Winter

Winter, de mooiste tijd van het jaar..

Het is vroeg donker, de kou snijdt in je gezicht en je wilt maar 1 ding: snel naar huis..

Onderweg zie je overal alweer gezellig verlichte huizen, kinderen spelen in de sneeuw en jij verlangt naar dat lekkere warme kopje chocolademelk..

Thuis staat het eten al op tafel, de kerstboom staat aan en de vuurwerkfolders liggen op je te wachten... Terwijl de kerstmuziek lekker doorspeelt op de achtergrond, zit jij voor de tv een mooie kerstfilm te kijken..

Wat kan een mens nog meer gelukkig maken? :)

ahh, heerlijk die koude winter :p

Lekker koud, doet me al meer aan oud en nieuw denken. Altijd gezellig als het eerder donker is. Dan komt kerst ook nog is, lekkere kerstsfeer is nooit verkeerd! En dan komt oud en nieuw! :D

Mja, 1 maandje na oud en nieuw mag het wat mij betreft weer wat warmer worden.

Winter is voor mij de beste seizoen. Ik hoef me niet dood te zweten vanwege de warmte (zomer), ik word niet gek van de spinnen/stormen (herfst), ik word niet doodziek van de regen (lente). Dus ja. Lekker koud. Enzovoorts. Natuurlijk zijn de feestdagen het belangrijkst:)

Deze foto geeft heeft voor mij de ultime winter/oud en nieuw sfeer, vandaar ik hem ook als avatar heb, geniet!

Sfeerfoto.jpg

Mooie foto inderdaad, jammer dat hij niet zo scherp is.

Vannacht was het alweer -3 ofzo, voor mij is het alweer winter. Zeker nu de lucht helemaal helder is en de felle zo'n over het witte gras schijnt :D

Vanmorgen was het ook weer lekker koud. Met handschoenen aan naar het station gereden, het gaat snel jongens!

Haha nou ik kan je vertellen dat het behoorlijk koud is geweest. Twente spande daarbij de kroon met een minimum van -3,9C op 1,50m hoogte. Aan de grond op 10cm boven het maaiveld werd het -7C. Flink koud dus.
Die lage temp leverde twente zelfs een 5e plek op (over alle Nederlandse stations) in de ranglijst van laagste minimum temperaturen in de eerste decade van Oktober sinds de metingen begonnen zijn.
Het absolute record staat op naam van 19-10-1972, toen werd het in Twente -5,0. Misschien gaan we daar (mits de wind wegvalt en het helder blijft) vannacht wel onder komen.....
Heerlijk dit weer zo, kom meteen in de stemming :).
Fijne dag nog.

We hebben 'm binnen! De winter van 2009/2010, gevoorspeld door de alom gerespecteerde weerman Marc Putto. Dit jaar weer geen Elfstedentocht maar wel regelmatig een dik pak sneeuw. De winter zal gemiddeld ijskoud worden, met februari 2010 als dieptepunt: "Ik verwacht zo goed als zeker géén zachte winter. Hier enkele te verwachten winterse ingrediënten. Er is een grote kans (70-80%) dat de winter té koud gaat verlopen. De verwachte gemiddelde temperatuur over december, januari en februari 1.3 tot 1.5 graden beneden modaal. Ofwel, de winter wordt waarschijnlijk anderhalve graad te koud! Er komen leuke sneeuwopties, dus aardige perspectieven voor de Hollandsche sneeuwminnenden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/10/winter.html#more
:)

Hmmm alleen de auteur al...'Alom gerespecteerd' hahah, in het 'weerwereldje' niet echt, laat me niet lachen:rolleyes:.
Niets van aantrekken, dit soort berichten horen en zien we elk jaar weer verschijnen op de vooravond van de komende winter. Als je het statistisch gaat bekijken is het natuurlijk maar een kwestie van tijd, voordat een van die gasten een keer gelijk krijgt.
Hij beschrijft hier een 'iets te koude' NL winter. Sneeuwopties? Ja, die komen elk jaar wel een (paar) keer voor. Februari de koudste maand? Ja over het algemeen wel, dan is het Noordzee lekker koud en statistisch gezien zijn inderdaad januari en februari het koudst. Lijkt me ook logisch...
Als je je maar dicht genoeg in de buurt van de gemiddelden (of in dit geval iets lager) blijft bevinden met je verwachtingen is de kans op slagen natuurlijk groot. Zo kan ik het ook :wink:.
Maargoed, laten we maar gewoon lekker afwachten. Er zijn zo nog duizenden berichten op internet te vinden, geen van allen op keiharde feiten berust, altijd speculaties, meer op gevoel en achterlijke zelfverzonnen cycli gebaseerd en een betrouwbaarheid van 0.0. Pin jezelf niet op dit soort berichten vast, dat voorkomt teleurstellingen :wink:.
Toch hoop ik ergens wel dat deze man het bij het rechte eind heeft. Een wat koudere winter lijkt me heerlijk, al is het alleen maar weer even zo'n koude schaatsperiode zoals we die vorig jaar zagen in januari.
Fijne avond allen.

Zoo ik voel de winter er alweer aankomen, jezus wat is 't 's ochtends koud op de fiets!
Maarja hoe meer winter hoe eerder oud en nieuw.:)

Om eerlijk te zijn, ik haat kou. De winter zelf haat ik niet, kert, sinterklaas, en natuurlijk oudjaar vind ik geweldig. Alleen ik hou echt niet van kou, ik ben altijd buiten te vinden en tot zo laat mogelijk. En in het donker vind ik dat maar niks. Maar af en toe voel ik toch wel een gevoel voor die kou, het heeft wel echt een sfeer. Want oudjaar met 30 graden is ook niks. :rolleyes:

De klok wordt in de nacht van zaterdag op zondag een uur teruggezet. Om 03.00 uur gaat in de landen van de Europese Unie de wintertijd in. De wintertijd is eigenlijk de gewone tijd en duurt vijf maanden.

Met ingang van zondag zal het eerder licht worden en ook eerder donker zijn. Als de zomertijd ook in de winter zou gelden, dan zou het rond de jaarwisseling pas rond 9 uur 's ochtends licht worden. Op 29 maart 2009 gaat de klok weer een uur vooruit, zomertijd
wintertijd2.gif

vorig jaar was zo lekker met oudjaarsdag!!

Ik ging rond half 8 's ochtends naar een maat van me toe op de fiets en teon was het mistig en ijskoud.. Hoe bedoel je totale sfeer?:rolleyes:

Natuurlijk ff wat vlinders gestookt onderweg:D

Ben in de winter geboren daarom hou ik van de winter,

Bijna november en dan gaat de tijd snel,

OUD EN NIEUWWWWW

Back
Bovenaan