Zena Trophy 2019 - 21 september - Kalkar, Duitsland - Henri's Kerstboodschap

Ik vind persoonlijk dat je jezelf aanstelt,

Het is een evenement waar je gratis naar binnen mag waar je je vervolgens de hele dag kan vermaken.
Gun de organisatie en de vrijwilligers dan die paar euro die jij kan besteden aan een broodje en een drankje.

Wat heb ik plaatsvervangende schaamte als ik dit lees en al die berichten op facebook van mensen die zeuren om het parkeergeld en de 'dure munten' en lange rijen bij de munten kassa's. Ja het duurt wellicht langer maar wat wil je, er zit geen groot productiebedrijf achter dit festival, de meeste mensen werken als vrijwilligers en ze proberen met zijn alle een geweldige dag voor iedereen van te maken.

Niet te vergeten: Dit is bij ELK festival anno 2019 zo!

Het is een combinatie van milieu (Minder extern afval = makkelijker te verwerken), kostendekking (het gaat niet eens om dat t personeel geld krijgt, maar dit hele evenement is NIET gratis, voor ons wel maar voor hun niet) en om te zorgen dat de veiligheid gewaarborgd word (Want eten kan ook illegale inhoud bevatten). Het is helaas wel zo dat bij elk evenement er te weinig kassa's zijn en te weinig stands zijn, maar wie weet kunnen ze het dit jaar (wel goed)...

Waar mensen zich druk om kunnen maken... Ik betaal van harte voor al die hard werkende mensen op z'n terrein. (Let op bij zena zijn vooral vrijwilligers actief). Voor niks gaat de zon op.

En wat betreft het eten, al jaren wordt er geklaagd over te weinig eet kraampjes etc. Vorig jaar was het echt meer dan goed qua beschikbaarheid en diversiteit. Maar stel je voor je regelt meer kraampjes (wat direct meer geld kost voor zena) en iedereen gaat opeens eigen eten meenemen...

Klopt dit was vorig jaar al een stuk beter geregeld en ik kom eigenlijk al vanaf 2008 naar de Zena Trophy en ik merk dat ze per editie op elk element van het festival vooruit gaan. Ze doen echt serieus hun best om het steeds beter ( en grootser ) aan te pakken. Ik vertrouw er ook dit jaar weer op dat de foodstands weer net zo goed ( al dan niet beter ) geregeld zijn. Ik neem ook lekker genoeg geld mee voor eten en drinken want ik sponsor ze maar al te graag voor wat we ervoor terug krijgen. Vergeet ook niet dat ze een muziektent nog eens hebben met live optredens. Dit is echt een festival waar je je hele familie mee naar toe kan nemen en je ze kan laten zien wat pas écht vuurwerk is! Voor mij is de Trophy ook een gateway geweest tot Fallas :)

Van mijn part vragen ze vanaf volgend jaar entree, als dat het klootjes volk weg houd en het vuurwerk ten goede doet. Dan merk je dat er pas echt liefhebbers komen. Maar Zena gaat natuurlijk ook voor het grote publiek en dit is 1 en al dikke reclame voor de vuurwerk winkels in Belgie en Nederland. Super goede zet natuurlijk!

Behalve over het weer heb ik vorig jaar echt nergens over geklaagd. Zelfs dat we helemaal achteraan op het parkeerterrein een uur moesten wachten voordat we konden vertrekken is voor mij part of the game.

Nu ben ik geen festivalganger, maar het is voor mij meer dan normaal dat men op een gratis evenement als dit wat wil verdienen aan eten, drinken en parkeergeld. Ik betaal het in ieder geval graag.

Wat is trouwens de definitie van klootjesvolk? Lees het een paar keer terug inmiddels in dit draadje.

Goeie dag medefreaks!

Ik heb een vraagje: Is er iemand die nog 2 plaatsen in zijn auto over heeft voor de terugweg en langs de omgeving midden-Nederland komt rijden (bij Ede)? Zo ja, zouden we (maat en ik) dan mee kunnen rijden? Uiteraard tegen vergoeding van de benzine.
Reactie kan via pb.
Alvast bedankt.

Arnoud

Iemand die nog 2 plaatsen over heeft in de auto? Ook voor de heenweg.

NOG MAAR 24 UUR, of nog 1 nachtje slapen en dan openen wij de deuren op Zena Trophy 2019! Waar kijk jij het meest naar uit?

1 DAY HOURGLASFB.png

Wil jij helpen om de volgende editie van de Zena Trophy nog groter te maken? Doe dan een vrije gift tijdens Zena Trophy 2019 en steun onze Kruitfunding-campagne!

Zena Trophy Kruitfunding.jpg

Super plan om het nog dikker dan dik te maken .
Mogen we weten wat het budget dit jaar was/is ?
Hoe wordt de donatie gebruikt ?

Komen er shows bij ?
Worden de shows langer of intenser ?
Wat als er het huidige budget verviervoudigd zou worden hiermee ?

Goed idee van het doneren, elke freak een bijdrage en je hebt nog een gekkere show. Dan nog een locatie voor groter dan 5” ;-)

Back
Bovenaan