijna een stijve pielemans krijgen wanneer de bushaltes en overig overheidsshit totaal kapot worden geblazen🔥.En helemaal geen medelijden mee. Ja kost ons belastingcenten blabla kan mij dat verrotten.
Vuur bestrijd je met Vuur, de overwegend laffe Hollander zal dat niet begrijpen.

(Ps. Doe dit thuis niet na, uberhaupt doe dit thuis niet😉?

Toevoeging bij een verbod is mijn brave burgerschap voorbij. Misschien 1dikke doos maar waarschijnlijk wel dikke beukers puur om de haters nog meer te laten haten.

Zou bijna een stijve pielemans krijgen wanneer de bushaltes en overig overheidsshit totaal kapot worden geblazen🔥.En helemaal geen medelijden mee. Ja kost ons belastingcenten blabla kan mij dat verrotten.
Vuur bestrijd je met Vuur, de overwegend laffe Hollander zal dat niet begrijpen.

Met onze belastingcenten worden toch al genoeg onzinnige dingen gedaan dus dit kan er ook nog wel bij.

Met slopen los je niets op.. mocht een verbod er doorgedramd worden dan ga ik er vanuit dat onze vuurwerkcultuur op een andere manier wordt voortgezet.
Hopelijk gaan brave burgers acuut last krijgen van burgerlijke ongehoorzaamheid tijdens de jaarwisseling, vuurwerk zal er minder zijn wat logisch is, maar het zal er zeker zijn. Carbid en ander plofgoed zou weleens populair kunnen gaan worden, ook in stedelijk gebied en de illegale markt zal verder opbloeien, vraag schept nu eenmaal aanbod. Dat NL dan de status, Hawaï aan de Noordzee gaat krijgen zou best eens kunnen. Hier wordt een verbod in ieder geval zo lang mogelijk genegeerd.

Laatst bewerkt:
Ik loop al heel veel pagina's door te bladeren. Ik meende dat in dit topic een lijst staat met e-mailadressen van de Tweede Kamerleden. Ik ga het een proberen door met en over gevoel te praten. Wat de gevolgen zijn dat een belangrijk punt in het jaar voor miljoenen mensen permanent veranderd wordt.

Weet iemand zo waar de lijst staat of waar ik deze op kan zoeken? Alvast vriendelijk dank :)

Ik loop al heel veel pagina's door te bladeren. Ik meende dat in dit topic een lijst staat met e-mailadressen van de Tweede Kamerleden. Ik ga het een proberen door met en over gevoel te praten. Wat de gevolgen zijn dat een belangrijk punt in het jaar voor miljoenen mensen permanent veranderd wordt.

Weet iemand zo waar de lijst staat of waar ik deze op kan zoeken? Alvast vriendelijk dank :)

Hier kan je op naam of partij alle kamerleden vinden, inclusief emailadressen

Die Trump flikkert gewoon z’n hoogste generaal er uit, vanwege te woke.

Vaag het gevoel dat te woke ook van toepassing is op onze politietop. Baas is een vrouw die haar man inwisselde voor een vrouw. Inclusiviteit hoog in het vaandel, maar zodra het letterlijk onveilig wordt, is de wereld te klein.

Stel je voor: 40 procent van de Luchtmobiele Brigade wil niet naar het front, omdat er dan misschien op hen geschoten wordt 🤭

Natte-krantenland.

Die Trump flikkert gewoon z’n hoogste generaal er uit, vanwege te woke.

Vaag het gevoel dat te woke ook van toepassing is op onze politietop. Baas is een vrouw die haar man inwisselde voor een vrouw. Inclusiviteit hoog in het vaandel, maar zodra het letterlijk onveilig wordt, is de wereld te klein.

Stel je voor: 40 procent van de Luchtmobiele Brigade wil niet naar het front, omdat er dan misschien op hen geschoten wordt 🤭

Natte-krantenland.
Als je hier iemand in de regering had gehad, die uit hetzelfde hout is gesneden als Trump, dan had je die onzin van GL en Pvdd niet gehad. Sterker nog dan waren die partijen gewoon verboden, opgeheven. Dan had je niet die snelwegblokkades gehad en die stikstofonzin had je ook niet gehad. Dan hadden we gewoon op de snelweg misschien wel 150 kunnen rijden.

Denk dat Importeurs en aanverwante groepen niet eens de kans krijgen/kregen om een ander geluid te laten horen met andere cijfers. De media heeft echt z'n voorkeuren en is in handen van mensen die het niet zo hebben op volkse tradities.
Hoe vaak hebben wij de laatste maanden mensen gezien die het wel een mooie traditie vinden en zich normaal hebben gedragen? Vrijwel niet!

De lucht was goed gevuld hier, en niet zo'n klein beetje ook. En het was ook niet aan de verkoopcijfers te merken dat Nederland er klaar mee is.
Zit wat in wat je zegt. Maar sinds HVLV wat geld om handen heeft kunnen ze zei zich zelf wel in gelegenheid stellen om een artikel te plaatsten in de krant. Dus tja waar ligt het dan nog aan

Kan het trouwens niet zo zijn dat bij een eventueel verbod,dat dat besluit tot een verbod wordt aangevochten bij de rechter?
Er word dan immers een verbod ingesteld op basis van foute cijfers en des informatie....
Weet het niet hoor,ik zeg ook maar wat....
Maar een inreisverbod van 3 haatpredikers wordt ingetrokken omdat het inreisverbod niet goed is onderbouwd...

Kan het trouwens niet zo zijn dat bij een eventueel verbod,dat dat besluit tot een verbod wordt aangevochten bij de rechter?
Er word dan immers een verbod ingesteld op basis van foute cijfers en des informatie....
Maar een inreisverbod van 3 haatpredikers wordt ingetrokken omdat het inreisverbod niet goed is onderbouwd...
Interessant punt

Ik kreeg de volgende email terug van Mvr. Michon:

Dank voor uw mail.

Ik begrijp dat u heeft een uitgesproken mening over vuurwerk heeft. De maatschappelijke discussie over hoe om te gaan met vuurwerk en de jaarwisseling volgen wij ook op de voet en dat debat voeren we binnen onze eigen partij ook.

Vuurwerk is een onderdeel van onze Oud en Nieuw traditie en zodoende voor veel mensen erg belangrijk. Aan de andere kant klinkt een roep van met name de politie en hulpverleners om over te gaan tot een algeheel vuurwerk verbod voor consumenten om het misbruik van vuurwerk tegen te gaan.

De VVD heeft altijd gewezen op de gevaren van illegaal vuurwerk en voorstellen gedaan voor de aanpak ervan, voor de veiligheid van iedereen, maar zeker ook die van hulpverleners en politie.

Mijn fractie zal erop blijven hameren dat het illegale vuurwerk veel steviger moet worden aangepakt. Het is te zot voor woorden dat er cobra’s in de EU worden geproduceerd en dat we dit vuurwerk noemen terwijl het wapens zijn.

Naast de aanpak van illegaal vuurwerk is een aantal jaar geleden knalvuurwerk verboden in Nederland. Nu ligt er een voorstel van andere partijen in de Tweede Kamer om een algeheel vuurwerk verbod in te voeren voor consumenten. Zoals dat hoort met wetsvoorstellen van collega’s zullen wij dit voorstel zorgvuldig bespreken en als fractie daar een oordeel over vellen. Daarbij nemen we alle argumenten van alle betrokken partijen mee en dat doen we dus ook met uw inbreng.

Nogmaals dank dat u de moeite heeft genomen om uw mening met ons te delen.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Michon

Dan ben ik tevens benieuwd wat je inbreng was.
Goedemorgen,

Ik laat niet snel iets van mij horen wat betreft politieke kwesties.
Maar het gaat mij echt aan het hart dat er zo hard geroepen word om een vuurwerkverbod.
Ik ben 45 jaar en woonachtig in de gemeente *****
Ik steek al sinds mijn jeugd op een legale verantwoordelijke manier vuurwerk af.
Dit is de laatste jaren ook gezellig met mijn 4 kinderen.
Geen illegaal vuurwerk,netjes met een vuurwerkbril op en op gepaste afstand,ik heb in mijn hele leven nog nooit een ongeluk gehad met vuurwerk of vuurwerk gebruikt op een manier die niet oke is,en geef dit ook door aan mijn kinderen.

Wij genieten elk jaar weer van de traditie en ik houd mijn hart echt vast voor als het moment komt dat er een verbod ingesteld zal worden.
Als ik nu al zie wat er om mij heen aan zwaar illegaal spul de lucht in gaat vraag ik me echt af welke kant het bij een verbod heen gaat.

Het legale vuurwerk is het probleem echt niet,en het is voornamelijk een probleem wat zich afspeelt in de grote steden.
Daar moet iets aan gedaan worden,het illegale circuit en de relschoppers.
Anders kunnen we voetbalwedstrijden ook wel gaan verbieden.
En als het om de gewonden gaat,zal carnaval en koningsdag er ook aan moeten gaan geloven met alle alcoholvergiftigingen en vechtpartijen die tijdens die dagen voorkomen.

Nogmaals...pak de relschoppers hard aan,probeer op Europees niveau de illegale markt aan banden te leggen,maar laat de 99% van de mensen die het vuurwerk wel met plezier en op een normale manier afsteken alstublieft dit feestje houden.

Met vriendelijke groet,

Heb je wel een punt te pakken idd. Zal je wel eerst een hoop huiswerk moeten gaan doen ben ik bang

Beetje een teleurstellende reactie van de VVD. We komen er niets verder mee, en als ik het zo lees hebben ze ook nog niet besloten of ze als partij voor of tegen gaan stemmen. Dit wisten we natuurlijk al, maar het blijft eeuwig zonde dat ze twijfelen.

Back
Bovenaan