badhierden
VWC lid
............
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wat kan mij die tijd schelen! Zodra ik wakker ben steek ik wat af! Fuck die €100 boete! Een dagje pretpark kost dat tegenwoordig ook! Oudejaarsdag is mijn dagje uit van het jaar en dat laat ik mij door NIEMAND afpakken!! We moeten niet gaan doen en denken dat te vroeg vuurwerk afsteken een MISDAAD is. Gewoon vuurwerk brillen verplichten bij het afsteken en zwaar illegaal vuurwerk harder aanpakken. Dat legale vuurwerk zorgt namelijk niet voor de nodige overlast .
Precies. Een ander geval is dat de overlast zal verdubbelen gezien de stooktijden zijn ingekort. Dit houdt in dat iedereen massaal om 18:00 naar buiten zal gaan om alle knalwerk nog voor 24:00 op te maken.
Met 10:00 had je deze situatie niet want de ene ging om 10:00 stoken, de ander weer rond 12:00, dan weer om 15:00. Zo had je als het ware een verspreiding van groepen.
De meeste zeiknichten zullen om 18:00 dan wel ''bibberend'' thuis zitten met hun honden vogels katten of wat dan ook, maar de knallen zullen nog altijd hoorbaar blijven. Dit keer nog erger.
Ik heb een e-mail gestuurd daar rijksoverheid. Ze hebben mij netjes geantwoord, je mag tot nu toe NOG afsteken op 31 december om 10:00. Zodra de koning beslist wanneer dit besluit in zou gaan ( WAT NU DUS NOG NIET IS ) dan pas gaat het besluit in. Het is dus nog steeds afwachten maar er is een klein beetje hoop.
Het tekenen van de koning is puur een formaliteit en deze heeft niks te zeggen over wanneer het ingaat, dus ik denk dat het wel voor oud en nieuw getekend is. Tuurlijk hoop ik stiekum van niet![]()
http://www.tweedekamer.nl/downloads...erking afsteektijden consumentenvuurwerk).pdftnhx voor de info, maar als er al getekend is, dan denk ik dat het een kwestie van dgn is voor het word doorgevoerd.
Even voor de duidelijkheid, als je gepakt word met te vroeg afsteken en je bent 18, dan krijg je toch niet alleen een boete maar ook een strafblad?
Zoja dan tsja, dan wacht ik tot 18:00, zonee dan ga ik fucking hard los om 10:00. 100 euro is een risico dat ik zonder enige twijfel neem, maar met een strafblad gaat de droom om pyrotechnicus te worden natuurlijk aan diggelen.
ik heb de gemeente harderwijk een mail gestuurd over de afsteektijden van vuurwerk en dit was het volgende wat ze zeiden:
Dag,
Naar aanleiding van uw vraag over het afsteken van vuurwerk het volgende:
Afsteken van vuurwerk is toegestaan van 31-12-2014 vanaf 18.00 uur tot en met 1-1-2015 om 02.00 uur.
Is uw vraag hiermee voldoende beantwoord.
en ik had ze nog een vraag gestuurd of carbid schieten wel om 10.00 of om 18.00 was en toen zeiden ze het volgende:
Dag,
Carbid schieten is verboden. Alleen op 31-12 wordt er een uitzondering gemaakt.
Ik zie zojuist dat de regelgeving hier omtrent uitgebreid is.
Vrij schootsveld is dus 75 meter.
Afstand tot de dichtstbijzijnde bebouwing is 100 meter.
Na zonsondergang moet het terrein verlicht worden.
Er is dus geen sprake van gedogen, het is op 31-12 toegestaan vanaf 10.00 uur.
dus carbid schieten zit er dit jaar niet in ook al woon ik in het buitengebied wat vroeger voldoende was