[WINNAAR] Beste CAKE van 2015!

Hallucinator!

Voor 24 euro gewoon een dikke bak. Ik heb betere ook betere cakes gezien, maar deze zijn dan ook een stuk duurder.

Ik heb dit jaar cakes uit verschillende prijsklassen en natuurlijk ook gewichtsklassen gekocht. Ik denk dat het goed is om daar een verdeling in te maken :).

Ik heb bijv. de Daisy Beam gehad; voor dat bedrag vond ik dit een weergaloos goede cake! Verassend, anders, en mooi qua uitwerking. Ik stond vooral versteld van de stijghoogte. Dat had ik niet verwacht!

Bij mijn bestelling heb ik tevens gratis de Nemesis van Rubro gekregen. Een nieuwe cake voor 2015 als ik het goed begreep. 2 x 20 shots die je aan elkaar kunt doorlonten. Ook een prima cake op zich! Al zeg ik wel eerlijk dat ik 'm voor de 60 euro waarmee geadverteerd werd zelf nooit zou kopen.

Los daarvan had ik ook drie cake-boxen; Tokyo Gold, Hexagon en de Immortal Gold. Alle drie een totaal verschillend kaliber bleek wel. Ik heb de Tokyo Gold op advies van jullie in de vooravond geschoten. Ik vond het kwalitatief gezien niet echt bijzondere cakes. De Hexagon sprong er wat mij betreft meer uit. Prachtig mooie en vooral grote effecten in de lucht en niet eens heel duur! Topper voor mij in dit segment blijft dan toch wel de IG. WAT een BAK!

Ik heb hem niet gewonnen, maar prijs/kwaliteit vond ik de Hallucinator erg goed (staat bij mij op nummer 3). Heel veel mensen hebben deze cake ook omdat hij betaalbaar is, de uitkomst van 'de beste cake' is natuurlijk meer dan alleen 'de mooiste cake'. Beschikbaarheid en prijs tellen ook mee.

Uiteraard, de Hallucinator is een stunt product, een winkellokker. Kwalitatief deed dit ding precies wat hij moest doen, en inderdaad, er zijn zeker veel spectaculairdere cakes te vinden. Maar het feit dat hij betaalbaar is voor iedereen, op heel veel plekken verkrijgbaar was, krijg je altijd dit soort, in mijn ogen, terechte uitslagen.

Ter vergelijking Rubro heeft bijna hetzelfde geprobeerd, met de Ghost Protocol. Zelfde prijs segment, maar de Ghost Protocol viel dik door de mand bij de december demo's. En ondanks dat ie door veel mensen is gekocht, komt hij nergens terug in iemand zijn toplijstje. Of wat dacht je van Vulcan's Grand Finale No. 1, geen haar op iemands hoofd die deze bestempeld als beste cakebox van 2015, maar ik gok dat er zeker 50 man er hier 1 hebben gewonnen.

Prijs/kwaliteit/beschikbaarheid zal altijd de winnaar zijn, en dat vind ik persoonlijk terecht.

Het gaat uiteindelijk toch om de beste cake vind ik persoonlijk. Iets wat dit jaar een stuntartikel is hoeft volgend jaar geen stuntartikel meer te wezen. Als importeur wordt het zo wel heel makkelijk om aan een beste cake te komen wat ik persoonlijk niet helemaal eerlijk vindt.

Dan stem jij toch lekker op de beste cake voor jou persoonlijk. Ow wacht, daar gaat deze stemming ook om.

Nog een ding. Je kunt over alles wel lopen piepen. De ene importeur heeft veel meer verkooppunten de andere heeft meer webshops. Alles heeft er invloed op. Laten we het gewoon lekker simpel houden. Diegene met de meeste stemmen van de leden op Vuurwerkcrew wint de prijs beste cake volgens de leden van Vuurwerkcrew.

Ik stem btw op de Massive.

Zonder enige twijfel de Zena Crackling Chry 2.0.

Vol, voller, volst. Wat een geweldige luchtvulling en lekker aggressieve crackling.

Familie Spektakel *NIEUW 2015*

Was voor mij een verborgen pareltje tijdens de vooravond, en verdiend meer aandacht. Bij deze...Mijn cake voor 2015. Het meterpakket in een potje.

Ik gaat toch weer voor de massive.
Het was de massive of de Hallucinator (die me dochter had uitgekozen).
Maar me dochter en ik waren uiteindelijk toch enthousiaster over de massive.

Laatst bewerkt:
Erg lastig moet ik zeggen, qua nieuwe cakes heb ik geen overduidelijke topper gezien.
Dit jaar ga ik voor de Chry Crackling 2.0, gewoon een hele dikke waaier blijft dat. Er is dan wel een kopie beschikbaar die hier ook genoemd wordt, maar die heb ik niet live gezien.

Daarnaast voor de Massive en de Golden Willow van Evo een extra vermelding, hele dikke cakes!

Back
Bovenaan