Hoeveel mensen zouden mogen afsteken... niet veel. Ik woon in een dorp met 1800 mensen ongeveer, er zijn hier wel 50 mensen waarschijnlijk die wel een show willen afsteken. Maar wie bepaald dan wie mag stoken. We krijgen echt niet alle 50 voor een dorp een ontheffing. Je moet sowieso 'deskundig' zijn en een verklaring hebben omtrent gedrag.Dus als ik het goed begrijp steken jullie liever geen vuurwerk af met een verbod dan dat je een uitzonderingspositie krijgt om toch nog in groepsverband vuurwerk af te kunnen en mogen steken?
Voor de duidelijkheid, ik hou het het liefst zoals het nu is, zonder verbod!
Maar áls het verbod er eenmaal is, dan hoop ik dat dit amendement het haalt. Ik ken voldoende mensen in mijn directe omgeving die hieraan mee willen en kunnen werken. Ik zou er dan prima mee kunnen leven als ik in groepsverband, met goedkeuring van en in overleg met de gemeente, een vuurwerkshow zou kunnen geven voor de wijk. Het zal anders zijn, maar het is in elk geval stukken beter dan om 00:00 met een sterretje in de hand te moeten staan. En ik denk dat we ook dan fantastische jaarwisselingen met genoeg vuurwerk mee gaan maken op die manier.
In die zin vind ik het positief dat dit amendement voorgesteld wordt. Het geeft aan dat de SGP en de CU niet fundamenteel tegen (consumenten)vuurwerk zijn. Daar ging ik eigenlijk wel min of meer vanuit.
Maar nogmaals: hopelijk verandert er niets.