Winter

Ja het is meer wind en regen de afgelopen 2 weken zeg, ben zowat elke dag net geregend op weg van werk naar huis.

Van mij mag het ook wel wat kouder worden en droog, dat heb ik toch een stuk liever als dit ellendige weertype.

inderdaad waar blijft de kou, je kon laatst bij wijze van spreken op het terras zitten in de zon uit de wind dan. Ik wil lekker koud weer met een strakke hemel. Heerlijk!

ensemble-tt6-wageningen.gif

De temp. gaat iets omlaag en gelukkig de wind ook de komende tijd.

ensemble-ff-wageningen.gif

Nog even en we kunnen alweer een kerstboompje gaan aanschaffen:)
Al prefereer ik auto met aanhanger, wanneer ik de foto hieronder bekijk:p

Maarja,, als de slee kapot is, of rudolph is moe.. dan moet je wat he!:p
(het is al laat, meligheid slaat toe:p)

(bron: google)

Ik had vanavond voor het eerst het echte winter-gevoel op de fiets :) Het vroor namelijk! Rijp op het gras, auto's met ijs op de ruiten, strooiwagens zelfs...het was goed koud! Daarbij was het erg vochtig, met lokaal mist. Maar de heldere maan gaf veel licht, wat weer voor mooie fonkelingen zorgde in het berijpte gras :cool:

Vannacht is op de meeste plekken in Nederland een halo te zien om de volle maan. Dus mocht je vannacht opkijken van het heldere licht en denken 'wat is dát voor iets daarboven?'...wel, er is geen nuclaire bom ontploft, maar een 22° halo omringd onze maan. Dit natuurverschijnsel zorgt voor een prachtig schouwspel aan onze intrinsieke nachtelijke hemel :)

34xruxj.jpg

2q2qr74.jpg

Laatst bewerkt:
zo meteen lekker de kou in, weer even langs alle kerstversiering in de stad die steeds uitbundiger wordt:) Het is de 2de dag van december en ik ben meteen snotverkouden :frusty: Maar goed, je moet wat over hebben voor winterse taferelen:p

Vannacht is op de meeste plekken in Nederland een halo te zien om de volle maan. Dus mocht je vannacht opkijken van het heldere licht en denken 'wat is dát voor iets daarboven?'...wel, er is geen nuclaire bom ontploft, maar een 22° halo omringd onze maan. Dit natuurverschijnsel zorgt voor een prachtig schouwspel aan onze intrinsieke nachtelijke hemel :)

Heb het ook gemerkt, ging om 11.30 naar bed en vroeg me toen af hoe het nog zo licht kon zijn buiten. Leek net alsof het 5 uur was en net aan het schemeren was.

Nou he he, eindelijk goed nieuws aan de horizon. Volgende de meeste berekeningen zullen de temperaturen eindelijk gaan dalen, vooral de hoofd berekening geeft een zeer positieve lijn weer!!!

ensemble-tt6-wageningen.gif

Winterweer
Bij ons is het al een tijd lang erg zacht voor de tijd van het jaar, maar zoals gisteren ook al in deze rubriek beschreven, lijkt er wel wat te gaan gebeuren in de atmosfeer. Volgens verschillende modelberekeningen wordt de zachte zuidwestelijke wind op termijn ingeruild voor een ‘koudere’ oostenwind en die zou op den duur natuurlijk wel eens winterweer kunnen gaan opleveren.

Laatst bewerkt:
Van mij mag die smerige herfst regen wel vertrekken. Doe mij maar een koude winter :D

Even aan de weergoden vragen Jeroen of we de herfst dit jaar over kunnen slaan en gelijk doorgaan voor de strenge winter. Iedereen die zich straks gaat ergeren aan de kou, zitten wij nu te hopen op die sneeuwval en gladheid!

Back
Bovenaan