Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
zelf draag ik geen vuurwerk bril dit kom om dat ik al een bril op heb mss een zwak excuus maar vind een bril over een bril niet echt fijn zitten wat dus ook voor komt dat de vuurwerk bril te veel op me eigen bril drukt. en dat is echt niet fijn vandaar dat ik geen vuurwerk bril draag

Oordopjes is wat overdreven vind ik? of niet? Tenzij je dikkere klappen hebt als c6 etc.

Zelf heb ik geen zware knallers, maar er zijn genoeg hersenloze gasten die op een paar meter afstand zo ding neergooien. Tijdens mijn showtje gaat de hel los en dan ben ik toch blij dat ik ze in heb.(kleine toelichting: aan 1 kant hoor ik nog maar voor 30% dus ik ben zuinig op mijn flappers.)

Heb 2 jaar geleden wat brillen gekocht en daar zijn vorig jaar er nog een aantal bij gekomen. In de straat is het hier meestal redelijk druk dus heb ik voor iedereen (familie en vrienden) een bril beschikbaar. Je ziet toch dat er af en toe wat misgaat, omvallen of fout bij produceren en zo'n ongeluk wil je niet op je geweten hebben. Het argument dat het er niet uitziet vind ik maar slapjes want een glazen oog ziet er ook niet uit.

Heb vorig jaar de hele dag met een bril op gelopen. Vond het totaal niet erg en ik had er geen last van. Ga het ook dit jaar weer doen :)

zelf draag ik geen vuurwerk bril dit kom om dat ik al een bril op heb mss een zwak excuus maar vind een bril over een bril niet echt fijn zitten wat dus ook voor komt dat de vuurwerk bril te veel op me eigen bril drukt. en dat is echt niet fijn vandaar dat ik geen vuurwerk bril draag

Volgens mij zie je ook geen donder meer bij bril over bril.

Ja doe standaard een bril tegenwoordig.Heb mijn linkeroog al beschadigd door vuurwerk,dus de rede lijkt me duidelijk.:p

Ook ik draag een vuurwerkbril. Het is vooral met al die cakes erg nuttig wanneer je er vlak bij staat, krijg je tenminste niet al die troep in je ogen.

Als ik lees dat sommigen geen bril dragen omdat het suf is of niet stoer,bedenk dan even of je een blindegeleide hond of zo´n wit-rode wandelstok wel stoer vind.Vorig jaar tot 2x toe zo´n schijt baby vuurpijltje(van een ander) tegen mijn bril gekregen als ik die niet had opgehad waren de gevolgen zeker ernstig geweest.Hier gaat ie gewoon op en mijn kinderen krijgen er ook 1.

Ik draag een vuurwerkbril.
Ook bij shows tegenwoordig.

Er komt gewoon veel naar beneden tijdens het afsteken van vuurwerk, en daar wil ik mijn ogen graag tegen beschermen.
Verder zijn er nog de witte stoppen die tegewoordig bij sommige potten in de bombette's zitten, die keihard naar beneden komen.
Als je die in je oog krijgt oudejaarsdag zit je op z'n minst een paar uur bij de poli.

Ook nog een toevoeging:
Meestal als ik vuurwerk krijg op mijn verjaardag (30 december jarig) dan halen mijn ouders er nog wat brillen bij. Heb er minstens 15 of zoiets in huis liggen. Dus iedereen die langs komt, vrienden etc. bied ik ook gewoon een bril aan. Ik vind het wel zo verstandig hem te dragen, je merkt er niks van, als iedereen hem heeft is het wel lachen en dat merk je op een gegeven moment ook niet. En het geeft toch wel een beter gevoel moet ik zeggen.

Ik ben sinds vorig jaar overtuigd, het is toch wel heel fijn dat je niet de hele tijd stof en kruitdampen in je ogen krijgt op de 1ste plek. Probeer zoveel mogelijk van me stook compagnons over te halen om dit jaar ook een vwkbril te gaan dragen.

Ik draag ook een bril, na 30 minuiten heb je er geen erg meer in als je een fatsoenlijk model hebt. Als je een beetje kijkt voor uvex veiligheids brillen heb je leuke modellen die beter zitten als die goedkope dingen.

Mijn antwoord staat er eigenlijk niet helemaal tussen....

Ik zet hem niet op, maar dit heeft niet echt een reden, ik denk dat ik daar gewoon te eigenwijs voor ben!

Als we de films terugkijken, zie je ook hoe snel iets net wél fout kan gaan, het blijft handwerk dat vuurwerk. Het kan alle kanten op schieten, het is wachten tot het fout gaat, dus uit voorzorg mooi die bril op! :cool:

Heb je goed. ik wil der maar niet aan, ben zo eigenwijs haha :p

Wat me opvalt hier is dat de meeste die de bril niet opzetten tussen een leeftijd van 15 en 20 jaar zijn. De meeste wat oudere freaks kiezen er vaak toch wel voor om er vaak een te dragen.

wij dragen standaard een vuurwerkbril.. mijn zoontje vindt het zelfs leuk om te zien hoe zijn vader een bril draagt 1 keer per jaar.
wat mij betreft wordt het dragen van een vwbril verplicht dit om vw slachtoffers die letsel aan de ogen oplopen, en heb zelf meegemaakt hoe iemand uit mijn familie ongelukje kreeg met knalvw en een stuk gips tegen oog aankreeg met nieuwjaar en in het ziekenhuis zat en nu nog last heeft van wazig zien.
een vwbril ideaal ook voor media etc hebben ze weer een stok minder om ons mee te slaan om zo vwverbod te promoten en te realiseren.

Wat me opvalt hier is dat de meeste die de bril niet opzetten tussen een leeftijd van 15 en 20 jaar zijn. De meeste wat oudere freaks kiezen er vaak toch wel voor om er vaak een te dragen.

Ik word 30 december 16 maar draag hem al 2 jaar :) *trots* gwn die bril opdoen jongens :cool:

Tja, dat dacht ik toen ook..
2 jaar geleden stonden we te stoken met een groepje freaks. Waar iedereen dus verstandig omging met vuurwerk, ging het toch fout door een fout in het vuurwerk zelf. Ben blij dat ik hem op had, anders was het misschien een ander verhaal nu..

Wat ging er mis? :shocked:

Back
Bovenaan