Zal de overheid COVID-19 gebruiken in de strijd voor een vuurwerk verbod?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal alleen wel voor de winkeliers klote zijn als er alleen afgehaald mag worden. Als je ziet wat er zo bij de afhaalbestellingnen nog word bijgehaald en zoiezo de spontane losse verkoop. Dat zijn ook vaak flinke bestellingen. En dat maakt het voor de verkopers ook leuk natuurlijk. Het altijd weer een sport om aan klanten zoveel mogelijk en groot mogelijk vuurwerk te verkopen:D. Zondag is geen probleem want dan mag toch niet verkocht worden. Avondklok is natuurlijk ook klote want veel mensen die komen of na hun werk. Of om andere redenen savonds pas hun vuurwerk ophalen. Zou triest zijn als mensen dat niet kunnen halen omdat een avondklok is.
"Gelukkig" duurt het nog eventjes voor de verkoop begint. Hopen dat het tegen die tijd iets verbetering in zit:wink:

en er gaan waarschijnlijk ook winkels om 12uur al open...gaat wat worden dan:handsup:

maar we hebben nog bijna 3maanden mensen en als die ellende er dan nog is maken de maatregelen ook niks meer uit want dan is met dit tempo heel nederland besmet.

Daar heb je wel een punt.
De grieptijd gaat weer aanbreken en dan wordt het druk bij de corona test punten.
Scholieren die alleen verkouden zijn, moeten er al langs.
Anders mogen ze niet naar school.
Ontopic.

De moeder van alle doemscenario's is inderdaad een avondklok op 31 december..

Persoonlijk geloof ik niet zo in de avondklok op 31 december. Dat is onmogelijk te handhaven.

Maar een avondklok tijdens de freaknacht zou wel bijzonder jammer zijn.

Avondklok of niet, ik sta voor de deur. Als ik graag mijn volledige vrijheid wil opgeven, verhuis ik wel naar noord Korea. Achterlijke debielen met der avondklok.

Als er een avondklok komt, zal dit er echt wel een gedoogbeleid gevoerd worden in de wijken. Je moet bij de handhaving dan echt denken aan winkelcentra, uitgaansgebieden en excessen als het gaat om huisfeesten.

Haha een avondklok, die kans acht ik klein. En al helemaal nooit op oudjaarsdag want dan breekte me de pleuris uit hier in nl hahaha

Een avondklok toepassen in Nederland is vragen om chaos. Dus gaat nooit gebeuren. Bloed en rook zal dan 1 januari vullen.

De vraag is in hoeverre er echt meer onrust zal zijn. Mensen zijn ontevreden, maar lijken ondertussen voor een deel ook aardig afgericht. Spertijd wordt voor de tweede keer dit jaar ingevoerd, toch zijn er genoeg mensen die dit positief lijken te vinden.

En de gebieden waar rellen plaatsvinden is het jaar door volgens mij vaak ook wel het een en ander aan onrust te vinden. Dus ja, ik weet het niet hoe het zich zal gaan ontwikkelen.

Hopelijk valt het allemaal mee.

Jullie hebben het hier allemaal over een avond klok maar ik woon hier regio leiden maar hier slaapt eigenlijk iedereen ‘s nachts weet niet hoe dat bij jullie is?
Vind dat zo iets raar die avond klok. Er is al niemand buiten en puntje bij paaltje mag er niemand naar buiten.

"Totale lockdown" was in het voorjaar ook nog met geopende winkels, dus geen paniek. Winkels zullen verplicht zijn zich aan maatregelen te houden; max aantal klanten, gecontroleerde doorstroom, handreiniging bij de ingang, onderlinge afstand handhaven, misschien mondkapje adviseren/verplichten/aanbieden. Verder niks aan 't handje, spul zal echt wel uitgeleverd worden, lijkt me heel sterk van niet gezien de lockdown in voorjaar.

Ik denk niet dat er een vuurwerkverbod gaat komen door COVID: door de zware tijd kan de overheid miljoenen(?) aan inkomsten niet mislopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan