Winkeltopics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is dan een discussie die lastig te voeren valt, als je niet het grijze gebied wil hebben moet je een lijn trekken, dan moet je bijvoorbeeld ook alle topic's van vuurpijlen, singleshots, en knallers dichtgooien. Wat blijft er dan nog over van een forum als deze? Denk dat men zich hier wel moet realiseren dat het bestaansrecht van een forum niet gewaarborgd wordt door importeurs en verkopers maar door de leden en bezoekers. Zet maar eens een poll op en vraag het de leden wat zij willen.

Voor buitenlandse winkeliers kan ik mij nog enigszins voorstellen dat de topics enkel informatief gebruikt wordt. Je hebt als forum niet alleen de functie als informatie voorziening maar ook maatschappelijk een taak. Voor Nederlandse winkel topics snap ik niks van. Je kunt als winkelier zo totaal niets delen met leden die dit wel interessant vinden.

Als jullie zo gericht zijn op het anti illegaal vuurwerk. Waarom zie ik dan topics voorbij komen met knalvuurwerk en vuurpijlen.

Lastige discussie. Ik vind het ook prettig om de buitenlandse topics door te lezen en mijn ervaringen daar te delen. Maar ik begrijp de verantwoordelijkheid die dit forum in de huidige tijd heeft. Gun Mike en z’n crew de tijd hier een zorgvuldige afweging in te maken.

Als jullie zo gericht zijn op het anti illegaal vuurwerk. Waarom zie ik dan topics voorbij komen met knalvuurwerk en vuurpijlen.

Zodat jij daar inspiratie kan op doen..

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?46953-Reuzen-Astronaut&p=1302511&viewfull=1#post1302511

Iedereen is van harte welkom op de discord van AVP waar we een apart kanaal hebben lopen voor de Belgische winkels :D :p

Screenshot_2023-10-03-01-44-26-040_com.discord-edit.jpg

Niet om het onderwerp op te blazen, maar een gebrek aan transparantie ervaar ik binnen een wat bredere context. Voorbeeld: waarom wordt er in draadjes van artikelen alleen gehint op een winkel en wordt die winkel zelf zelden tot nooit bij naam genoemd? Daarop kun je antwoorden dat dat tot vervuiling van het topic leidt en dat de winkeltopics daarvoor zijn. Maar tegelijkertijd resulteert dat ongetwijfeld in behoorlijke hoeveelheden PM's onderling, waarin wordt gevraagd 'waar heb jij artikel X voor prijs Y gezien?' Mede gevoed omdat veel leden in September uit hun vuurwerkslaap komen en de winkeltopics pas veel later open gaan. Het komt op mij over dat er in draadjes over producten alleen over het product zelf gesproken mag worden. Voor de andere 3P's uit de originele marketingmix (prijs, plaats, promotie) is in de draadjes geen plaats (terwijl freaks en consumenten hun keuze wel op die mix baseren). Dat zorgt voor een schimmig gebied. Just saying, ook een beslissing binnen deze context is niet aan mij.

Ik snap dat dit een lastig dilemma is voor de crew. Aan de ene kant snap ik prima dat je jouw forum niet als een gratis reclame platform wil laten fungeren voor winkeliers. Dat je daar als forum iets (vergoeding) voor terug wil zien, is dus ook begrijpelijk.

Aan de andere kant, het is ook best bijzonder dat wanneer een lid ergens een mooie aanbieding ziet, dit niet in een topic met de andere leden mag delen wanneer het geen betalende winkelier betreft. Deze reacties worden verwijderd. Functie van een forum is toch met name informatie delen met elkaar? Dus we mogen elkaar niet aan mooie deals helpen, tenzij het een betalende winkelier betreft.

Maar ik snap dat dit een dilemma is.

Ik snap dat dit een lastig dilemma is voor de crew. Aan de ene kant snap ik prima dat je jouw forum niet als een gratis reclame platform wil laten fungeren voor winkeliers. Dat je daar als forum iets (vergoeding) voor terug wil zien, is dus ook begrijpelijk.

Aan de andere kant, het is ook best bijzonder dat wanneer een lid ergens een mooie aanbieding ziet, dit niet in een topic met de andere leden mag delen wanneer het geen betalende winkelier betreft. Deze reacties worden verwijderd. Functie van een forum is toch met name informatie delen met elkaar? Dus we mogen elkaar niet aan mooie deals helpen, tenzij het een betalende winkelier betreft.

Maar ik snap dat dit een dilemma is.
dit is inderdaad heel krom en raar geregeld. Iedere freak moet toch kunnen weten waar die mooie deals te vinden zijn ipv dat het op deze manier gecensureerd wordt..

dit is inderdaad heel krom en raar geregeld. Iedere freak moet toch kunnen weten waar die mooie deals te vinden zijn ipv dat het op deze manier gecensureerd wordt..

Gewoon Vuurwerk Nederland kijken op YouTube, dan krijg je een hoop leuke deals mee!
Nee zonder gekheid, ik vind dat aanbiedingen van vuurwerk gewoon vrij besproken moeten kunnen worden. Er zit echt een verschil tussen actieve promotie van winkels en acties en gewoon in een topic mededelen dat je product X voor prijs Y bij winkel Z te krijgen is.

tijd geleden dacht ik dat ik gek was omdat ik ergens onder een product de prijs van een shop dacht te hebben genoemd maar ik weet nu dus dat die gewoon was verwijderd

Zolang dat in het winkeltopic kan is dat nog wel te doen. In producttopics moet je dat niet willen, dan wordt het een reclame zuil.

Kunnen we dan concluderen dat het forum in de loop der jaren in handen is gekomen van een groepje winkeliers? Dan voel ik me als lid toch wel behoorlijk gekaapt.

Laatst bewerkt:
Gooi die winkel topics toch gewoon open in het 'seizoen'.
Lekker van september tot eind december/ eind januari open. Zo houd je je freak gedeelte met aanbiedingen het hele jaar door. en de 'normale' winkelier heeft dan toch een klein beetje exposure op het forum.

Mis het namelijk echt om een beetje over winkels/collecties/ aanbiedingen te discussiëren buiten de freakshops om.

Omdat de Nederlandse overheid steeds meer zeikeriger aan het worden is wat betreft de regels op vuurwerkgebied, wordt er steeds meer vuurwerk verkocht in het buitenland.
Andersom zie je dit ook, dat er steeds neer buitenlands vuurwerk wordt aangeboden in sommige Nederlandse winkels.
En zo is het ook met de winkeliers, in Duitsland zijn er in de loop van de jaren steeds meer Nederlandse ondernemers die vlak over Duitse grens een vuurwerk winkel openen.

Je kan alle buitenlandse winkeltopics gaan dichtgooien, maar het vuurwerk wat er verkocht wordt, heeft gewoon een CE keuring.
Dus als je het heel zwart wit bekijkt, kan/mag je het gewoon in Nederland afsteken.

Waarom die winkeltopics sluiten, er wordt ook over vuurpijlen en knallers gepraat op dit forum.
En om vuurpijlen van 20 gram per stuk en knallers van 0,5 gram per stuk illegaal te noemen.

Die kl%te Cobra's dat is illegaal, een jopie popie knaller van 0,5 gram niet.

Ook al denkt onze overheid er anders over.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je bespreken van producten wel zou moeten beperken tot wat er in NL tot gestaan is (met een béétje speling qua de kleine verschillen in compounds). Dat zou ook met CE en zelfs nog met NL gebruiksaanwijzing (laatste ook verplicht om het in NL legaal te maken) gewoon illegaal blijven volgens NL regels. Ik snap dat/als vwc zich daar niet aan wil branden. Maar winkels bespreken qua ervaringen, en bespreken van het sieraanbod binnen NL wetgeving (met lichte marge naar de siercakes/compounds) zou toch kunnen, zou je denken?

Vind de beredenering die hier vanuit de moderators komt echt twijfelachtig, en ik geloof niet echt dat enkel de reden is dat ze geen verboden vuurwerk toestaan op het forum, wat doen immers de knaller en pijlen dan nog op het forum?. Op een scooterforum wordt toch ook gesproken over opvoersets, tips en voorbeelden.
Zijn ook verboden, maar daar is wel behoefte aan om te kunnen bespreken.
Gooi die winkeltopics open, nu helemaal omdat het seizoen is gestart en de freaks elkaar kunnen tippen voor aanbiedingen of dergelijke. In het shout gedeelte wordt van alles geroepen waar geen controle op is, dan moet je die ook dicht gooien.

Qua reclame/freakactie-verhaal; daarvoor kan de grens toch ook op 1 oktober, en dan NL/BE/DE winkeltopics open? Meeste in BE begint dan te lopen, NL begint op stoom te komen en wat is een freakactie die pas in oktober begint :bonk: hebben zij die pas in september daarmee beginnen nog een maand reclamevoordeel aan hun freakactietopic, maar een echte freakshop begint toch al voor de zomer...

Gooi die winkel topics toch gewoon open in het 'seizoen'.
Lekker van september tot eind december/ eind januari open. Zo houd je je freak gedeelte met aanbiedingen het hele jaar door. en de 'normale' winkelier heeft dan toch een klein beetje exposure op het forum.

Mis het namelijk echt om een beetje over winkels/collecties/ aanbiedingen te discussiëren buiten de freakshops om.

Eens, wou 2 weken geleden een trip report schrijven over een ritje zuiderburen, lekker zoals vroeger, om de sfeer te verhogen, kan dus niet omdat het winkeltopic gesloten is :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan