Youtube schending

Wat heb ik het met irritatie gelezen zeg.

Ze heeft zelf geen filmpjes, dus maar lekker op ongepast klikken enzovoorts.
Lekker bezig ben je dan, dom wijf zeg.
Irriteerde me echt tijdens het lezen, en dan haar reactie, geen woorden voor gewoon.

Gewoon veilig aan het stoken, onder toezicht van een volwassene.
Veiligheidsbril op enzovoorts. En dan toch.

Kan je gewoon bellen met YT? Want zei kunnen jou wel bellen als je bijvoorbeeld een wachtwoord vergeten bent toch?
Want ze vragen jou soms om een mobiele nummer?

Sterker nog, er kijkt helemaal niemandvan Google naar je filmpje. Deze wordt gewoon meteen verwijderd en een waarschuwing uitgestuurd. Is anders gewoon niet te doen, ze krijgen immers duizenden meldingen per dag. Enfin, het is makkelijker voor ze om het gewoon direct te verwijderen (zekere voor het onzekere) dan dat men uren, dagen, weken, maanden spenderen (en dus extra FTE's kost) om het te checken. Het is gewoon f*c*ked up!

Het had nog leuker gekund. YouTube kan jouw account + diens activiteiten een C&D geven (cease and desist). Sterker nog, dat MOETEN ze als ze ook maar 1 melding binnenkrijgen. Of de melding klopt is een tweede, maar als ze een melding binnenkrijgen zijn ze wettelijk verplicht om direct actie te ondernemen.

Dat heeft met name te maken met de constant verscherpende regels omtrent internet content en copyright in Amerika. Het is momenteel zo dat iedereen kan doen of ze een bedrijf zijn en een filmpje rapporteren met de uitleg "Ik sta niet toe dat dit materiaal van mij wordt getoond in dit filmpje" en dan is YouTube verplicht dat filmpje naar beneden te halen en vaak volgen er dan zelfs sancties voor het account en in sommige gevallen zelfs de gebruiker.

En het gaat alleen maar erger worden. Platenmaatschappijen smijten met een hoop geld naar de ouwe vandagen uit de senaat om idiote internet wetgeving door de stemming te laten komen. Die voelen dat hun portemonnee's bedreigd worden door het internet dus in plaats van mee te gaan met de tijd besluiten ze het maar kapot te maken...

SOPA/PIPA is eerder gefaald dit jaar, maar nu heb je nog dingen als ACTA internationaal en in Amerika zelf ligt er telkens een nieuw wetsvoorstel klaar als de ander wordt afgewezen, net zolang totdat er een wordt aangenomen...

Het is werkelijk treurig...

Hier hetzelfde probleem.

Bij elke film van vuurwerk wat op muziek geschoten is, krijg ik de melding dat de video in bepaalde landen wordt geblokkeerd, vanwege Auteursrechten. Belachelijk.
Terwijl dit gewoon mijn eigen films zijn, waar ik moeite voor doe.

Promo's idem dito.
Ken van vroeger een aantal dj's persoonlijk, je vraagt netjes mag ik dat nummer van jullie gebruiken. Is vaak geen probleem.
Vervolgens steek je er veel tijd in, je gaat uploaden en dan krijg je weer zo'n belachelijke mail van hun wegens schending.

Ook hebben ze gevragen aan me, of hun reklame in mijn films mochten plakken tegen een vergoeding. Dit wilde ik liever niet, maar toch zit er bij sommige reklame.

Verder worden mn originele filmbestanden zo verkracht, de kleuren zijn flets en soms haperen de beelden (vooral laatste tijd veel last van).

Het is dat ik bij Vimeo maar een max van 500mb per week mag uppen, anders gebruikte ik geen joepoep meer.

Dat heb ik ook, met aantal video's van pyromusical of gewoon video's waarin muziek verwerkt is... nadat geupload heb krijg ook mail van auteurs rechten schending blabla.. terwijl netjes IN de video de nummer verwerk (aantal video's) om gezeur te voorkomen maar helaas blokkeren ze mijn video's ook voornamelijk in duitsland ... en krijg ook reclame op video's (alle video's hebben reclame wat ik zelf instel maar die met muziek is door google zelf..)

heel dat YouTube is gewoon K*t geworden.. Vimeo is daarintegen beter maar ben bij vimeo weggegaan omdat hun ineens gingen klagen over product video's...

Kekt iemand het Youtube account ''BanjoMovies? Die was kort geleden ook verwijdert door Youtube/Google, maar hij heeft hem wel weer na een week of 2 ofzo wel weer terug gekregen door ''boze'' berichtjes te sturen naar Youtube/Google. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn om je filmpje weerterug te krijgen.

Tja, het goede nieuws is dat Youtube tegenwoordig daadwerkelijk iets doet met medlingen. Het slechte nieuws is dat je als publisher bent overgeleverd aan de willekeur van de desbetreffende medewerker van YT.

Samen met andere Vuurwerktraditie leden ben ik al jaren bezig om films met vernieling of extreem ondeskundig gebruik van (zwaar) vuurwerk van YT af te krijgen en tot begin 2012 merkten we daar weinig van. Tot inderdaad enkele maanden geleden. Iets dat gemarkeerd wordt, gaat vrijwel direct offline. Werd er helemaal blij van.

Tot ik berichten als die van topicstarter las. Kijk, die knop is zinnig. Dat ze er daarna iets mee doen is ook zinnig. Maar het zonder onderbouwing of redelijke (aantoonbare) afweging verwijderen is natuurlijk niet de bedoeling. Ze staan dan misschien volledig in hun recht (lees de laatste gebruiksvoorwaarden maar eens; in het kort komt het erop neer dat ze naar eigen inzicht alles mogen verwijderen, zonder onderbouwing of toelichting).

Jammer dat YT hier niet kritisch mee omgaat. Dit gaat ze kijkers en publicisten kosten.

PS: @Shell-Martijn, je mag je sfeerfilmpje (zolang het niet daadwerkelijk schadelijke beelden bevat) best op het Museum uploaden. Sfeerbeelden, daar zijn we dol op!

Moet zeggen dat ik erg blij ben met alle bovenstaande reacties.
Zitten hele scherpe tussen die niet alleen voor mij handig zijn, maar voor een ieder die filmpjes plaatst, heel goed, bedankt.

Ik ga zeker een aantal tips van jullie gebruiken om in ieder geval proberen het weer recht te zetten.

Ik ga de persoon die op de bekende knop drukte een netjes bericht sturen waarin ik uitleg wat voor consequenties haar actie had.

Dus nu maar bellen met YT/Google or whatever het filmpje terug te krijgen en zeker ook de waarschuwing terug te draaien.

In ieder geval heb ik het filmpje op Vimeo gezet voor diegene die hem nog niet hadden gezien waar het om gaat. Misschien wordt het dan ook duidelijker.

Wordt vervolgd. Zodra ik meer weet zal ik het hier plaatsen.
Nu dan nog maar een keertje genieten, sorry Youtube, niet via jullie:)

Hahahaha, weet dan natuurlijk weer niet hoe ik mooi een Vimeo vid kan plaatsen ipv de link...

https://vimeo.com/47170696

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit al bijna drie jaar op YouTube. Ik heb meer dan 650 videos online. En ruim 420.000 views in totaal. Ik kan mijzelf daarom toch wel een geoefende youtuber noemen.
Wat jij hebt meegemaakt, heb ik desondanks nog nooit meegemaakt. Balen! Ik vraag me wel af hoe jij aan een troll komt uit Amerika. Ik kan mijn eigen statistieken inkijken, en dan zie ik dat 97% (!!!) van mijn kijkers uit Nederland en Duitsland komen. Ik zou niet weten hoe ik aan kijkers buiten Europe moest komen, maar ik focus me ook op Nederlandstalige en Duitstalige omschrijvingen. Staat jouw filmpje soms op internationale forums? Iemand die ze doorlinkt voor jou? Die statistieken zou je eens in kunnen duiken.
Ik heb wél een keer gehad dat ik een pyromusical uploadde, waarbij gezegd werd dat er mogelijk copyright problemen waren vanwege de muziek. Tsja, wat kan ik daar aan doen? Die muziek werd nou eenmaal afgespeeld tijdens de show en heb ik dus opgenomen. Bij mijn weten staat die video en muziek trouwens gewoon nog steeds online, en is dus niet de video op stil gezet. Niet alle muziek is dus zomaar verboden...
YouTube accepteert sowieso al geen dubbele uploads van één gebruiker. Ik heb ook wel eens (per ongeluk) een video twee keer willen uploaden. Toen kreeg ik na het uploaden ook de melding dat het een duplicaat was. Dat heeft verder niets met de inhoud van video te maken. Je zou in jouw geval kunnen proberen om de video nogmaals te uploaden met een kleine wijziging. Ik weet niet hoe snel het herkend wordt als duplicaat, maar een seconde film toevoegen of eraf knippen is makkelijk te realiseren.
Ik kan persoonlijk geen Vimeo gebruiken omdat één video van een volledige show al meer dan 500 MB is (vaak 600 tot 900 MB). Dat heb ik voordat ik mij aanmeldde bij YouTube goed uigezocht. Maar ik moet zeggen dat ik absoluut tevreden ben met YouTube. Ik gebruik ook Chrome en Gmail...allemaal één pot nat van Google. Misschien is het niet veilig om alles bij één partij te houden, maar voorlopig vaar ik er prima bij. Alles is op elkaar afgestemd en werkt bij mij gewoon prima. Incidentele copyright issues en trolls die irritante reacties plaatsen op een vid (kun je zelf verwijderen) kan je niet vermijden.

Ik ben bang dat je hier weinig aan kan doen Martijn.
Ik verwacht ook dat contact opnemen met Google/Youtube erg lastig word maar het terug draaien van de markering ect. zal denk niet lukken.
Je video is denk ik in een systeem beland die controleert of de geüploade video's geen ongepast materiaal bevat wat al eens is geupload. Het controleren van video's gebeurt ook om te kijken of er geen auteurs rechtelijk materiaal in voor komt. (Uitgevers kunnen bij Google aangeven wat zij willen dat er met de video's gebeurt waar hun materiaal in voorkomt de ene wil dat de video's worden verwijdert de ander dat het geluid uitgeschakeld word en weer een ander laat reclame in jou video zetten in ruil voor het gebruik van hun muziek. Inderdaad dit gebeurt heel vaak bij pyro musicals.)

Uiteraard is dit een vervelende situatie aangezien je onterecht gestraft word. Ik ben benieuwd welke stappen je gaat ondernemen en wat mee gebeurt.

Mischien moet je google eens mailen, zij hebben de boel overgekocht en sindsdien is het 1 grote puinhoop om nog maar te zwijgen over de gedwongen reclame..

die reclame vind jij onzin, als je een kanaal hebt met veel abbonees en veel views per filmpje kan je daar nog best een "leuk zakcentje" mee verdienen :p

die reclame vind jij onzin, als je een kanaal hebt met veel abbonees en veel views per filmpje kan je daar nog best een "leuk zakcentje" mee verdienen :p

Heb er toch maar even voor gekozen ja. Zeker irritant voor de meeste, vindt ik zelf ook, maar kijk zoveel filmpjes op YT tegenwoordig dat het me niet eens meer opvalt. Ik klik het weg en kijk door. Straks is het toch niet anders, dan krijg je dat overal.
De teller staat nu in 1 maand op 5 dollar, dus het is zeker geen vette hap. Komt ook omdat ik vids voorzie van muziek en dan krijg de overeenkomstige inhoud van derden melding en mag je geen inkomsten generen met je vid, zucht.
Idd ook pyromusicals doen het goed met deze meldingen...

OT:
Vanmiddag kreeg ik een tip op een forum dat in het volledige mailtje van YT, helemaal onderin, een woordje Appeal staat. Heel klein en valt net buiten de standaard weergave van gmail en google (hoe toevallig ook).

Hier kon ik dus bezwaar aantekenen.

The vid shows my kids lightning fireworks under my supervision. They use fireworkglasses and no lighter. I´m a father (38) and build fireworkshows in NL. There is nothing wrong with the vid.

Hopelijk doen ze er wat mee...

Het vreemde is dan weer dat ik om te testen een dag geleden 2 vids in NL heb gemarkeerd waarin een zink 901 werd gebruikt om te slopen, met deo en al, en ze er nu nog staan.
Krom he...

Wordt vervolgd.

Het wordt pas echt leuk als je eigen muziek toevoegt aan je compilatie.

Hebben we bij 2 trailers van de Museumdvd gedaan. Kreeg een keurige email met de vraag of de rechten geregeld waren voor deze tracks en het verzoek ze te registreren. Dat kostte me dan x euro's en dat kon ik dan weer terugverdienen door rechten op de tracks te laten gelden. ... Ja, ik denk dat Radio 3 de tracks "Kruitkoorts" en "Vuurwerkmuseum - The Theme" grijs zal draaien :D

We hebben toch maar gekozen voor het opengooien van de rechten. Ze zijn nu gewoon door iedereen te gebruiken.

Maar dat is ook heerlijke muziek, kijk maandelijks nog de dvd´s, ja zelfs midden in de zomer, hahahaha
Goede keuze en heerlijke sfeer. Dat even terzijde:)
Wel netjes geregeld dan zo:)

En zoals ergens wel verwacht, maar niet gehoopt, kreeg ik 2 uurtjes later deze reactie:

Beste ShellMartijn:

Hartelijk dank voor het verzenden van je videobezwaar naar YouTube.

Na verdere beoordeling van de inhoud hebben we vastgesteld dat je video onze communityrichtlijnen wel schendt en handhaven we onze oorspronkelijke beslissing. We stellen je begrip op prijs.

Met vriendelijke groeten,

het YouTube-team

Patroontje en denk ook vele andere, er is ook gwn niks mis het filmpje. Dat lijkt me echt duidelijk.
En als ze dan met mijn uitleg nog zeggen dat het in overtreding is met, en ze laten door mij gemarkeerde filmpjes van explosies met een 901 staan?
Ja, serieus een faal.

Het enige ik me idd kan indenken is dat kinderen stoken in het filmpje zonder dat er een volwassene zichtbaar is. Maar zeg dat dan YT...

Het is jammer dat ik voor dit geneuzel niet heel veel tijd heb, maar laat het nog niet rusten:)

Het enige ik me idd kan indenken is dat kinderen stoken in het filmpje zonder dat er een volwassene zichtbaar is. Maar zeg dat dan YT...

Het is jammer dat ik voor dit geneuzel niet heel veel tijd heb, maar laat het nog niet rusten:)

Há, kijk op youtube, als je vuurwerk compilatie 2011/2012 invoert. Allemaal filmpjes waar 15 minuten lang illegaal vuurwerk word gestookt, 1 op de 10 video's zie je daadwerkelijk een volwassene, de rest alleen kinderen, welliswaar tieners. Dus ik zie geen reden om jou video wel te verwijderen.

Back
Bovenaan