UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
De antilobby zit niet stil.

En het opgestartte hvlv zit nu net op 700 leden.
Waarvan hoeveel met meerdere email adressen?

Niet lullig bedoeld ofzo hoor,maar dit moet toch ook sneller kunnen?
Eigenlijk moeten alle vuurwerkhandelaren de website op hun facebook,insta enz.. zetten.
Op elke website die met vuurwerk te maken heeft,moet de link naar hvlv aanwezig zijn.
Youtubers zoals aw,ptd enz zouden deze link ook bij de video,s moeten plaatsen.

En zie hier.... MISSCHIEN kunnen de ziekenhuizen het volgend jaar weer behappen:wink:

Beetje logisch nadenken hé zoals sommigen al wisten. Dit gaat omgezet worden tot een definitief verbod. Zeker als we weer als manke schaapjes erachter aan lopen. Ik zou tegen iedereen zeggen laat je horen de 31e. Steek gewoon af.

Beetje logisch nadenken hé zoals sommigen al wisten. Dit gaat omgezet worden tot een definitief verbod. Zeker als we weer als manke schaapjes erachter aan lopen. Ik zou tegen iedereen zeggen laat je horen de 31e. Steek gewoon af.
Denk zelf van niet vvd stemde dit jaar alleen in wegens corona

Ik kijk weer een beetje uit naar het nieuwe jaar en wanneer de eerste freaksites weer open gaan.
Begreep Haokan op 2 Jan alweer.

Grapperhaus vandaag in het Parool (https://www.parool.nl/nederland/minister-grapperhaus-ik-word-kriebelig-van-die-klaagzangen~b92e93cd/)

Veel mensen hebben het gevoel dat hun een feestje wordt ontzegd; ook het vuurwerk is ‘afgepakt’.
“Het is pijnlijk dat we hele delen van de maatschappij hebben moeten stilleggen; maar dat ene knalfeestgedoe? Dat is echt niet zo’n opoffering. Het is een klein offer. Als we dat al niet kunnen opbrengen. Die klaagzang over afpakken, daar word ik een beetje kriebelig van.”

U bent gewaarschuwd dat het verbod juist zal leiden tot het afsteken van meer illegaal vuurwerk. Dat lijkt waarheid te worden in tal van steden.
“Al die idioten, sorry, ik heb er geen ander woord voor. Het laat zich raden dat dit komt door het verbod. Maar het gaat om illegaal vuurwerk. Dat was vorig jaar illegaal, en is ook volgend jaar weer illegaal. Dus moeten we optreden, en dat doen we. Maar het verbod op legaal vuurwerk hebben we goed uitgelegd. Je wilt de zorg niet nog meer belasten. Veertienhonderd gewonden door vuurwerk waren er vorig jaar; die druk is te veel. Volgend jaar kunnen we dat misschien weer behappen, dit jaar niet. Ik was vorige week in een groot ziekenhuis, hier in de Haagse regio, waar ze 10 tot 20 procent ziekteverzuim hebben door burn-out. Die mensen hebben zich scheel gewerkt. We hebben geen buffer meer.”

Zegt de man aan de top. Die invloed heeft op besprekingen en een schip, incluis zorgpersoneel, met 500 bedden voor corona afwimpelt,. die een kabinet steunt welke al 10 jaar bezuinigd op de zorg en dit jaar weer. Die een kabinet steunt welke meer handen aan het bed wegstemt najaar 2020 en voor de zorg geen beschermende kleding had dit jaar. Niet dat het bijdraagt,. maar dat terzijde.

Een kabinet dat door het RIVM in 2016 al was gewaarschuwd dat een pandemie waarschijnlijk was én er toen reeds een tekort aan IC bedden was én aan beademings apparatuur.

En nu wijzen naar wat afstekers van vuurwerk terwijl de beste man zelf zo zielig is en laag van geweten dat hij zijn eigen feestje wél, ondanks alles, door laat gaan. Hypocriet,.

We gaan het zien. Ik denk dat de meeste te goed gelovig zijn. Kan er wel weer een petitie worden gestart, heeft allemaal geen zin. Ik denk dat iedereen zich de 31e moet laten hoor. Maar ook hier op het forum heb ik al veel gelezen dat ze de 31e wat anders gaan doen en geen cat 2 stoken ( kan natuurlijk anders zijn, hoop ik tenminste). Een definitief verbod kan je naar mijn idee maar op 1 manier aanvechten en dat is massaal stoken de 31e. Zo wordt er gezien dat er genoeg liefhebbers zijn en dat een oud en nieuw zonder vuurwerk niet kan. Petities, demonstraties waar 100 man komt heeft allemaal geen zin joh. Luisteren ze niet naar. Ze luisteren wel als er 100 man in een dorpje vuurwerk afsteekt de 31e en het niet te handhaven is. Dan denken ze dit moeten we niet hebben volgend jaar.

Al het vuurwerk dat nu wordt afgestoken is illegaal. Berichten van mensen die eerst een zacht plofje horen en daarna een zware dreun. Waarna als men naar buiten kijkt een auto ziet branden. Zoveel zware dreunen, de één na de ander die volgens de berichtgeving met zwaar illegaal vuurwerk gepakt wordt. Er zijn zoveel aanwijzingen dat het illegale vuurwerk én het gedrag van mensen die dit gebruiken verantwoordelijk is voor de meeste overlast. En niet het legale en goedgekeurde consumentenvuurwerk dat tussen 18 en 02 afgestoken mag worden.

Al steekt het hele land volgens mij vuurwerk af, het zal weinig veranderen aan de houding dat vuurwerk verboden moet worden.

Moeten we niet alvast weer beginnen om 2e kamerleden te mailen om het feit dat de antivuurwerklobby alweer bezig is?

De nood is hoog:
Het vuurwerkmanifest zal begin 2021, aangevoerd door o.a. GroenLinks en de PvdD, aangeboden worden aan de Tweede Kamer met het verzoek tot een definitief verbod op al het consumentenvuurwerk. Op dit moment zijn er 650.000 ondertekenaars.
Met een definitief totaalverbod op de tekentafel is het nu belangrijker dan ooit om onze stem te laten horen. De petitie voor het behoud van vuurwerk moet die van het vuurwerkmanifest gaan overstijgen en daar hebben we de hulp van iedereen bij nodig.
Wij roepen daarom iedereen op een tegengeluid te laten horen en de petitievoorvuurwerk.nl te ondertekenen.
Heb jij zelf, je vrienden, je ouders, je grootouders of je ongeboren kind die nog niet getekend?! Ga daar dan voor zorgen want alleen met iedereen samen zijn we sterk genoeg!
Link petitie www.petitievoorvuurwerk.nl
Ben je nog geen lid van HVLV? Wordt dat dan ook via www.hvlv.nl. Ondanks dat wij 500 winkels een brandbrief hebben gestuurd, willen wij jullie ook vragen je favoriete winkels te laten weten van het bestaan van de HVLV en vraag hen zich aan te sluiten!
Wij zijn Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond!
Samen staan we sterk!

W.T.F.

"of je ongeboren kind die nog niet getekend?!"

Ik voorzie mezelf 2 miljoen baby's die allemaal voor vuurwerk zijn. Waar kan ik die inschrijven?

Al het vuurwerk dat nu wordt afgestoken is illegaal. Berichten van mensen die eerst een zacht plofje horen en daarna een zware dreun. Waarna als men naar buiten kijkt een auto ziet branden. Zoveel zware dreunen, de één na de ander die volgens de berichtgeving met zwaar illegaal vuurwerk gepakt wordt. Er zijn zoveel aanwijzingen dat het illegale vuurwerk én het gedrag van mensen die dit gebruiken verantwoordelijk is voor de meeste overlast. En niet het legale en goedgekeurde consumentenvuurwerk dat tussen 18 en 02 afgestoken mag worden.

Al steekt het hele land volgens mij vuurwerk af, het zal weinig veranderen aan de houding dat vuurwerk verboden moet worden.

Dat laatste denk jij. Ben ik het niet mee eens. Maar steek vooral niets af en probeer het via petities, demonstraties. We gaan het zien.

Moeten we niet alvast weer beginnen om 2e kamerleden te mailen om het feit dat de antivuurwerklobby alweer bezig is?

De nood is hoog:
Het vuurwerkmanifest zal begin 2021, aangevoerd door o.a. GroenLinks en de PvdD, aangeboden worden aan de Tweede Kamer met het verzoek tot een definitief verbod op al het consumentenvuurwerk. Op dit moment zijn er 650.000 ondertekenaars.
Met een definitief totaalverbod op de tekentafel is het nu belangrijker dan ooit om onze stem te laten horen. De petitie voor het behoud van vuurwerk moet die van het vuurwerkmanifest gaan overstijgen en daar hebben we de hulp van iedereen bij nodig.
Wij roepen daarom iedereen op een tegengeluid te laten horen en de petitievoorvuurwerk.nl te ondertekenen.
Heb jij zelf, je vrienden, je ouders, je grootouders of je ongeboren kind die nog niet getekend?! Ga daar dan voor zorgen want alleen met iedereen samen zijn we sterk genoeg!
Link petitie www.petitievoorvuurwerk.nl
Ben je nog geen lid van HVLV? Wordt dat dan ook via www.hvlv.nl. Ondanks dat wij 500 winkels een brandbrief hebben gestuurd, willen wij jullie ook vragen je favoriete winkels te laten weten van het bestaan van de HVLV en vraag hen zich aan te sluiten!
Wij zijn Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond!
Samen staan we sterk!

Edit:
Sorry deze post mag verwijderd worden.

De vvd, d66 en cda stemde alleen dit jaar voor vanwege corona en pvv en FvD zijn ook tegen, dus we gaan het allemaal wel zien na de verkiezingen voorlopig moeten we er voor zorgen dat de linkse bende niks te vertellen krijgt tijdens de verkiezingen

Wat is dit nou weer voor onzin?

Ook onhandig: als ouder je auto aan je kind uitlenen. Reijgers: ,,Als blijkt dat die auto gebruikt is om illegaal vuurwerk mee te vervoeren, zullen we hem in beslag nemen. Want het misdrijf is begaan mét die auto. De eerste keer komt-ie terug, de tweede keer niet. Ik heb het meegemaakt dat een vader zijn baan verloor omdat zijn auto ingenomen was en hij niet op het werk kon komen.”

https://www.ad.nl/rotterdam/deze-experts-jagen-op-illegaal-vuurwerk-soms-is-een-bom-zo-gevaarlijk-dat-het-leger-m-niet-mee-wil-nemen~ac1e7d0e/

Wat is dit nou weer voor onzin?

Ook onhandig: als ouder je auto aan je kind uitlenen. Reijgers: ,,Als blijkt dat die auto gebruikt is om illegaal vuurwerk mee te vervoeren, zullen we hem in beslag nemen. Want het misdrijf is begaan mét die auto. De eerste keer komt-ie terug, de tweede keer niet. Ik heb het meegemaakt dat een vader zijn baan verloor omdat zijn auto ingenomen was en hij niet op het werk kon komen.”

https://www.ad.nl/rotterdam/deze-experts-jagen-op-illegaal-vuurwerk-soms-is-een-bom-zo-gevaarlijk-dat-het-leger-m-niet-mee-wil-nemen~ac1e7d0e/

dit is ook wel een beetje bangmakerij hoor.

Al zou er wel een verschil zijn, of jij 3 karton cobra's hebt en dit ook voor de handel hebt en dus eventueel ook zo belasting hebt ontdoken en daarvan je auto hebt betaald.

of dat je 1 zakje cobra's of een doosje nitraten in je auto hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan