Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Superior Gold van Katan zit ook in de late boot van Katan... komt waarschijnlijk ook pas ná de eerste verkoop dag binnen.

Bron: winkelier

Wat mij persoonlijk bevreemd is het feit dat de IL&T gewoon kan keuren zonder enige transparantie.

Er is niemand uit de branche die mee kijkt of mag kijken. Reden afkeur veelal onbekend, of pas in een veel later stadium beschikbaar.

Je wilt als BPN of importeur toch weten wat daar gebeurd en vooral op welke wijze?

Het is in mijn ogen maar een heel schimmig en grijs gebeid….

Laatst bewerkt:
Wat mij persoonlijk bevreemd is het feit dat de IL&T gewoon kan keuren zonder enige transparantie.

Er is niemand uit de branche die mee kijkt of mag kijken. Reden afkeur veelal onbekend, of pas in een veel later stadium pas beschikbaar.

Je wilt als BPN of importeur toch weten wat daar gebeurd en vooral op welke wijze?

Het is in mijn ogen maar een heel schimmig en grijs gebeid…
Hier kun je een vraag stellen. Wellicht kunnen ze er open over zijn. En wellicht een WOO verzoek indienen, maar wellicht is dat aan de importeurs om te overwegen. T gaat immers om hun producten. But then again, als consument ben je soms ook de dupe.
Just saying

Er is niemand uit de branche die mee kijkt of mag kijken. Reden afkeur veelal onbekend, of pas in een veel later stadium beschikbaar.

Het is in mijn ogen maar een heel schimmig en grijs gebeid….

Dat is feitelijk niet juist; bij keuringen mag een importeur gewoon aanwezig zijn.

Wel is het zo dat keuringen lang kunnen duren; soms is een uitslag pas 2 maand later beschikbaar.

Ik denk dat IL&T vooral door de liefhebbers / vwc-ers tot een schimmig en grijs gebied wordt gemaakt. Vuurwerk moet aan (veiligheids)eisen voldoen, als hier van wordt afgeweken wordt een product afgekeurd. Dan kun je van die eisen vinden wat je wilt, en is het zuur als een door jou bestelde box wordt afgekeurd; maar feitelijk heeft de importeur hier een fout gemaakt door het product zelf niet goed genoeg te controleren (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Dat is feitelijk niet juist; bij keuringen mag een importeur gewoon aanwezig zijn.

Wel is het zo dat keuringen lang kunnen duren; soms is een uitslag pas 2 maand later beschikbaar.

Ik denk dat IL&T vooral door de liefhebbers / vwc-ers tot een schimmig en grijs gebied wordt gemaakt. Vuurwerk moet aan (veiligheids)eisen voldoen, als hier van wordt afgeweken wordt een product afgekeurd. Dan kun je van die eisen vinden wat je wilt, en is het zuur als een door jou bestelde box wordt afgekeurd; maar feitelijk heeft de importeur hier een fout gemaakt door het product zelf niet goed genoeg te controleren (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
"Wat ons ook stoort, is het feit de vuurwerkbranche niet zelf bij de testen aanwezig mag zijn. We mogen zelfs geen video-opnames zien van de testen. Maar dat willen we wel, vooral om ervan te leren natuurlijk: wat gaat er nu eigenlijk fout? Daarom hebben alle importeurs bezwaar aangetekend tegen deze manier van testen. Want een schriftelijk verslag van de testen is voor ons niet genoeg."

Bron

Santa Domingo van Magnum wordt in ieder geval niet uitgeleverd bij Valk / vuurwerkperdoos
Reden: niet op voorraad bij Magnum
Telefonisch bevestigd

Santa Domingo van Magnum wordt in ieder geval niet uitgeleverd bij Valk / vuurwerkperdoos
Reden: niet op voorraad bij Magnum
Telefonisch bevestigd
Hier ook over gebeld, baal ik wel van keek uit naar die bak, helaas heb ik de vervanger al, moet even overleggen om eruit te komen maar zal vast netjes opgelost worden valk/vwpd kennende.

Ja daar ben ik ook niet bang voor.. ik wordt ook terug gebeld om te overleggen hoe en wat.
Opzich voor de mensen die geen Armageddon hebben is dat een hele mooie vervanger!

Back
Bovenaan