Youtube schending

Ik ben er nu eens goed voor gaan zitten om je video te bekijken, Martijn. Maar het is wat mij betreft een heerlijke sfeervideo. De kids zijn wat jong, maar ik ga ervan uit dat jij de boel in de gaten houdt. Ik zie vuurwerkbrillen (top!) en ik zie vastgezette blokjes (ook top!). De kinderen vermaken zich gewoon met vuurwerk, zoals het hoort. Een azijnzeikerd kan nog zeuren over het buigen boven vuurwerk kort voor het aansteken, maar dat gebeurd ons allemaal. Zodra er lontjes branden zijn ze als de wind uit beeld.

Echt waar, Martijn. Youtube heeft het hier compleet bij het verkeerde eind. Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen. Maak je er verder niet te druk om, is slecht voor je hart. De liefhebbers weten nu jouw film(s) te vinden en daar gaat het om.

Cameo

Heb een paar dagen geleden het filmpje ook gezien, vind het echt een sfeervol filmpje leuk om te kijken zo net voor het seizoen begint :) jammer dat mensen het weer proberen te verpesten, jaloezie misschien ?

#1. De Verenigde Staten is een rotland.

#2. Alles waarmee YouTube groot is geworden wordt door Google langzaam afgebroken. Het enige wat Google heeft kunnen toevoegen aan YouTube is brute capaciteit. (In het begin waren daar nog weleens problemen mee.)

#3. De manier waarop klachten worden afgehandeld lijkt totale willekeur te zijn. Ik ken veel voorbeelden van channels/video's die zijn verwijderd zonder duidelijke reden. Mijn eigen channel is een paar jaar geleden verwijderd vanwege een video over een spel, Farmerama, van het bedrijf Bigpoint. Wat precies fout was aan de video volgens YouTube is een groot mysterie gebleven, want ik kreeg net zoals hier inderdaad gewoon geen antwoord. In ieder geval was er ook totaal niks mis. Ik dacht nog aan copyright. Dat is altijd een gemene reden, want op grond daarvan kun je sowieso alle video's van spellen aanklagen. Echter had ik persoonlijk antwoord gekregen van een medewerker van Bigpoint dat zij video's van hun spellen tolereren. En als het dat niet kon zijn, bleef er gewoon niks over. Toch heb ik m'n account nooit meer teruggehad. Een nieuw account maken is echter totaal geen probleem, als je maar een ander e-mail adres gebruikt.

#4. Video's vlaggen lijkt ook totaal willekeurig te zijn. Ik vlag zo nu en dan weleens video's, maar dan ook alleen als iets ècht niet kan, want ik ben alles behalve een zeikerd. De ene keer werkt het wel, de andere keer niet. Er is geen touw aan vast te knopen.

#5. Reclame op YouTube is nodig om de kosten te dekken. Het kost veel geld om servers te kopen en werkende te hebben, om 60 uur nieuwe video per minuut te verwerken en op te slaan in tot wel 12 bestandsformaten (1080p webm, 720p mp4, 480p flv enz.), en meer dan 3 miljard video's per dag naar gebruikers te uploaden. YouTube is lange tijd ook verliesgevend geweest.

#6. YouTube wordt door de rechters geforceerd om strenge maatregelen te treffen tegen copyrightschending. Systemen die muziek herkennen en automatisch een video in bepaalde landen niet beschikbaar maken zijn daar het gevolg van.

Gelet op deze constateringen denk ik dat je gewoon pech hebt gehad, maar er is ook iets positiefs: je hebt in ieder geval je account nog. Gewoon lekker doorgaan met wat je doet zou ik zeggen. Raak je je account kwijt, dan maak je gewoon een nieuw account en laat je de video waar het om gaat voortaan eraf. Vaak zal het toch niet gebeuren. Ik ken genoeg mensen op YouTube die keihard de regels schenden en ook al een of meerdere keren eraf zijn gegooid, maar dat is dan echt in de loop van jaren en jaren.

Tip: Gebruik niet het woord "kids". Dat woord trekt Amerikanen aan, en Amerikanen zijn dol op kids. Om ze te beschermen in ieder geval... Daar zijn ze echt fanatiek in. Er zou toch eens wat gebeuren.

Tja, die reclame is echt onzin ja!

Ik ken een kanaal die daar zijn vuurwerk van betaald. Xtremerides1 heeft toch elk jaar flink veel vuurwerk tot zijn beschikking en reclame. 1+1 is 2

Reclames zouden mensen juist moeten waarderen want door de reclames kunnen mensen zoals deze topicstarter geld verdienen en waarom zou je het die jongen het niet gunnen. Het komt toch niet uit je eigen zak. Ik zou gewoon eens af en toe klikken. Nu heeft die 5,- dollar maar ik denk als iedere kijker eens klikt dat veel meer kan worden. Niet zo egocentrisch doen maakt jouw die reclame nu uit

Xtremerides2 bestaat ook niet meer. Wat ik vernomen heb is die ook gesloten. Wel door xtreme zelf maar ook vanwege deze waarschuwing. Het is krom op YT. Kinderen die gepest worden en in elkaar geslagen worden mogen wel vertoond worden maar een jongetje met vuurwerk is taboe. Maar in Amerika zijn ze daar gewoon zo. Wist je dat ze daar geen reclame mochten maken voor inlegkruisjes. Te aanstootgevend, wat een land he!

Wist je dat ze daar geen reclame mochten maken voor inlegkruisjes. Te aanstootgevend, wat een land he!

Ja op dat gebied gaan ze ernstig ver.

Wat ik zeer vreemd vind, is dat zo'n filmpje verwijderd wordt.
Terwijl er massa filmpjes staan, die aanstootgevend zijn.
Ik noem de filmpjes van het uitdagen van supporters als Feyenoord - Ajax weer is geweest.
Zeer zwaar vandalisme met vuurwerk.
En ga maar zo door.

Ik blijf het een vaag verhaal vinden.

Maar zoals het goede doel al zong....
En wat Amerika betreft, dat land bestaat niet echt.
Hebben ze toch een punt mee, zelfs anno 2012.

Dus je kunt ook gewoon geld verdienen met de Reclame's op je filmpjes als je NIET Youtube partner bent?

Ja.
Dan moet je Google Adsence activeren/aanvragen en dan kan je reclame toestaan op je filmpjes vervolgens krijg je daar een vergoeding voor.
Maar zoals eerder gezegd reken je maar niet rijk want zo veel is het vaak niet en uitbetalen doen ze pas vanaf een saldo van volgens mij 60 euro.

Heb sinds zeer kort in mijn vriendenkring iemand die werkzaam is bij Youtube.
Zal dit topic met hem eens doornemen, misschien heeft hij wat tips/adviezen omtrent een aantal zaken. (schending Auteursrechten etc.)

Zodra ik meer weet horen jullie dat van me :wink:

Ook erg gek dat een soort vriend van mij met een Vuurwerk channel ook heel veel Amerikaanse Reacties kreeg die negatief waren en dislikes,zelf kreeg ik ook bij bepaalde videos zo'n 10 dislikes en 10 likes..

Ja.
Dan moet je Google Adsence activeren/aanvragen en dan kan je reclame toestaan op je filmpjes vervolgens krijg je daar een vergoeding voor.
Maar zoals eerder gezegd reken je maar niet rijk want zo veel is het vaak niet en uitbetalen doen ze pas vanaf een saldo van volgens mij 60 euro.

saldo keren ze uit bij minimaal 70,- en als je video's goed bekeken worden kan je in december toch aardig centje opvangen :wink:

Beste mede freaks,

Zoals bij de meeste wel bekend ben ik lekker aan het filmen.
Shows en privé vuurwerk en vuurwerk van anderen.

Ik had een mooi filmpje geplaatst waarin mijn zoontje en een vriendje en vriendinnetje vuurwerk aan het stoken waren, niks bijzonders, gewoon echte sfeer.

Werd ook goed ontvangen, hoop keer bekeken en veel likes. Leuke berichten ook van iedereen.
Het volgende gebeurde vannacht.

Kreeg om 01.24 uur de volgende reactie van een persoon uit de vs op dit filmpje:

what are you doing your arent aloud ot use firewroks or use a lighter LET YOUR DAD DO IT YOU GET BADLY HURT OR KILED PLAYING WITH FIREWROKS

Om 01.25:

THAT nearly took his finger of

Blijkbaar heeft ze ook nog op de knop, markeren als ongepast gedrukt.

Om 02.37 uur ontving ik namelijk van YT het volgende bericht:

Over je account: ShellMartijn
De YouTube-community heeft een of meer van je video's als ongepast gemarkeerd. Zodra een video wordt gemarkeerd, wordt deze door het YouTube-team beoordeeld op naleving van onze Communityrichtlijnen.Na beoordeling hebben we vastgesteld dat de volgende video's inhoud bevatten die deze richtlijnen schenden. De video's zijn daarom ontoegankelijk gemaakt:
31-12-2011. Stoken met de kids. - (ShellMartijn)
Je account heeft één waarschuwing met betrekking tot de Communityrichtlijnen ontvangen. Deze waarschuwing vervalt na zes maanden. Nieuwe schendingen kunnen ertoe leiden dat de mogelijkheid om materiaal op YouTube te plaatsen, tijdelijk wordt uitgeschakeld en/of dat je account wordt beëindigd.
Voor meer informatie over de Communityrichtlijnen van YouTube en de manier waarop wordt toegezien op de naleving ervan, ga je naar het Helpcentrum.
Hoogachtend,
Het YouTube-team

Dus me filmpje is bekeken door een YT medewerker die akkoord ging met haar melding en heeft gewoon klakkeloos het filmpje verwijdert en me een waarschuwing gegeven.
Nog een waarschuwing en me account wordt geblokkeerd of zelfs verwijderd.

Iedereen die het filmpje gezien heeft weet dat er niks mis mee was.

Zie heeeeeeeel veeeeeeeeeeel meer filmpjes waarbij ik me drie keer omdraai omdat er zaken gesloopt worden of onverantwoord gestookt wordt.

Youtube is dus niet te bereiken via mail om hun beslissing aan te vechten of je eigen versie van het verhaal te vertellen.
Dus ik moet het maar accepteren?

Ik kan hetzelfde filmpje natuurlijk altijd weer uploaden en dan duidelijk uitleggen in de meest gangbare talen dat dit onder mijn supervisie was, de kids hadden alle veiligheidsvoorschriften in acht genomen, er wordt niks gesloopt, enz. By the way, er was geen aansteker in het spel, alleen aansteeklont en een ieder, ja zelfs ik, liep met een vuurwerkbril! Pffff.

Daarbij loop ik de kans dat YT mijn account stopt, of was dit alleen maar een trut die op het verkeerde moment, met een verkeerde YT gast, op het verkeerde tijdstip op ongepast drukt…

Het blijkt nu zelfs zo te zijn, heb net hetzelfde filmpje op een totaal onbekend account proberen te uploaden om diegene die het filmpje nog niet kennen te laten zien om wat voor niks het gaat.
Maar zelfs daar wordt de video meteen al gekenmerkt als ongepast.

Blijkbaar zal eea gelinkt zijn aan mijn ip?

Maar ja, wie is de volgende die op de knop drukt. Waardeloos systeem als YT zo reageert!

Normaal weet je de persoon niet die de knop indrukt, maar zo dom als ze is stuurt ze eerst deze reacties. Ik weet niet of ik haar nog iets moet sturen.
Haar kanaal bestaat niet eens uit video’s, enkel berichten op filmpjes (feeds) zijn zichtbaar.

Hebben jullie ook zoiets meegemaakt, of wat zouden jullie doen in dit geval.

Ik baal er flink van en dacht plaats dit topic, want het kan iedereen overkomen met goede bedoelingen. Je hebt blijkbaar maar 2 mensen nodig die het kunnen vergallen. 1 die zelf niet spoort en een YT persoon die geen zin heeft zijn/haar werk te doen…

Maar hoe kan ik dit terugdraaien, oplossing bedenken, of aanpakken.

vimeo.com dan maar he?

Goed, ik ben weer enigzins rustig geworden met YT.
Heb meerdere keren op wat voor manier dan ook contact proberen te zoeken maar dat is blijkbaar niet mogelijk. Bezwaar maken tegen hun beslissingen werkt ook niet.
Zelfs met een pyromusical als Hoorn en Rotterdam onlangs bezwaar maken tegen hun bericht van overeenkomstige inhoud van derden duurt een eeuwigheid. Als ze er al wat mee doen.

Heb dus een aantal testen gedaan met videos markeren als ongepast maar die staan er nog steeds, terwijl ze gwn echt niet kunnen...

Ik denk dat diegene die me wilde helpen op YT ook niks meer klaar hebben kunnen spelen.

Het kost gewoon teveel tijd en energie hier mee bezig te blijven en blijkbaar weten ze dat daar bij YT ook.
Ergens kan ik me nog heel boos maken, maar laat het voor nu rusten, maar vergeten doe ik het niet....

Heb idd wel gedacht aan de overstap naar Vimeo, maar dan begin ik weer opnieuw.

Mijn kanaal lijkt toch wel gevonden te zijn, per dag een aantal ab erbij en de filmpjes worden over de hele wereld inmiddels wel bekeken, en als je de stats ziet krab je achter de oren:)

Voor wat betreft de reclame inkomsten, grappig dat YT 0,63 Euro betaald op je rekening om deze te checken.
Die heb ik vast binnen:)

Tot slot heb ik weer bijzondere draaiboeken klaarliggen voor oud en nieuw.
Leuke, mooie en aparte filmpjes in aantocht.

Mocht ik nog bijzonder nieuws van YT ontvangen post ik het ook, of iemand anders die nog wat tegenkomt of oplossingen heeft, graag...

Wordt wederom vervolgd.

@Shell-Martijn

YT is heel raar daarmee. Bij het ene kanaal is een Delova Rana als ongepast gemarkeerd met leeftijdsbeperking en bij de ander is het geen probleem. Maar opmerkelijk dat je niets hoort.

Vmedeo is geen oplossing. Te klein, en je kunt maar zoveel MB uploaden anders wordt het slechte kwaliteit.

Ga je gewoon lekker verder waarmee je bezig bent en trek het je niet zo aan. Er zitten gewoon teams van mensen die elke dag video's controleren op inhoud. De een vind het schokkend en zit bij GroenLinks en de andere vind het leuk en laat het doorgaan. Ik kan ook nergens in de regels vinden dat dit niet mag, iemand anders wel?

Sinds wanneer verdien jij geld met youtube films uploaden?
Kan je daar tegenwoordig rijk van worden dan?

Hahahaha, heb inkomsten genereren ingeschakeld.
Dat betekent dat ze reclame mogen weergeven, maar volgens mij doen ze dat tegenwoordig overal al.
Dus dat zal vandaag de dag niet eens meer opvallen.
Maar je krijgt blijkbaar dus ook inkomsten als iemand niet op de reclame drukt en wegklikt...

Ze betalen pas uit bij 70 Euro, dus tja, rijk zal je er niet snel van worden, maar zit nu op ongeveer 20 dollar.
En dat voor verder niks doen.
Had al veel meer kunnen zijn als ik geen muziek onder me vids had gezet, want dat is overeenkomstige inhoud van derden melding en mag je dus niet aanmerken als vid voor inkomsten genereren.

Doen we voortaan dus ook anders:)

@Shell-Martijn

YT is heel raar daarmee. Bij het ene kanaal is een Delova Rana als ongepast gemarkeerd met leeftijdsbeperking en bij de ander is het geen probleem. Maar opmerkelijk dat je niets hoort.

Vmedeo is geen oplossing. Te klein, en je kunt maar zoveel MB uploaden anders wordt het slechte kwaliteit.

Ga je gewoon lekker verder waarmee je bezig bent en trek het je niet zo aan. Er zitten gewoon teams van mensen die elke dag video's controleren op inhoud. De een vind het schokkend en zit bij GroenLinks en de andere vind het leuk en laat het doorgaan. Ik kan ook nergens in de regels vinden dat dit niet mag, iemand anders wel?

Dank je, ik ga zeker door. Snap het niet meer af en toe, moet het ook niet meer willen snappen denk ik:)

Hahahaha, heb inkomsten genereren ingeschakeld.
Dat betekent dat ze reclame mogen weergeven, maar volgens mij doen ze dat tegenwoordig overal al.
Dus dat zal vandaag de dag niet eens meer opvallen.
Maar je krijgt blijkbaar dus ook inkomsten als iemand niet op de reclame drukt en wegklikt...

Ze betalen pas uit bij 70 Euro, dus tja, rijk zal je er niet snel van worden, maar zit nu op ongeveer 20 dollar.
En dat voor verder niks doen.
Had al veel meer kunnen zijn als ik geen muziek onder me vids had gezet, want dat is overeenkomstige inhoud van derden melding en mag je dus niet aanmerken als vid voor inkomsten genereren.

Doen we voortaan dus ook anders:)

Ik heb het topic even vlug door gelezen. Het feit dat je video is verwijderd is gewoon pech hebben. Wat me vaak wel opvalt is dat als een Amerikaan klaagt.. Dan is het zo verwijderd. klagen wij bij een sloop video ofzo.. dan duurt het nogal eens heel wat langer.. of er gebeurd soms gewoon helemaal niks.

Ik zelf ben Youtube Partner al weer een hele poos. Maar geld verdienen lukt je alleen als de video, inclusief het geluid of soundtrack van je zelf is.. zit er iets onder (bijvoorbeeld de muziek van een pyromusical) wat niet van jou is dan krijg je niks, of heel weinig

Je kunt een aardige knaak verdienen, maar dan moeten je videos wel duizenden keren bekeken worden. Zelf zit ik ook met het probleem dat ik veel pyromusicals upload en dat ze zo haast standaard in Duitsland geblokkeerd worden. Dit komt omdat de duitse Auteurs rechten organisatie in Duitsland een belachelijke hoeveelheid geld vraagt van Youtube. Deze 2 organisaties zijn dus al een tijdje met elkaar in gevecht in de rechtszaal. Youtube weigerd om ze meer te betalen dan bv een evenredig bedrag aan bv het Nederlandse Buma\Stemra. Niet meer dan normaal en logisch dus. Tot die tijd worden de meeste Youtube (muziek)videos geblokkeerd in Duitsland.

Ondertussen puilt mijn mailbox uit met copyright meldingen. Toch heb ik gelukkig (misschien omdat ik Youtube partner ben) bij eventuele jatterij van mijn videos op Youtube altijd al het geluk gehad dat als ik ze meld dat het een video van mij is. En dat ik het eraf wil hebben.. Dat dit meestal heel snel gaat, meestal binnen een uurtje is de gewraakte video al weer van Youtube verwijderd door ze. En heeft de uploader een copyright streak aan zn broek hangen.

Vimeo is voor mij geen optie, dit omdat daar simpel weg in verhouding veel minder kijkers op af komen. Daar naast moet je betalen voor iets wat bij Youtube gewoon gratis is. Plus verdien ik er een leuk centje aan inmiddels :)

Ik heb het topic even vlug door gelezen. Het feit dat je video is verwijderd is gewoon pech hebben. Wat me vaak wel opvalt is dat als een Amerikaan klaagt.. Dan is het zo verwijderd. klagen wij bij een sloop video ofzo.. dan duurt het nogal eens heel wat langer.. of er gebeurd soms gewoon helemaal niks.

Ik zelf ben Youtube Partner al weer een hele poos. Maar geld verdienen lukt je alleen als de video, inclusief het geluid of soundtrack van je zelf is.. zit er iets onder (bijvoorbeeld de muziek van een pyromusical) wat niet van jou is dan krijg je niks, of heel weinig

Je kunt een aardige knaak verdienen, maar dan moeten je videos wel duizenden keren bekeken worden. Zelf zit ik ook met het probleem dat ik veel pyromusicals upload en dat ze zo haast standaard in Duitsland geblokkeerd worden. Dit komt omdat de duitse Auteurs rechten organisatie in Duitsland een belachelijke hoeveelheid geld vraagt van Youtube. Deze 2 organisaties zijn dus al een tijdje met elkaar in gevecht in de rechtszaal. Youtube weigerd om ze meer te betalen dan bv een evenredig bedrag aan bv het Nederlandse Buma\Stemra. Niet meer dan normaal en logisch dus. Tot die tijd worden de meeste Youtube (muziek)videos geblokkeerd in Duitsland.

Ondertussen puilt mijn mailbox uit met copyright meldingen. Toch heb ik gelukkig (misschien omdat ik Youtube partner ben)b bij eventuele jatterij van mijn videos op Youtube altijd al het geluk gehad dat als ik ze meld dat het een video van mij is. En dat ik het eraf wil hebben.. Dat dit meestal heel snel gaat, meestal binnen een uurtje is de gewraakte video al weer van Youtube verwijderd door ze. En heeft de uploader een copyright streak aan zn broek hangen.

Vimeo is voor mij geen optie, dit omdat daar simpel weg in verhouding veel minder kijkers op af komen. Daar naast moet je betalen voor iets wat bij Youtube gewoon gratis is. Plus verdien ik er een leuk centje aan inmiddels :)

vreemde gang van zaken. muziek is een product dat niet slijt en keer op keer kan verkopen. de muziekindustrie moet gewoon eens kappen en echt gaan werken

Back
Bovenaan