Beste mede freaks,
Zoals bij de meeste wel bekend ben ik lekker aan het filmen.
Shows en privé vuurwerk en vuurwerk van anderen.
Ik had een mooi filmpje geplaatst waarin mijn zoontje en een vriendje en vriendinnetje vuurwerk aan het stoken waren, niks bijzonders, gewoon echte sfeer.
Werd ook goed ontvangen, hoop keer bekeken en veel likes. Leuke berichten ook van iedereen.
Het volgende gebeurde vannacht.
Kreeg om 01.24 uur de volgende reactie van een persoon uit de vs op dit filmpje:
what are you doing your arent aloud ot use firewroks or use a lighter LET YOUR DAD DO IT YOU GET BADLY HURT OR KILED PLAYING WITH FIREWROKS
Om 01.25:
THAT nearly took his finger of
Blijkbaar heeft ze ook nog op de knop, markeren als ongepast gedrukt.
Om 02.37 uur ontving ik namelijk van YT het volgende bericht:
Over je account: ShellMartijn
De YouTube-community heeft een of meer van je video's als ongepast gemarkeerd. Zodra een video wordt gemarkeerd, wordt deze door het YouTube-team beoordeeld op naleving van onze Communityrichtlijnen.Na beoordeling hebben we vastgesteld dat de volgende video's inhoud bevatten die deze richtlijnen schenden. De video's zijn daarom ontoegankelijk gemaakt:
31-12-2011. Stoken met de kids. - (ShellMartijn)
Je account heeft één waarschuwing met betrekking tot de Communityrichtlijnen ontvangen. Deze waarschuwing vervalt na zes maanden. Nieuwe schendingen kunnen ertoe leiden dat de mogelijkheid om materiaal op YouTube te plaatsen, tijdelijk wordt uitgeschakeld en/of dat je account wordt beëindigd.
Voor meer informatie over de Communityrichtlijnen van YouTube en de manier waarop wordt toegezien op de naleving ervan, ga je naar het Helpcentrum.
Hoogachtend,
Het YouTube-team
Dus me filmpje is bekeken door een YT medewerker die akkoord ging met haar melding en heeft gewoon klakkeloos het filmpje verwijdert en me een waarschuwing gegeven.
Nog een waarschuwing en me account wordt geblokkeerd of zelfs verwijderd.
Iedereen die het filmpje gezien heeft weet dat er niks mis mee was.
Zie heeeeeeeel veeeeeeeeeeel meer filmpjes waarbij ik me drie keer omdraai omdat er zaken gesloopt worden of onverantwoord gestookt wordt.
Youtube is dus niet te bereiken via mail om hun beslissing aan te vechten of je eigen versie van het verhaal te vertellen.
Dus ik moet het maar accepteren?
Ik kan hetzelfde filmpje natuurlijk altijd weer uploaden en dan duidelijk uitleggen in de meest gangbare talen dat dit onder mijn supervisie was, de kids hadden alle veiligheidsvoorschriften in acht genomen, er wordt niks gesloopt, enz. By the way, er was geen aansteker in het spel, alleen aansteeklont en een ieder, ja zelfs ik, liep met een vuurwerkbril! Pffff.
Daarbij loop ik de kans dat YT mijn account stopt, of was dit alleen maar een trut die op het verkeerde moment, met een verkeerde YT gast, op het verkeerde tijdstip op ongepast drukt…
Het blijkt nu zelfs zo te zijn, heb net hetzelfde filmpje op een totaal onbekend account proberen te uploaden om diegene die het filmpje nog niet kennen te laten zien om wat voor niks het gaat.
Maar zelfs daar wordt de video meteen al gekenmerkt als ongepast.
Blijkbaar zal eea gelinkt zijn aan mijn ip?
Maar ja, wie is de volgende die op de knop drukt. Waardeloos systeem als YT zo reageert!
Normaal weet je de persoon niet die de knop indrukt, maar zo dom als ze is stuurt ze eerst deze reacties. Ik weet niet of ik haar nog iets moet sturen.
Haar kanaal bestaat niet eens uit video’s, enkel berichten op filmpjes (feeds) zijn zichtbaar.
Hebben jullie ook zoiets meegemaakt, of wat zouden jullie doen in dit geval.
Ik baal er flink van en dacht plaats dit topic, want het kan iedereen overkomen met goede bedoelingen. Je hebt blijkbaar maar 2 mensen nodig die het kunnen vergallen. 1 die zelf niet spoort en een YT persoon die geen zin heeft zijn/haar werk te doen…
Maar hoe kan ik dit terugdraaien, oplossing bedenken, of aanpakken.