Winkeltopics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenmiddag mannen

Ik houd dit topic al een tijdje in de gaten en wil toch wel even iets kwijt.
Ik weet niet in hoeverre vwc connecties/ beïnvloedbaar zijn door importeurs, MAAR ik wil wel met nadruk aangeven dat wij als winkeliers hier helaas totaal geen invloed op hebben sterker nog wij als winkelier balen juist enorm dat wij in ons eigen winkel topic niet eens info kunnen of mogen posten omdat wij daar geen bevoegdheid toe hebben, totdat de crew beslist dat de topics geopend worden.
Wat daarin betreft de freaktopics, wij moeten helaas betalen om daar "reclame" / kenbaar te maken dat de webshop's geopend zijn, maar ook daarin hebben wij als winkelier GEEN invloed op dat andere winkeliers geen reclame mogen maken omdat die niet zouden betalen, en wij als "betalende winkeliers dan maar het alleen recht zouden moeten hebben, wij vinden juist dat alle winkeliers dit zouden moeten kunnen doen om zijn of haar zaak enof assortiment te kunnen promoten, we zijn immers ook als winkeliers allen liefhebbers van deze hobby/traditie, en staan samen dan ook sterk als het gaat om het behoud hiervan.

Dus ik hoop dan ook van harte dat jullie als members niet denken dat betalende winkeliers hier aan mee werken want dat is absoluut NIET het geval.

Met vriendelijke groet

Team valk vuurwerk

De aanleiding van het topic waren de winkeltopics van buitenlandse winkels die gesloten waren. Voor het sluiten daarvan valt zeker wat te zeggen en ook voor het openhouden daarvan. Maar het grootste probleem is nog steeds dat het vrij bespreken van Nederlandse winkels, aanbiedingen en productprijzen niet toegestaan wordt. Dat dit zogenaamd wordt geschaard onder "vervuiling" is natuurlijk een drogreden.

Want als je een apart topic opent met als doel om aanbiedingen te plaatsen, wordt dat ook dicht gegooid. Zoals hier ook eerder genoemd wordt, spelen er dus andere belangen mee. En dat is zonde. Dit forum zou een liefhebbersforum moeten zijn en voor veel liefhebbers is het handig om te weten waar zij zoveel mogelijk waar voor hun geld kunnen krijgen, of wat de vuurwerkwinkels bij hen in de buurt doen.

Maar als ik nu een tof product heb geschoten in de straat van zegge argento, welke niet in Nederland is te krijgen, mag ik die dan nu niet meer plaatsen op het forum? Ook niet in het topic wat ik heb aangemaakt voor mijn oud&nieuw films? Ik vind het eerlijk gezegd maar een bijzonder besluit, waar ik veel besluiten in het verleden goed kon volgen gaat deze me echt de pet boven.

Maar als ik nu een tof product heb geschoten in de straat van zegge argento, welke niet in Nederland is te krijgen, mag ik die dan nu niet meer plaatsen op het forum? Ook niet in het topic wat ik heb aangemaakt voor mijn oud&nieuw films? Ik vind het eerlijk gezegd maar een bijzonder besluit, waar ik veel besluiten in het verleden goed kon volgen gaat deze me echt de pet boven.

Precies, zeker als het gaat om F2 vuurwerk wat ook legaal is in Nederland, maar verkocht wordt in het buitenland? Wat is dan het probleem?

Nou ja, de gevolgen zijn duidelijk! Er valt weinig meer te posten/lezen.
Dat lijkt mij voor niemand voordelig? Ik heb geen statistieken, maar dat gevoel heb ik.

Ik denk dat het bijna iedereen hier boven de pet gaat Flutsjah. Dat er soms dingen moeten veranderen ontkom je niet aan maar als men nu serieus al het consumentenvuurwerk wat niet in Nederland te koop is onbespreekbaar gaat maken is er van een vuurwerkforum toch niks meer over?

Sta dan op zijn minst al het categorie 2 toe. We zouden straks op VWC dus niet eens meer over Funke F2 mogen praten tenzij dit in Nederland te koop is? Dat is toch gewoon ondenkbaar op een vuurwerkforum.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de liefhebbers die dit forum hebben opgericht of nog runnen zich hier in kunnen vinden.

Het zou heel erg jammer zijn en voor mij, en zo te lezen heel veel anderen. Hopelijk denken jullie er nogmaals goed over na VWC. Sluit dan de winkeltopics maar laat de product topics open.

Laatst bewerkt:
Einde forum dan als over x jaar dr een 'totaalverbod' komt.
Ben het met de leden hierboven allemaal eens met de aangegeven redenen.

Het vertrek van Bonzo en wellicht andere oudgedienden hier is gewoon superzonde. Een groot gemis van input en kennis. De leden hier zouden wel wat meer inspraak mogen hebben over situaties zoals deze.

Het besluit om de buitenlandse winkel- en producttopics te sluiten begrijp ik wel. Ik ben het niet eens met de beslissing, maar ik zie wel in waarom die is gemaakt.

Flutsjah haalt alleen wel een belangrijk punt aan. Waar wordt de grens getrokken? Het shoppen in het buitenland is een wezenlijk onderdeel van de traditie en komt in talloze discussies ter sprake. Kijk alleen maar naar het countdown-gedeelte (lijstjes, collectiefoto's, waar haal je je vuurwerk, etc. etc.). Ook in de shoutbox komt het shoppen in het buitenland vaak aan de orde. Sterker nog, de België-gangers zorgen ervoor dat in de komkommertijd van februari t/m augustus af en toe nog iets interessants op het forum is te lezen, zeker nu er zo weinig freakacties vroeg in het jaar zijn. Kunnen de mods duidelijkheid geven over wat wel en wat niet wordt getolereerd?

Bonzo26 says bye!

Het hing al een tijdje in de lucht, maar met name de meest recente beslissing rondom het sluiten van winkeltopics en buitenlandse producten is voor mij de druppel. Ook dat het besluit niet eerlijk en rechtvaardig is (dan moet je als beheerders ook de topics over vuurpijlen, etc sluiten) speelt een rol, evenals het gegeven dat moderators ook nu te weinig naar de leden luisteren en andere belangen voorrang geven.

Dit is dus mijn laatste bericht op dit 'forum' en ik zal dan ook niet langer actief lid zijn. Een forum is een community, die valt of staat met (actieve) leden). Al jaren constateer ik dat er te weinig naar leden wordt geluisterd en dat dit forum voornamelijk dient om in naam van een importeur of betalende winkelier artikelen in de etalage te zetten. Dit gaat gepaard met een laag censuur, die niet in lijn is met wat ik van een forum verwacht. Er mag onder de noemer 'vervuiling' namelijk niet over prijzen en winkeliers worden gesproken, als gevolg van een dikke laag censuur en verdienmodel.
De persoonlijke voordelen van de moderators spelen daarbij een rol, en de nadelen voor freaks/leden evenzo of nog meer. Kortom, voor mij wordt dit forum steeds meer een bron van irritatie in plaats van dat het me iets positief overlevert.

Moderators, bedankt voor het faciliteren al die jaren. Leden, nog meer bedankt voor alle input en goede discussies. Wie weet 'ontmoeten' we elkaar nog eens, wie weet op een ander forum.

p.s. en nu maar hopen dat dit bericht wordt geplaatst en niet wordt verwijderd.

amen ik sluit me hier bij aan . jaren lang het nodige toegevoegd aan het forum kwa info , producten , winkel info , ect ect ect . als dat allemaal op slot gaat heb ik hier na zo jaren niks meer te zoeken

In en in triest wat hier gebeurd… Dat professioneel vuurwerk etc niet meer besproken mag worden kan ik heel goed inkomen… maar een 19 shots cake waar evenveel kruit in zit als
In een Nederlandse cake… kom op zeg… Dit gaat heel veel leden kosten!

Rip vwc!

Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is, waarvoor dank!
Persoonlijk vind ik het jammer dat de buitenlandse topics niet meer open gaan maar begrijpelijk.

Wat wordt er hier overdreven, oververhit en emotioneel gereageerd. Met veel gevoel voor statement je afscheid hier aankondigen (bonzo26), terwijl je in post 20 nog aan geeft dat de keuzes van VWC te begrijpen zijn. Het kan kennelijk snel veranderen. Het is wellicht verstandiger niet in emotie te reageren, maar het even te laten bezinken. Zoals Mike aangeeft, je bent niet verplicht hier te komen. Ga dan in stilte.

Dat na de buitenlandse winkeltopics, nu ook de producten dicht gaan is jammer, maar logisch en het gevolg van een roep om consistentie van (ons)vele leden zelf. Dat de winkeltopics pas in november open gaan ook prima. De betalende shops mogen daar best wat voordeel van hebben. Die houden onze site in de lucht. Het gaat hier niet om bedragen waar onze admins en modjes rijk van worden, terwijl dit in meerdere Posts min of meer wordt gesuggereerd. Ten slotte zie ik het liefst product topics met inhoudelijke reacties I.p.v. gezeur over de gestegen prijzen of vele berichten met mogelijk net iets goedkopere prijzen bij de ene of andere shop. Prima dat daar actief op wordt gemodereerd.

Behoudens het sluiten van de buitenlandse producten, verandert er niks aan het VWC zoals we dit de afgelopen 2 jaar hebben kunnen ervaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan