Winkeltopics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil in dit topic ook mijn onvrede uiten over het sluiten van winkeltopics en buitenlandse producttopics. Je wilt toch dat VWC een forum is? De essentie van een forum is juist dat leden actief met elkaar kunnen discussiëren, overleggen en ideeën uitwisselen. Dat wordt hier steeds meer de kop in gedrukt. En dan maar klagen dat het op VWC steeds rustiger en ongezelliger wordt :bonk: Echt, modjes van VWC. Luister naar je leden en gooi gewoon die hele mikmak open. Dat je geen Cobra's mag bespreken lijkt me logisch. Maar winkels, prijzen en producten zijn toch gewoon de basis van vuurwerk. Als je dat wilt stopzetten moet je geen forum meer willen beheren maar een blog. Zet je oogkleppen alsjeblieft af.

We houden gewoon de eerdere beslissingen aan, winkeltopics NL gaan half november open en buitenlandse winkels blijven dicht. Het stuk voor de winkels in NL zullen we in het nieuwe jaar heroverwegen op jullie verzoek.
Het promoten van de verkoopprijzen van winkels in de producttopics is nog steeds niet gewenst om vervuiling te voorkomen. We beseffen dat dit soms lastig is, maar we zien het ook weer toenemen en zullen er dus strikter op toezien. Dit geldt uiteraard ook voor winkeliers die een freakactie organiseren, zij weten dit ook. We nemen begin 2024 ook jullie suggesties mee om te kijken of er iets mogelijk is voor het bespreken van deals door het jaar heen, buiten de producttopics om.

We hebben n.a.v. de opmerkingen hier omtrent producttopics van buitenlands vuurwerk en de onduidelijkheid die er is als we dat wel openhouden, besloten om ook die allemaal te gaan sluiten. Nieuwe topics kunnen dan informatief worden aangemaakt als daar behoefte aan is, verder zullen we de topics gaan sluiten.
ahja juist je krijgt kritiek omdat je met bs redenen topics sluit, en gaat daardoor maar nog meer topics sluiten. wat een dwaze beslissing.

Ondanks dat ik niet vaak reageer, wil ik dat nu wel.
Ik zit nu inmiddels 18 jaar op VWC en ik heb altijd enorm genoten van vuurwerk en doe dat nog steeds.
Ook al ben ik zelf veel minder actief tegenwoordig met vuurwerk, lees ik nog bijna dagelijks het forum in het seizoen.
Los van ouder worden en andere prioriteiten wordt het steeds minder leuk om met vuurwerk bezig te zijn. Veranderende wet, gestegen prijzen en een soort hetze tegen vuurwerk.
Jaa er is tegenwoordig veel verboden in Nederland en ik zelf kan het niet permiteren om verboden waar te hebben. Echter ben ik van mening dat het bespreken daarvan gewoon moet kunnen mits het om F2 producten gaat (aangezien F3 helaas ook de nek omgedraaid is). Ik genoot van alle tripreports en het lezen hoe het in DE en BE eraan toe gaat. Ik heb zelf nog hele andere tijden gekend in BE, die komen nooit terug. Maar laten we alsjeblieft het forum niet mee laten bewegen met deze trend en hetze. Daarnaast ben ik van mening dat alle mooie deals gedeeld moeten kunnen worden. We willen tenslotte toch genieten van vuurwerk? Zeker met de huidige prijzen zijn meevallers voor een groot deel van de leden soms zelfs noodzakelijk om nog te genieten van echt mooie producten. Ik zie in de huidige trend een forum wat een langzame dood tegemoet gaat en dat is heel spijtig. Hopelijk wordt er ingezien dat dit niet de weg is die ingeslagen moet worden. En ook uiteraard met alle respect voor winkeliers die freakacties opzetten, die acties zijn nog niet misschien wat het ooit geweest is en nee dit is niet altijd een keuze van winkeliers. Ik waardeer alle tijd en energie die een ieder in het forum steekt zeker, maar het moet een forum van de leden blijven (mits het wettelijk gezien feitelijk geen belemmering is).

Laatst bewerkt:
Deze beslissing en het direct sluiten van alle betreffende topics is mijn inziens het begin van leegloop van het forum. Als je als beheerder de emotie ziet waarmee er binnen dit topic al eerder gereageerd is en nu wederom kan je dit niet de juiste keuze noemen als je ook maar iets om je leden geeft.

Wat een gemiemel

Laat liefhebbers lekker praten, gooi de boel open. Actieve forumgangers zijn al een zeldzaam ras, laat die nou niet ook uitsterven alsjeblieft.

Als vuurwerkliefhebbers moet je met zn allen gezamelijk achter de hobby staan, de hobby die al van alle kanten kapot gemaakt wordt. Wat hier nu gebeurd is ronduit zonde en verpest de sfeer aanzienlijk... Een beetje luisteren naar de meerderheid op het forum kan geen kwaad dacht ik zo.

Echt onwijs jammer, is gewoon ook een (onmisbaar) deel van het forum. Er zitten heel veel maanden werk in bij veel mensen en dit wordt door de forumleden enorm gewaardeerd. Hopelijk kunnen jullie heroverwegen:)

We houden gewoon de eerdere beslissingen aan, winkeltopics NL gaan half november open en buitenlandse winkels blijven dicht. Het stuk voor de winkels in NL zullen we in het nieuwe jaar heroverwegen op jullie verzoek.
Het promoten van de verkoopprijzen van winkels in de producttopics is nog steeds niet gewenst om vervuiling te voorkomen. We beseffen dat dit soms lastig is, maar we zien het ook weer toenemen en zullen er dus strikter op toezien. Dit geldt uiteraard ook voor winkeliers die een freakactie organiseren, zij weten dit ook. We nemen begin 2024 ook jullie suggesties mee om te kijken of er iets mogelijk is voor het bespreken van deals door het jaar heen, buiten de producttopics om.

We hebben n.a.v. de opmerkingen hier omtrent producttopics van buitenlands vuurwerk en de onduidelijkheid die er is als we dat wel openhouden, besloten om ook die allemaal te gaan sluiten. Nieuwe topics kunnen dan informatief worden aangemaakt als daar behoefte aan is, verder zullen we de topics gaan sluiten.

Goed dat er nu duidelijkheid is.

Er wordt hier door vwc precies hetzelfde gereageerd , hoe de Nederlandse overheid ook re(a)geert. Tunnelvisie en vooral niet luisteren / openstaan voor het geluid van de grootste groep burgers (leden)

Heel veel emoties komen los, begrijpelijk dat jullie het er niet direct mee eens zijn, maar we hebben een weloverwogen beslissing genomen mede na jullie opmerkingen. Er moest duidelijkheid komen en onderstaand bericht was daar al op geantwoord.

Het is niet schijnheilig of wat dan ook. Dat wij al jaren geen advertentieruimte meer aanbieden aan buitenlandse winkels, zowel BE als DE, heeft puur te maken met het feit dat het actief stimuleren van aankoop in het buitenland niet gewenst is. Grijs gebied wellicht, maar waarom zouden wij het punt opzoeken dat dit straks tegen je gebruikt wordt terwijl we in Nederland ook al veel te bespreken hebben, dit blijkt al jaren. Zo hebben we dit ook met winkeliers besproken en daar waren ze in het buitenland ook niet blij mee, maar het begrip is er daar wel.

We nemen jullie punt over de topics ook nog even mee in een bespreking met de crew. Wij hebben hier ook al discussies over gehad en als jullie nu ook aangeven dat het dan eigenlijk allemaal dicht zou moeten, nemen we dat uitgangspunt nogmaals mee. Wordt vervolgd.

Al bijna twee jaar zijn de buitenlandse winkeltopics dicht, al jaren gaan de Nederlandse winkeltopics einde van het jaar pas open. Ja, we kunnen het laatste weer eens herzien, maar zoals gezegd doen we dat pas in het nieuwe jaar.

We hebben dus gekozen dat grijs gebied toch voor ons dan een reden is om het te sluiten. Vinden we dat jammer? Ja, maar we zien ook dat het slechts een klein deel is waar we de beperking opleggen. Het lijkt wellicht heel groot en zo laten diverse leden het ook overkomen, ook is het jammer voor een lid als jopoh die er tijd in heeft gestoken. Anderzijds hebben wij ook gekeken naar de aantallen reacties op topics en vooral nieuwe topics, daaruit bleek niet dat het buitenlandse vuurwerk het meest besproken deel is. Zie onderstaande screenshots.

Het is jammer als we hiermee leden gaan verliezen, anderzijds is het ook gewoon wat het is. De ondankbare reacties hier en in de chat e.d. nemen we dan maar voor lief. Niemand is verplicht hier te blijven en als het allemaal echt zo erg is, zijn er gelukkig alternatieven zo te lezen en fijn dat jullie daar terecht kunnen.

Screenshot_20231016-011653~2.jpg

Screenshot_20231016-011706~2.jpg

Screenshot_20231016-011724~2.jpg

Screenshot_20231016-011801~2.jpg

Screenshot_20231016-011823~2.jpg

Screenshot_20231016-011834~2.jpg

Screenshot_20231016-011900~2.jpg

Screenshot_20231016-011912~2.jpg

Jammer om te zien dat dit forum wederom aan het inperken is en de duidelijkheid zoeken in het sluiten van alles, in plaats van het opnieuw open van een kleiner stuk forum wat nu gesloten is.
Ik ken geen enkel ander hobbyforum waar niet alle verkoopplekken van het product van die hobby besproken mogen worden, is natuurlijk ook zeer bijzonder.
Het is een bepaalde mindset van inperken, waartegen geageerd wordt. En terecht.

Winkels, producten en koopjesjagen is de basis van een vuurwerkforum.

Screenshots zoals hierboven kunnen ook van Nederlandse merken gemaakt worden.

Dat winkeltopics gesloten blijven vind ik nog daar aan toe, maar dat de product topics dicht zijn vind ik echt belachlijk.
En zeker hoe jullie over ons denken van barst maar.... wat een enorme fout maken jullie hiermee zeg. Dat jullie niet erg vinden op leden te gaan verliezen is het meest waardeloze wat ik van jullie tot nu toe gehoord heb.

Was een poll maken geen optie (zie post #21). Je leden maken het forum, nu wordt het er zo doorheen gedrukt en zeg je als het je niet zint ga je maar ergens anders naartoe :bonk:

Mattenfreak je snapt het echt niet he. Je post een paar plaatjes met producttopics. Wij hebben het over winkeltopics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan