Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Dadelijk zijn alle dikke, mooie, 30mm producten, die in een kooi geleverd behoorde te worden, afgekeurd. Lekker dan! :(
Ik zelf heb eigenlijk helemaal niets van een product van 30mm in kooi, wilde nog snel rondkijken en weet het nu ff niet meer. Welke blijven er nu dadelijk nog over om snel te kopen? Volgend jaar is het helemaal gedaan met de pret. Worden er wel misschien minder producten afgekeurd.

ps. In een andere topic over de Divider, werd gezegd dat alle afgekeurde producten vernietigd worden en niet naar BE of DE gaan. Geldt dit echt voor alle, of enkel voor de producten die door de importeur zelf als afkeur wordt bestempeld?

Dadelijk zijn alle dikke, mooie, 30mm producten, die in een kooi geleverd behoorde te worden, afgekeurd. Lekker dan! :(
Ik zelf heb eigenlijk helemaal niets van een product van 30mm in kooi, wilde nog snel rondkijken en weet het nu ff niet meer. Welke blijven er nu dadelijk nog over om snel te kopen? Volgend jaar is het helemaal gedaan met de pret. Worden er wel misschien minder producten afgekeurd.

ps. In een andere topic over de Divider, werd gezegd dat alle afgekeurde producten vernietigd worden en niet naar BE of DE gaan. Geldt dit echt voor alle, of enkel voor de producten die door de importeur zelf als afkeur wordt bestempeld?
Komop, niet zo mokken.. Er is ook zeker mooi spul te krijgen zonder kooi. Nog niet genoeg omdat er ook echt nog wel eea in kooi komt maar als dat helemaal weg is zal het snel veranderen. Break Out, Insane Crown Bomber bijv hele mooie 30mm bakken in kooi, maar ook veel 25mm wat prima presteert. Riakeo heeft volgens mij al laten zien dat het zonder kooi ook echt mooi kan zijn.

Kortom, volgend jaar nieuwe rondes nieuwe kansen.. Ik ben positief gestemd! (Betekend niet dat ik voor kooien eruit ben)

Vaak worden die producten tussen 31 december van 18:00 tot 1 januari 02:00 vakkundig vernietigd

Als ze zelfs zoveel F1 vuurwerk gaan afkeuren, moeten ze niet raar opkijken wanneer er ieder jaar meer illegaal vuurwerk de lucht in gaat. Ik bedoel maar, kom op zeg, waar gaat het hier verdomme over? F1 waarbij dus sterretjes verder komen dan 1 meter wordt afgekeurd, terwijl potverdorie toch bekend is en het staat ook op de verpakking dat men altijd minimaal 3 meter van het vuurwerk af moet staan. Waarom staat dit er dan op, stelletje lapzwansen. Het keuren op die manier en het afkeuren daarvan is echt het toppunt van betutteling. Oh jeetje, daar gaat een vonkje.. 1,5 meter ver.. dat is gevaarlijk, want ja.. je zou het maar eens op je hand moeten krijgen, levensgevaarlijk, daar krijg je lelijke brandwonden van. Dan zou je sterretjes moeten afkeuren, want die houdt je in je hand en daarvan komen de vonkjes ook op je hand terecht, vergelijkbare vonkjes als dat van een fontein, ook niet gevaarlijk. Laat ze het keuren zoals het ook bedoeld is, als de bedoeling is dat mensen er 3 meter vanaf moeten gaan staan, moeten ze dit als uitgangspunt gebruiken. Ik zelf steek fonteintjes af en heb nog nooit dichterbij gestaan dan die 3 meter, laat staan 1 meter, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die echt zo dichtbij gaan staan.

Regeltjes regeltjes en regeltjes.
Én voor al die regeltjes hebben we natuurlijk ook een regeltje.

Welkom in Nederland :copper:
Welkom in de EU.

Ook de EU bepaald heel wat regels,
Bijvoorbeeld voor Cat. 1 vuurwerk.

Hoe prut (rijmt op ...) het is, maar ik vind bepaald Cat. 1 vuurwerk ook veel te licht.
Ik had bij de Penny (Ja Duitsland) het Flitze Feuerstein pakketje meegenomen en die vulkanen zijn van zo dun karton gemaakt dat je dat gewoon kan vouwen.
Laat staan in het gras neerzetten, het viel gelijk om.

Hoe verrot/kl*te/minder het ook allemaal is, maar het is ook een stukje veiligheid en het lijkt overdreven, maar het zal je kind maar zijn, als hij/zij zijn hand verbrand omdat zij/hij het fontein rechtop wil zetten, omdat de ouders even niet opletten.

Bijlagen

• Screenshot_20241226_080410_Outlook.jpg
    Screenshot_20241226_080410_Outlook.jpg
    452,3 KB · Weergaven: 275
  • Screenshot_20241226_080416_Outlook.jpg
    Screenshot_20241226_080416_Outlook.jpg
    523,2 KB · Weergaven: 262
  • Screenshot_20241226_080423_Outlook.jpg
    Screenshot_20241226_080423_Outlook.jpg
    569,5 KB · Weergaven: 192
  • Screenshot_20241226_080430_Outlook.jpg
    Screenshot_20241226_080430_Outlook.jpg