Wat veel mensen vergeten bij het beantwoorden van de vraag: "Chaos of niet?" is de huidige maatregelen. Ja, wij Nederlanders zijn een mak volk met een veuls te grote bek. Maar, vergeet niet dat het jaar 2020 voor menig Nederlander een emmer vol ellende is. Elke druppel is er één. Geen feestjes meer, geen restaurantje, geen barretje, geen festivals, geen drank kopen na 20.00, etc, etc.
Als er dan één ding is waar veel mensen naar uitkijken, is het oud en nieuw met vrienden, lekker eten en een drankje. Het afsteken van vuurwerk is de kers op de taart aan het eind van dit bitter jaar. Oh nee... dat mag nu ineens ook niet meer. Vervolgens zien we met z'n allen experts op TV die dit besluit ook niet snappen. Dit alles is een hoop extra benzine en vuur op het kruitvat dat momenteel Nederland heet.
Daarnaast is het ook nog eens zo, dat wanneer je omhoog kijkt met z'n allen naar dat prachtige vuurwerk, we niet die ene irritante buurman zien met zijn grote dronken bakkes. Wanneer de dronken vechtersbaasjes van Nederland dit jaar geen afleiding hebben, valt het op dat een klap zo uitgedeeld is.
Zelfs veel mensen die zelf geen vuurwerk afsteken, vinden dit besluit moeilijk te verteren. Ikzelf ben daar één van. Ik steek geen vuurwerk af, al jaren niet. Sterker nog, het vuurwerk dat ik 2 jaar terug had heb ik door een buurman laten opstoken.