Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Wij hebben inmiddels van Rubro ook minder goed nieuws vernomen.

Op hetzelfde schip van de Funky 3 en de Pyro 5 zit ook de grootste lading Color Hypnose van Rubro...

Wij gaan vandaag onze bestellers daarover informeren.
Funky 3 besteld bij Mania, zie niet echt een alternatief...

LET OP: Dit zegt niet dat je deze producten niet krijgt of dat alles afgekeurd is. Alleen specifiek deze batches zijn afgekeurd. Dit kan alles van dat jaar zijn, maar ook slechts een klein deel. Wacht op bericht van je dealer en anders krijg je het tijdens ophalen te horen.

Laatst bewerkt:
De negativiteit over vuurwerk in de media laait uiteraard weer op rond deze dagen. Nu artikel over al het afgekeurde 'gevaarlijke vuurwerk'.

41 procent van legaal vuurwerk afgekeurd: inspectie maakt zich grote zorgen​

Nog voor de verkoop morgen officieel van start gaat, blijkt dat ook dit jaar een flink deel van het consumentenvuurwerk niet door de veiligheidstest is gekomen. Het percentage dat de inspectie heeft afgekeurd is vergeleken met vorig jaar zelfs verdubbeld.

Uit het jaarlijkse onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) blijkt dat 40,9 procent procent van het geteste consumentenvuurwerk uit de categorie F2 - zoals grondbloemen en sierpotten - onveilig is. Nog eens 12,7 procent van het onderzochte vuurwerk is van onvoldoende kwaliteit, maar goed genoeg om te verkopen
.

Artikel: https://eenvandaag.avrotros.nl/item...-afgekeurd-inspectie-maakt-zich-grote-zorgen/

"Ze maken wat mij betreft van een scheet een donderslag. Ze gaan achter de goedwillende vuurwerkwinkel en vuurwerkimporteur aan om allerlei kleine dingetjes af te keuren. Terwijl ondertussen met een hoedje op en een vlaggetje in de hand de cobra's ons land binnenkomen."

Dit is precies wat er aan de hand is volgens mij..

Maar ik las dus dat het zelfs afkeur is als het label in brand vliegt, jezus man wat een verrasing he met kruit lont etc dat er wel eens iets in brand vliegt.
Stond ergens ook dat het lont niet langer mag zijn dan 8cm :bonk:die zijn helemaal koekoek daar hoor.
Ik was juist altijd blij met een lang lont heb je de tijd om op afstand te raken, echt wie verzint het is het nou echt zo dat mensen een geduld hebben van 3 seconden dat ze al weer naar het vuurwerk toe lopen ofzo. Je ziet toch dat het lont brand, geef mij maar 3mm viscolont 10cm overal aan hoor, stuk beter dan van die miezerige dunne lontjes op vooral klein vuurwerk.

Maar ik las dus dat het zelfs afkeur is als het label in brand vliegt, jezus man wat een verrasing he met kruit lont etc dat er wel eens iets in brand vliegt.
Het moment van aansteken totdat het vuurwerk afgaat mag dacht ik niet eens te lang duren. Als het te lang duurt bestaat de kans dat de nietswetende burger natuurlijk even gaat kijken met alle ernstige gevolgen van dien ;)

Het moment van aansteken totdat het vuurwerk afgaat mag dacht ik niet eens te lang duren. Als het te lang duurt bestaat de kans dat de nietswetende burger natuurlijk even gaat kijken met alle ernstige gevolgen van dien ;)
Ja maar goed nietswetende burger dan heb ik weer zo iets van, er zijn campagnes over vuurwerk er staan instructies op het vuurwerk. En bijvoorbeeld de winkel waar ik kom en werk krijg je zelfs n flyer mee hoe en wat dan doen ze het toch echt allemaal zelf hoor als er iets gebeurt.

Achja ze zullen altijd wel weer iets verzinnen om iets af te keuren.

En hoeveel dezelfde cakes/compounds steken ze af tijdens het testen? Zijn dit er meerdere of maar een?

Laat ik nou net de clash of Titans en funky 3 als vervanging voor mijn bestelling bij Vathorst hebben besteld... We gaan het meemaken morgen! 🤞

3 tot 7 seconden volgens de eis.
Alles daarbuiten is afkeur ivm onveiligheid.

Brandende delen komen verder dan 8 meter neer? Hebben ze het dan over fonteinen? Cakes mogen qua brandende delen uberhaupt niet op de grond komen (niet lager dan 9 m vanaf de grond)

Back
Bovenaan