Wordt 31 december een chaos of zal het meevallen?

Ik denk dat het in de steden niet anders gaan zijn dan vorig jaar, en in de dorpjes het gewoon rustig blijft. We roepen als branche dat het uit de hand loopt, maar zelf denk ik dat het mee gaat vallen. Ik denk inderdaad ook dat dit jaar belangrijk is met benoeming tot de toekomst van de traditie. Word het rustig, is de kans groot dat de traditie word aangepast of verdwijnt ben ik bang.

Stiekeme hoop dat het helemaal fout gaat met carbid. Carbidverbod ligt heel gevoelig bij CDA en SGP, misschien dat ze gaan denken dat F2 minder erg is dan carbid. Just my few cents.

We kunnen het ook zo zien. Er zullen hoe dan ook slachtoffers vallen, met een verbod of niet. Misschien wel veel minder dan normaal maar dan kunnen we daarna wel zeggen dat alle slachtoffers door illegaal vuurwerk komt en dus was een verbod op legaal vuurwerk niet nodig. We moeten hoe dan ook gebruik maken van de data die ter beschikking komt en het in ons voordeel gaan gebruiken.

Wat veel mensen vergeten bij het beantwoorden van de vraag: "Chaos of niet?" is de huidige maatregelen. Ja, wij Nederlanders zijn een mak volk met een veuls te grote bek. Maar, vergeet niet dat het jaar 2020 voor menig Nederlander een emmer vol ellende is. Elke druppel is er één. Geen feestjes meer, geen restaurantje, geen barretje, geen festivals, geen drank kopen na 20.00, etc, etc.

Als er dan één ding is waar veel mensen naar uitkijken, is het oud en nieuw met vrienden, lekker eten en een drankje. Het afsteken van vuurwerk is de kers op de taart aan het eind van dit bitter jaar. Oh nee... dat mag nu ineens ook niet meer. Vervolgens zien we met z'n allen experts op TV die dit besluit ook niet snappen. Dit alles is een hoop extra benzine en vuur op het kruitvat dat momenteel Nederland heet.

Daarnaast is het ook nog eens zo, dat wanneer je omhoog kijkt met z'n allen naar dat prachtige vuurwerk, we niet die ene irritante buurman zien met zijn grote dronken bakkes. Wanneer de dronken vechtersbaasjes van Nederland dit jaar geen afleiding hebben, valt het op dat een klap zo uitgedeeld is.

Zelfs veel mensen die zelf geen vuurwerk afsteken, vinden dit besluit moeilijk te verteren. Ikzelf ben daar één van. Ik steek geen vuurwerk af, al jaren niet. Sterker nog, het vuurwerk dat ik 2 jaar terug had heb ik door een buurman laten opstoken.

Ach, het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen. Iedereen zal zijn ritueeltje doen en gaan slapen.
Relschoppers zullen kattekwaad uithalen. Freaks zullen een paar boxen knallen.
De normalen burger zal tv kijken.
Het zal allemaal geen indruk maken, dat deed het ook niet toen er masaal legaal geknald kon worden.

ik verwacht dat er in de grote steden als den haag en rotterdam zeker nog veel de lucht in geschoten zal worden. Hier in de middelgrote steden, en dan helemaal in de wijk waar ik woon zal naar verwachting het gros zich netjes aan de regels houden.

Je hoort nu wel veel illegale knallen, maar dat zijn met name tieners en pubers, en dat zijn niet degene die grote sierblokken afsteken om twaalf uur.

ikzelf ga wel gewoon afsteken, maar moet eerlijk zeggen dat dit wel een stuk minder zal zijn dan normaal. ik vier het namelijk altijd bij mijn ouders, en die wonen in een straat met degelijke mensen... waar ook twee wethouders wonen bijvoorbeeld.... als ik daar dan als een gek ga afsteken is de kans groot dat mijn ouders hierdoor gezeik krijgen of scheef worden aangekeken. Dus tja, ik moet helaas rekening met dit soort dingen houden omdat het niet alleen impact op mezelf heeft.

Ik heb deze week wel twee 100.000knallers gekocht...welke ik ook zeker ga afsteken, maar ik denk dat ik dat een paar straten verderop doe.

Verder ga ik volgende week mijn vuurwerk ophalen in belgie en later nog wat via het illegale circuit dat ik in nl besteld heb... het is dan tijdens oud en nieuw even afwachten wat er om twaalf uur gebeurd...als er echt niemand afsteekt, steek ik alleen wat kleine compounds in de straat en doe ik het grotere spul een paar straten verderop aan de openbare weg oid...want afsteken ga ik het sowieso doen, maar leuker word het er zo ook niet op..

we zullen wel zien om 12 uur...

Ik praat niet voor mezelf,maar uit de woorden van mensen uit in mijn omgeving mag de pleuris uitbreken. Die zijn het gewoon zat.
Die voelen zich gewoon genaaid. Mag nu weinig meer en geen versoepeling in zicht.

Ik verwacht dat er uiteraard minder vuurwerk afgestoken zal worden,maar dat de relschoppers van andere jaren dit jaar nog veel heviger zijn.
Als een reguliere jaarwisseling al reden is om stennis te schoppen, hoe zal het dan gaan na 9 maanden bijna niets mogen?

Eerlijk gezegd, laat de randstad maar een oorlogszone worden. Door alle ellende worden zelfs de nette mensen nu rebels.

Ik praat niet voor mezelf,maar uit de woorden van mensen uit in mijn omgeving mag de pleuris uitbreken. Die zijn het gewoon zat.
Die voelen zich gewoon genaaid. Mag nu weinig meer en geen versoepeling in zicht.

Dat dus. Ik moedig dit zeker niet aan en hoop het ook niet maar dit is wel de gemiddelde gedachte van veel mensen helaas. En tja, door een verbod is het wel een beetje te begrijpen dat men baalt. Uiteraard keur ik t niet goed. Het enige waar iedereen naar toe leeft en wat ook de gewone consument vaak waardeert is "afgepakt". Een onbegrijpelijke keuze welke in mijn ogen niet nodig was geweest en alleen maar tegenovergesteld werkt en nog eens dik extra geld kost ook.

Ik denk dat er helemaal niks gaat gebeuren. Ik zie viel reactie's op het internet met: ik ga dit doen en dat doen', maar denk dat het allemaal wel gaat meevallen

ik vier het altijd bij mijn ouders maar wacht wel even af of er meer gestookt gaat worden, voordat je het weet zijn het nsb-ers die me aangeven. Maar heb wel wat achter de hand.

De pleuris mag van mij uitbreken en ik hoop serieus waar dat er de laatste weken zoveel illegaal vuurwerk te horen is dat iedereen een potje gaat klagen, de handhaving wanhopig wordt, en alle polls overtuigend aan gaan geven dat dat stomme vuurwerkverbod net zo zinloos is geweest als het oprichten van GroenLinks en dePartij van de Dieren.

Ik denk dat het qua de pleuris uitbreken wel gaat meevallen, de bekende wijken wel uitgezonderd. Maar het feit dat de horeca gesloten zal zijn gaat er wel echt aan bijdragen dat er een stuk minder vechtpartijen/ellende zal zijn. Ben bang dat dit door de tegenstanders misbruikt gaat worden en dat er geroepen gaat worden "zie je wel, zonder vuurwerk is het een heel stuk rustiger"

Ik denk dat het juist voor veel problemen gaat zorgen. Niets is open qua horeca, al die 1000den mensen zullen het nu bij familie/vrienden gaan vieren. Dit zal niet iedereen kunnen waarderen en als een groep een bekeuring krijgt/weggestuurd worden zal dat onder invloed van drank lang niet altijd goed gaan. Mensen voelen zich een stuk zelfverzekerde in groepsverband.

Ook qua vuurwerk zal het op de meeste plekken goed los gaan vermoed ik. Er ligt nog zo ontzettend veel vuurwerk in Nederland vermoed ik door de mist, dat gaat men echt niet nog een jaar laten liggen.

Ik denk dat het juist voor veel problemen gaat zorgen. Niets is open qua horeca, al die 1000den mensen zullen het nu bij familie/vrienden gaan vieren. Dit zal niet iedereen kunnen waarderen en als een groep een bekeuring krijgt/weggestuurd worden zal dat onder invloed van drank lang niet altijd goed gaan. Mensen voelen zich een stuk zelfverzekerde in groepsverband.

Ook qua vuurwerk zal het op de meeste plekken goed los gaan vermoed ik. Er ligt nog zo ontzettend veel vuurwerk in Nederland vermoed ik door de mist, dat gaat men echt niet nog een jaar laten liggen.

Ik denk dat het echt heel erg gaat verschillen per regio, in den haag was de mist rond half 10 helemaal opgelost maar geloof dat 3/4 van nederland in de mist zat dus daar zal inderdaad wel veel vuurwerk afgestoken kunnen worden, al vermoed ik dat in den haag ook het nodige de lucht in zal gaan. Al vermoed ik dat daar ook zeker in aantal wijken erg onrustig gaat worden vooral als de vreugdevuren niet door mogen gaan.

Vreugdevuren niet door mogen gaan? Hoe willen ze dat dan verbieden en wás dat niet altijd al verboden? Hier gaat de grootste begin van de middag aan, en 's avonds/s nachts is het op elke straathoek. Geen oud of nieuw verbod dat daar iets aan gaat veranderen.

Ik woon in een volkse ex-relwijk waar, door inbrengen kopers, de jaarwisseling gezapig is geworden. Nou ja, genoeg zwaar geknal en vuren maar zolang politie daar tussendoor tuft blijft dat goed gaan, gezellig. Andere wijken zijn jeugd met illegaal, onder invloed, en die zullen nu meer rellen dan anders.

Ik denk dat het als vanouds wordt; grote steden hebben hun relwijken, wat buitengebieden als gewoonlijk ook. Er zullen meer gewonden en helaas wrs ook doden vallen door amateuristisch carbid en illegaal vw. Qua vuurwerk zal het wat rustiger zijn omdat de brave burger minder gauw sier op de zwarte markt zal gaan zoeken en riskeren. Dus geen echt armageddon anders dan anders, paar details mss, normale variabelen. Kan men tenminste zien dat het niet aan legaal vuurwerk te wijten valt...

Ik denk dat er helemaal niks gaat gebeuren. Ik zie viel reactie's op het internet met: ik ga dit doen en dat doen', maar denk dat het allemaal wel gaat meevallen
Heb je het echt aan het verkeerde eind, de grote steden gaat echt niet goed.
Die gasten die toch al ieder jaar rellen gaan dat nu nog heviger doen.

Back
Bovenaan