Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Beter 1 dag met een vuurwerkbril, dan de rest van je leven met zo zwarte zonnebril omdat je ogen (of wat er nog van over is) naar de pleuris zijn.
Het zit in een klein hoekje, maar ik ben liever preventief. Vroeger dacht ik er anders over, want dan was het niet "stoer" om met zo'n bril te lopen. Maar hoe ouder ik word, hoe anders ik erover ga denken.

sorry guy's misschien was mijn reactie wat nouja zeg maar wat je ervan wilt zeggen maar ik vond het wat overdreven :sad:

Netjes dat je hier nog even op reageert. Voor wat betreft je gedicht. bij de laatste jaarwisseling zijn er 21 mensen aan beide ogen blind geraakt.

Dus zet gewoon een vuurwerkbril op en geef er een aan de omstanders. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Zeker weten doe ik hem dit jaar weer op.
Ik heb ze sinds vorig jaar op.
Die van Zena dan wel en die zitten gewoon goed.

Ik draag geen vuurwerkbril om 3 redenen

ik vind het risico te klein, als je gewoon normaal met vuurwerk omgaat en goed oplet wat jij en anderen om je heen doen dan moet het gek lopen wil er wat mis gaan. bij illegaal spul met van die eindstoppen van gips/beton waarbij de brokken je om de oren vliegen is het wel verstandig om een bril te dragen, maar dat heb ik dan ook zelden in mn collectie zitten.

ten 2e, ik heb al een bril op sterkte. en die hebben al vrij grote glazen zodat ik over een heel groot deel van mn gezichtsveld ook scherp kan zien. ik ben hijskraanmachinist van beroep en daarbij moet je altijd voortdurend op je hoede zijn voor gevaren om jouw en anderen heen. je bent mede verantwoordelijk als er iets gebeurd in het draaibereik van je machine. het is dus cruciaal dat je goed kunt zien. vandaar dus die grotere glazen. grotere glazen geven tegelijkertijd ook betere bescherming tegen rondvliegende zooi.

ten 3e als je dan besluit om een bril te dragen kun je beter een echte werkbril opzetten, die zijn ook rondom de glazen erg goed beschermd tegen rondvliegend puin. dan sluit je vrijwel helemaal uit dat er niks in je ogen terecht komt.

my 2 cents

sta je dicht bij elkaar te stoken of lopen ze te stunten dan kun je er beter wel een op zetten.

Ik heb vorige jaren nooit een bril gedragen. Nu ga ik dit jaar toch een vuurwerk bril dragen. Waarom? Ik ben me ervan bewust geworden, dat een gevaar altijd in een klein hoekje schuilt.

Liever de gehele dag met een bril lopen dan me hele leven, met 1 blind oog.

Ik vind het eerlijk gezegd ook raar, dat vuurwerk billen niet gratis zijn?

Rens

bij vuurwerkgigant franeker kreeg je vorig jaar wel bij elke bestelling een vuurwerk bril van chooet gratis ik weet niet of dat dit jaar ook zo is

Netjes dat je hier nog even op reageert. Voor wat betreft je gedicht. bij de laatste jaarwisseling zijn er 21 mensen aan beide ogen blind geraakt.

Dus zet gewoon een vuurwerkbril op en geef er een aan de omstanders. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

bedankt voor de info ik heb er nog even overnagedacht en ik zit er over te denken om hem op de avond wel op te doen lijkt me achteraf wel een GOED idee overdag kan er vrij weinig gebeuren met de rotjes maar gevaar zit in een klein hoekje toch doe ik hem niet overdag op

Toch...nou weet niet wat; dat 1 op de 10 stemmers hier geen bril op doet omdat ze vinden dat het niet cool staat...wat een kulexcuus zeg! En dan achteraf als het wél fout ging...nooit meer in de spiegel zien hoe mooi je bent.

Eénvierde van de stemmers doet geen bril op...man, wat teleurstellend. Hopen dat het enkel aan jeugdige onbezonnenheid te wijten is, en hopen dat die snel overwonnen wordt; vóór het misgaat!

Hopen dat het enkel aan jeugdige onbezonnenheid te wijten is, en hopen dat die snel overwonnen wordt; vóór het misgaat!

beetje raare reactie jongeren kunnen toch ook wel gevaren inzien ??en als hun keuze er voor valt om het niet te doen lijkt me dat je er van bewust bent wat je doet toch??

Nee, jongeren hebben minder oog voor risico's en houden daar minder rekening mee, leggen dat makkelijker naast zich neer. Is een bekend gegeven. Daarom begint 'volwassenheid' bij 18 (wat al een lage grens is).

Bij de buren van FPM, waar meer volwassen publiek is, heeft nog niemand 'nee' gestemd...

Image is everything. En aangezien de misdeelden en zwakzinnigen in Nederland nog steeds geholpen worden, is het dus goed voor je imago om door te gaan voor een blinde. Dan stoppen de automobilisten ineens wél voor het zebrapad.

Handig!

ik vind dat je dan alle jongeren over een kam scheert want lang niet alle jongeren zijn zo maargoed dat is mijn mening ik snap jou ook wel

Nee, jongeren hebben minder oog voor risico's en houden daar minder rekening mee, leggen dat makkelijker naast zich neer. Is een bekend gegeven. Daarom begint 'volwassenheid' bij 18 (wat al een lage grens is).

Bij de buren van FPM, waar meer volwassen publiek is, heeft nog niemand 'nee' gestemd...
No offence, maar ik zou toch ook eens die andere bril opdoen, want 3 mensen hebben nee gestemd o_o?

doe hem zelf om 12 uur pas op, voor de rest ben ik vrij weinig buiten omdat de vrouw jammer genoeg geen vrij heeft en ik met de kleine meid zit

HELEMAAL mee eens! Liever met een bril op en geen risico lopen dan 'stoer' zijn en misschien een oog kwijt raken. bovendien heb ik toch geen kindervuurwerk om me voor te schamen dus dat zit wel goed

Beter 1 dag met een vuurwerkbril, dan de rest van je leven met zo zwarte zonnebril omdat je ogen (of wat er nog van over is) naar de pleuris zijn.
Het zit in een klein hoekje, maar ik ben liever preventief. Vroeger dacht ik er anders over, want dan was het niet "stoer" om met zo'n bril te lopen. Maar hoe ouder ik word, hoe anders ik erover ga denken.

Hopen dat het enkel aan jeugdige onbezonnenheid te wijten is, en hopen dat die snel overwonnen wordt; vóór het misgaat!

beetje raare reactie jongeren kunnen toch ook wel gevaren inzien ??en als hun keuze er voor valt om het niet te doen lijkt me dat je er van bewust bent wat je doet toch??

Tuurlijk kunnen jongeren ook het gevaar zien maar over het algemeen liggen hun grenzen verder dan bij ouderen en is het besef van gevaar kleiner.

Daarnaast is bij jongeren het risico op invloed van een groep veel groter. Ook al kiest een jongeren voor het dragen van een vuurwerkbril, op het moment dat hij 10 minuten is afgezeken door zijn stookmaten is de kan groot dat de vuurwerkbril aan een rotje wordt geknoopt en onder hilariteit wordt opgeblazen.

Back
Bovenaan