Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
De mijne ligt al klaar:
ml2dyp.jpg

Heb er al een aantal versleten en heb bovenstaande van een medefreak gehad.

Ik zeg altijd maar zo, stook chill, stook met bril.

Heb van mezelf al een bril die naar mijn mening wel voldoende bescherming bied, als ik lenzen zou hebben zou ik zeker wel een vuurwerkbril dragen. Moet er niet aan denken om m'n ogen te verpesten op die mooiste dag van het jaar:).
Zou ook vooral dienen ter bescherming tegen andermans vuurwerk, zal niet de eerste keer zijn dat er een pijl horizontaal door de straat vliegt hier.

sorry guy's misschien was mijn reactie wat nouja zeg maar wat je ervan wilt zeggen maar ik vond het wat overdreven :sad:

In het belang voor de veiligheid en mede vuurwerkliefhebbers door de vuurwerkbril te gaan dragen is niks overdreven.
Het enige overdrevende en storend was, was je reactie en die is verwijderd door mij.

Bedankt dat je inziet dat niet iedereen het met je eens is en dat je dat ook toegeeft.

Ik weet het ook nog niet. Bij siervuurwerk lijkt het me wel handig, zeker om een uur of 12 met alle vonken. Maar heel de dag? Neh, liever dan nog een zonnebril, maar die beschermt minder. Ik weet het niet. Iniedergeval is een dag er misschien opvallend of maf bij lopen beter dan de rest van je leven lijkt me, mocht het misgaan.

Ik heb vorige jaren nooit een bril gedragen. Nu ga ik dit jaar toch een vuurwerk bril dragen. Waarom? Ik ben me ervan bewust geworden, dat een gevaar altijd in een klein hoekje schuilt.

Liever de gehele dag met een bril lopen dan me hele leven, met 1 blind oog.

Ik vind het eerlijk gezegd ook raar, dat vuurwerk billen niet gratis zijn?

Rens

Ik zet de bril selectief op. Overdag niet, want ik stook dan meestal niet zoveel. Met projectjes neem ik zeer! ruime afstand en zie ik ook snel als er iets misgaat.
Ik draag dit jaar dan wel oordopjes, want sta vorig jaar in de tuin door te lonten en jongeren zijn bezig met goeie knallers maar iets te dichtbij en als gevolg 'n pieptoon in m'n oor tot 21:00. Zij graven geen kuil in 'n veldje zoals wij deden, maar we hadden ook zwaarder spul.

In de avond wel op, met het klaarzetten van cakes wil ik niet dat er iemand in m'n rug iets neergooit. Hangt idd ook van je straat af. Om 12 uur ook, bij finales als ik weinig tijd heb om afstand te nemen. Daarna zet ik hem weer af om omhoog te kijken.

Het is vooral voor andermans vuurwerk en omdat ik niet alles om me heen kan zien als ik bezig ben met voorbereiden. Kinderen (met minder pyrotechnische kennis) geef ik ook 'n bril. Mijn strategie is dan om het niet cool te maken. Ik probeer er geen opmerkingen over te maken, gewoon normaliseren. Om 12 uur zie je ook niet echt goed of het suf staat en ik vind ze best hip.

Ik draag zeker een vuurwerkbril, ook mijn familie die er bij staat moet er eentje aan, het is het gewoon niet waard om het risico te lopen, ook zijn er volgens mij genoeg hersenloze mensen die niet correct met vuurwerk omgaan en daardoor mijn (toch wel hele mooie) hobby in een slecht daglicht plaatsen, met alle gevolgen van dien (strengere wetgeving enz.). Ik moet dus het goede voorbeeld geven denk ik dan en dus gaan de brillen (die wij trouwens wel gratis krijgen) vrolijk op....

Vorig jaar een gratis vuurwerkbril van Zena gekregen en deze ook veel gebruikt.

Dit jaar ga ik in de avond zeker weer een vuurwerkbril dragen. Met het kleine vuurwerk overdag doe ik hem niet op, wij hebben dan ook geen kamikaza pijltjes :D

Back
Bovenaan