Wetsvoorstel afgekeurd!

Wat kan mij die tijd schelen! Zodra ik wakker ben steek ik wat af! Fuck die €100 boete! Een dagje pretpark kost dat tegenwoordig ook! Oudejaarsdag is mijn dagje uit van het jaar en dat laat ik mij door NIEMAND afpakken!! We moeten niet gaan doen en denken dat te vroeg vuurwerk afsteken een MISDAAD is. Gewoon vuurwerk brillen verplichten bij het afsteken en zwaar illegaal vuurwerk harder aanpakken. Dat legale vuurwerk zorgt namelijk niet voor de nodige overlast .

Ja dat sowieso. Ik ga ook niet wachten op 18:00. Ben geen gek. Maar gaat meer om kinderen en jeugd waar ze angst in hebben geboezemd.

al houden wij ons eigen braaf aan de regels we worden dan nog steeds flink gen**it door de 1e en 2e kamer. nederland mag zijn naam wel veranderen naar zeikland of regelland tradities worden kapot gemaakt door zeikerds en azijnpissers we moeten is 1x met de vuist op tafel slaan en 1x voor onze eigen tradietie opkomen we laten het zo van ons afpakken door de minderheid (megameerderheid zegt de media)kom op zeg toch moeten we er wat aan doen en SNEL voordat we telaat zijn samen met de vuurwerkbranch en de liefhebbers :) .

wesley en jordy

Ga je toch met cat 1 klooien, dan kunnen ze je niks maken. Krijg je denk ik wel mooie discussies met de politie en buren.
Sommige Cat1 spullen zoals de knetterbomb gaan best hard.

Ik vind het gewoon te krankzinnig voor woorden! Maar bovenal sneu voor die kleine koters! Ik kan me ook echt niet voorstellen dat zulke koters met haast onschuldig vuurwerk beboet gaan worden door de lange arm der wet! De verhoudingen zijn de laatste tijd hier in dit land flink zoek geraakt! Ik kan er weinig meer van maken ben ik bang voor! Een ieder moet op de 31e maar zelf beslissen wat hij of zij wil gaan doen qua afsteektijden. Laat iig tenminste zien dat je een “goede” freak bent! Geen gestunt, opzettelijke vernielingen, etc. etc. Volg je vuurwerkhart!

Ik stook om 10 uur punt uit,
Dat zouden we met ze allen moeten doen.
Ik gedraag me 364 dagen per jaar.
Door niet te stoken,
ik stook geen illegaal meer .
Bij mij is de maat vol het gaat om 1 dag in het jaar.
Ze moeten de echte maatschapelijke problemen aanpakken.
Voorbeeld: in almere bij het station is een pleintje gebouwd naast het politie bureau.
Daar staan hoeren dealers junkie,s .
alles wordt gedoogt , er wordt gedealdt waar de politie bij staat.
De politie vind het best wanr niemand heeft daar last van ze.
Mischien een idee, als nou alle vwfreaks de 31 , naar dat pleintje komen
Dan kan je daar afsteken wat je wil ook illegaal en hoelaat je wil.
daar wordt alles gedoogt door meneer agent.

Precies. Een ander geval is dat de overlast zal verdubbelen gezien de stooktijden zijn ingekort. Dit houdt in dat iedereen massaal om 18:00 naar buiten zal gaan om alle knalwerk nog voor 24:00 op te maken.

Met 10:00 had je deze situatie niet want de ene ging om 10:00 stoken, de ander weer rond 12:00, dan weer om 15:00. Zo had je als het ware een verspreiding van groepen.

De meeste zeiknichten zullen om 18:00 dan wel ''bibberend'' thuis zitten met hun honden vogels katten of wat dan ook, maar de knallen zullen nog altijd hoorbaar blijven. Dit keer nog erger.

Inderdaad, om 18:00 gaat iedereen tegelijk los, en dan is het: Ja het is niet normaal hoeveel vuurwerk er afgestoken wordt het wordt steeds meer een zwaarder. Terwijl dat dezelfde hoeveelheid vuurwerk maar dan in een kortere periode is.

Even voor de duidelijkheid, als je gepakt word met te vroeg afsteken en je bent 18, dan krijg je toch niet alleen een boete maar ook een strafblad?

Zoja dan tsja, dan wacht ik tot 18:00, zonee dan ga ik fucking hard los om 10:00. 100 euro is een risico dat ik zonder enige twijfel neem, maar met een strafblad gaat de droom om pyrotechnicus te worden natuurlijk aan diggelen.

Ik heb een e-mail gestuurd daar rijksoverheid. Ze hebben mij netjes geantwoord, je mag tot nu toe NOG afsteken op 31 december om 10:00. Zodra de koning beslist wanneer dit besluit in zou gaan ( WAT NU DUS NOG NIET IS ) dan pas gaat het besluit in. Het is dus nog steeds afwachten maar er is een klein beetje hoop.

massaal emails sturen om te vragen om het pls pls pls dit jaar nog te laten?
Wie doet er mee?!?!??!
Een mod die ff een briefje wilt schrijven dat we allemaal kunnen kopieren en sturen???

WAT IS DE KONING ZN EMAIL ADRES?!?!?!?

edit: 1 google search

Adres post leden Koninklijk Huis
<Hier naam geadresseerde invullen>
Paleis Noordeinde
Postbus 30412
2500 GK Den Haag

Het tekenen van de koning is puur een formaliteit en deze heeft niks te zeggen over wanneer het ingaat, dus ik denk dat het wel voor oud en nieuw getekend is. Tuurlijk hoop ik stiekum van niet:D

tnhx voor de info, maar als er al getekend is, dan denk ik dat het een kwestie van dgn is voor het word doorgevoerd.

Even voor de duidelijkheid, als je gepakt word met te vroeg afsteken en je bent 18, dan krijg je toch niet alleen een boete maar ook een strafblad?

Zoja dan tsja, dan wacht ik tot 18:00, zonee dan ga ik fucking hard los om 10:00. 100 euro is een risico dat ik zonder enige twijfel neem, maar met een strafblad gaat de droom om pyrotechnicus te worden natuurlijk aan diggelen.

Sins wanneer krijg je een strafblad bij een proces verbaal ??? dan heeft heel Nederland een strafblad. Je krijgt gewoon een verbaal en je betaald die en je bent klaar.
Was 100 euro geloof ik.

ik heb de gemeente harderwijk een mail gestuurd over de afsteektijden van vuurwerk en dit was het volgende wat ze zeiden:
Dag,

Naar aanleiding van uw vraag over het afsteken van vuurwerk het volgende:

Afsteken van vuurwerk is toegestaan van 31-12-2014 vanaf 18.00 uur tot en met 1-1-2015 om 02.00 uur.

Is uw vraag hiermee voldoende beantwoord.

en ik had ze nog een vraag gestuurd of carbid schieten wel om 10.00 of om 18.00 was en toen zeiden ze het volgende:
Dag,

Carbid schieten is verboden. Alleen op 31-12 wordt er een uitzondering gemaakt.
Ik zie zojuist dat de regelgeving hier omtrent uitgebreid is.
Vrij schootsveld is dus 75 meter.
Afstand tot de dichtstbijzijnde bebouwing is 100 meter.
Na zonsondergang moet het terrein verlicht worden.

Er is dus geen sprake van gedogen, het is op 31-12 toegestaan vanaf 10.00 uur.

dus carbid schieten zit er dit jaar niet in ook al woon ik in het buitengebied wat vroeger voldoende was

dat is best apart want hier word carbid schieten wel gedoogd van 10 tot 2.00 .
zeker als je in het buitengebied woont voldoe je echt wel aan de regels lijkt mij .
ik kan mij niet voorstellen dat jij niet met carbid mag schieten .
en als je twijfelt over de melkbus dan pak je toch gewoon een verf blik .
kan ook leuk zijn trouwens .
ik weet niet of je een auto hebt maar als je een auto hebt stuur je me maar een pm :wink:

Back
Bovenaan