Je slaat de spijker op z'n kop.
Ik zie hier zo vaak de Hallucinator voorbij komen en vraag me echt af of diegene ook andere 500 grammers hebben afgestoken.
Ik denk dat ik met oud en nieuw minimaal 100 cakes heb gezien waaronder de Hallucinator en durf best te zeggen dat er zeker 20 cakes beter/aparter waren dan de Hallucinator. Het is zeker een mooie cake maar zeker niet de "beste".
Ik heb hem niet gewonnen, maar prijs/kwaliteit vond ik de Hallucinator erg goed (staat bij mij op nummer 3). Heel veel mensen hebben deze cake ook omdat hij betaalbaar is, de uitkomst van 'de beste cake' is natuurlijk meer dan alleen 'de mooiste cake'. Beschikbaarheid en prijs tellen ook mee.
Uiteraard, de Hallucinator is een stunt product, een winkellokker. Kwalitatief deed dit ding precies wat hij moest doen, en inderdaad, er zijn zeker veel spectaculairdere cakes te vinden. Maar het feit dat hij betaalbaar is voor iedereen, op heel veel plekken verkrijgbaar was, krijg je altijd dit soort, in mijn ogen, terechte uitslagen.
Ter vergelijking Rubro heeft bijna hetzelfde geprobeerd, met de Ghost Protocol. Zelfde prijs segment, maar de Ghost Protocol viel dik door de mand bij de december demo's. En ondanks dat ie door veel mensen is gekocht, komt hij nergens terug in iemand zijn toplijstje. Of wat dacht je van Vulcan's Grand Finale No. 1, geen haar op iemands hoofd die deze bestempeld als beste cakebox van 2015, maar ik gok dat er zeker 50 man er hier 1 hebben gewonnen.
Prijs/kwaliteit/beschikbaarheid zal altijd de winnaar zijn, en dat vind ik persoonlijk terecht.