[WINACTIE - 2015] Win een Hallucinator! - WINNAARS BEKEND!

Houd wel rekening met de verpakking, dat betekend een kartonnen doos, daaromheen een kooi met ijzeren banden en dan weer een karton :p

Mijn inziens zijn er ook 2 antwoorden mogelijk. De vraag hoeveel passen er in een container geeft namelijk een ander antwoord dan hoeveel zitten er in een container.

Lijkt mij duidelijk, ze vragen hoeveel er in passen (dus niet zitten) rekening houdend met de verpakking (dus ze zitten er niet los in)

Wat dat betreft levert deze vraagstelling dus wat discussie op. Kan Mattenfreak hier wellicht duidelijkheid over geven of ligt de vraag helemaal bij Vuurwerkvisie? Dan hoop ik dat zei met een onderbouwde rekensom komen

Wat is de exacte maat van het verpakkingsmateriaal dan? De uitkomsten verschillen van elkaar door het verschil in aanname van de afmeting van het verpakkingsmateriaal. Ik heb ook rekening gehouden met de verpakking, maar sommige hebben de vraag dus niet goed begrepen. Ze worden niet op pallets ingeladen?

De winnaars zijn nog niet benoemd door Vuurwerkvisie, dit lijstje wordt nog officieel doorgestuurd, maar het antwoord is er wel al! Check de mail vanuit Vuurwerkvisie:

Hierbij het antwoord op vraag 5. Doordat de folders deze week bij de drukker moeten zijn volgen de winnaars na het weekend.

• De Hallucinator heeft 25 schoten van het grootst toegestane kaliber: 1,2"
  • Er gaan 6 cakes in een karton.
  • Om die potten zit een kartonnen doos.
  • Om die kartonnen doos zit een goedgekeurde kooi met brandwerend materiaal.
  • Om die kooi zit weer een buitenkarton.
Van die dozen gaan er 1.265 dozen in een container x 6 stuks = 7.590 stuks.

We zien dat veel mensen een (veel) te hoge inschatting hadden. De prijs van 24 euro is dus echt spotgoedkoop voor deze cake! Want: hoe minder in een container, hoe duurder qua transport. Deze vette bak met giga-effecten is dus echt wel even een musthave!!!

Zo! Na alle andere antwoorden dacht ik al dat ik te snel had gerekend en kwam na een nieuwe rekening uit op 12012 maar dat het er 7.590 zouden zijn had ik niet verwacht! Jammer! Winnaars veel plezier!

Tja, ik ging er vanuit dat de vraag precies was zoals het er staat, en dus niet hoeveel er in werkelijkheid worden meegenomen in één container. Voor 't zelfde geld zit de container maar half vol en is het antwoord dus veel lager. Je kan dus niet van het werkelijke aantal uitgaan, want er passen er in feite gewoon 5000+ cakes meer in.

De volgende getallen zullen dan wel tot de 'beste tien' worden gerekend:

7440
7614
7776
7920
8400
8400
8556
8580
8640
8640

Ik verbaas me ernstig over dit lage aantal in de container. Ik heb de volgende rekensom gemaakt:

6 stuks Hallucinator van 180x180x175 mm in een doos. De doos heeft twee kartonnen dozen en een kooi. Ik doe dan de aanname dat de omdoos totaal rondom 1 cm dikker wordt. 2x3 stuks gestapeld, wordt het karton dan: 380 x 560 x 195 mm in afmeting.
De binnenmaat van de container is 12032 x 2348 x 2699 mm. Je kunt de kartonnen op verschillende manieren stapelen in de container, namelijk op de ene zijkant, op de andere zijkant, of rechtop. En dan ook op verschillende manier gedraaid. Afhankelijk van de manier van stapelen in de container, kun je dan 1612, 1708, 1464, 1638, 1488 of 1764 dozen kwijt in de container. Het ligt het meest voor de hand om de best mogelijk stapeling te kiezen, dus dat je het meeste dozen kwijt kunt in de container. In dat geval kom je uit op 1764 dozen in de container. Als we dat aantal dozen met 6 stuks vermenigvuldigen, komen we uit op 10584 stuks.
Ik ben daarom wel benieuwd naar de rekensom van Vuurwerktotaal, want hoe groot zijn die dozen nou werkelijk?

Back
Bovenaan