Wetsvoorstel afgekeurd!

Als je kijkt naar de site van de Rijksoverheid kom je meerdere malen deze banner tegen:

vuurwerk940.jpg

Snap eigenlijk niet dat mensen nog (valse) hoop hebben dat je vanaf 18u mag stoken. Zoals al eerder aangegeven gaat volgende week een campagne van start wordt geïnformeerd over de nieuwe afsteektijden van 18 uur.

Een site aanpassen is in een paar muisklikken gedaan.

Als je kijkt naar de site van de Rijksoverheid kom je meerdere malen deze banner tegen:

vuurwerk940.jpg

Snap eigenlijk niet dat mensen nog (valse) hoop hebben dat je vanaf 18u mag stoken. Zoals al eerder aangegeven gaat volgende week een campagne van start wordt geïnformeerd over de nieuwe afsteektijden van 18 uur.

Een site aanpassen is in een paar muisklikken gedaan.

Klopt, maar het is nog niet 100% definitief.

Hoop om vanaf 10:00 te stoken bedoel je? Van campagnes heb ik nog niets vernomen... waar vind je die info?

Al is de koning een fervent vuurwerkliefhebber, hij is en blijft onderdeel van de regering. Hij heeft een aantal formele taken zoals ondertekenen van wetsvoorstellen, besluitvormingen etc. Kortom gewoon een marionette van de uitvoerende macht! Ik denk niet dat hij ons gratie gaat verlenen!

PS: vanavond in Pauw om 23:00 op ned.1 met als een van de onderwerpen die besproken gaan worden: "vuurwerk verbieden of is dat betuttelend"

Is dit momenteel nog geldend? http://www.rijksoverheid.nl/documen...momenten-voor-alle-wet-en-regelgeving[3].html

En gaan ze hier van afwijken voor deze wet?

Daar gaan ze van afwijken. ik citeer uit de bekentmaking:

Artikelsgewijs

Artikel I

Artikel I bevat de inperking van de afsteektijden. In het algemeen deel van de toelichting is deze beperking toegelicht.
Artikel II

Gelet op de wenselijkheid om zo spoedig mogelijk over te gaan tot de inperking van de afsteektijden, is het de bedoeling het besluit vóór 29 december 2014 in werking te laten treden. Daarbij zal derhalve worden afgeweken van de vaste verandermomenten.
De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu,
W.J. Mansveld

Echt een flauwekul allemaal man. Ze beseffen niet dat zij de kinderen hiermee gewoon aan het pesten zijn. Kinderen steken gewoon rotjes af. Jeugd komt af en toe met wat harder vuurwerk uit belgie. Thats it.

Overlast wordt veroorzaakt door de harde knallers uit polen en Tsjechië. Ze falen erin om die aan te pakken, dan gaan ze maar even kleine kinderen pesten door de tijden terug te schroeven. Alsof met de tijden terugschroeven, de overlast vermindert wordt.

Werkloosheid is hoog, belasting wordt ieder jaar hoger, zorg wordt duurder, huurprijzen worden hoger etc. Geen hond die erom geeft, maar als het gaat om 1 dag in het jaar, is het plots een landelijk probleem.

Echt een zielig land is het geworden. Vol zeikers.

Echt een flauwekul allemaal man. Ze beseffen niet dat zij de kinderen hiermee gewoon aan het pesten zijn. Kinderen steken gewoon rotjes af. Jeugd komt af en toe met wat harder vuurwerk uit belgie. Thats it.

Overlast wordt veroorzaakt door de harde knallers uit polen en Tsjechië. Ze falen erin om die aan te pakken, dan gaan ze maar even kleine kinderen pesten door de tijden terug te schroeven. Alsof met de tijden terugschroeven, de overlast vermindert wordt.

Werkloosheid is hoog, belasting wordt ieder jaar hoger, zorg wordt duurder, huurprijzen worden hoger etc. Geen hond die erom geeft, maar als het gaat om 1 dag in het jaar, is het plots een landelijk probleem.

Echt een zielig land is het geworden. Vol zeikers.

Heel mooi verwoord! Ik begrijp er niks van echt niet, wie gaat zich er aan houden?

Hoop dat niemand zich er aan houd. Kan me zeker niet voorstellen dat een beetje vuurwerkfan gaat wachten tot 18 uur. Ik zie hier diverse mensen die hun hele planning omgooien en vanaf 18 uur gaan afsteken. Een ieder moet zijn eigen keuze maken maar ik vindt dat eerlijk gezegd maar laf. Dan ga je wel heel makkelijk met alles mee.

We moeten in dit land alles maar pikken tegenwoordig. Als iemand 3 mensen doodrijd krijgt hij slechts 120 uur werkstraf. Niks aan de hand, Nederland maakt zich niet druk. 1 dag vuurwerk afsteken of zwarte piet discussie maken we ons verschrikkelijk druk. Alsof het een ramp is allemaal... pfff dit land is kapot aan het gaan.

Ik heb een e-mail gestuurd daar rijksoverheid. Ze hebben mij netjes geantwoord, je mag tot nu toe NOG afsteken op 31 december om 10:00. Zodra de koning beslist wanneer dit besluit in zou gaan ( WAT NU DUS NOG NIET IS ) dan pas gaat het besluit in. Het is dus nog steeds afwachten maar er is een klein beetje hoop.

Hoop dat niemand zich er aan houd. Kan me zeker niet voorstellen dat een beetje vuurwerkfan gaat wachten tot 18 uur. Ik zie hier diverse mensen die hun hele planning omgooien en vanaf 18 uur gaan afsteken. Een ieder moet zijn eigen keuze maken maar ik vindt dat eerlijk gezegd maar laf. Dan ga je wel heel makkelijk met alles mee.

We moeten in dit land alles maar pikken tegenwoordig. Als iemand 3 mensen doodrijd krijgt hij slechts 120 uur werkstraf. Niks aan de hand, Nederland maakt zich niet druk. 1 dag vuurwerk afsteken of zwarte piet discussie maken we ons verschrikkelijk druk. Alsof het een ramp is allemaal... pfff dit land is kapot aan het gaan.

Ik ben het niet helemaal met je eens maar ik snap je punt.
Je ziet hier op het forum ook een omslag, mensen gaan met de massa mee.
Onbegrijpelijk dat je op VUURWERKcrew reacties leest als; "maakt me niks uit ik koop toch alleen maar sier", "ik moet toch altijd werken" ed.

Ik geef geen kl#te om voetbal maar dat wil niet zeggen dat het verboden moet worden. Ik gun andere mensen ook hun plezier en hobby's.

112Vandaag.nl
Wij krijgen veel vragen mbt de afsteektijden van het ‪#‎vuurwerk‬.

Het zit als volgt: De Rijksoverheid moet nog voor 29 december een besluit nemen over de afsteektijden. Men wil de afsteektijden naar 18:00u tot 02:00 brengen. Maar nu gelden de oude afsteektijden nog, dus van 10:00 tot 02:00. De politie geeft al aan, wanneer de nieuwe vuurwerk afsteektijden ingaan, handhaven niet te doen is. Omdat veel mensen toch om 10:00u zullen beginnen met het afsteken van vuurwerk. Als het juiste besluit is genomen, dan zullen wij dit hier plaatsen op de pagina

Inderdaad ook wat hier eerder werd genoemd: kinderen pesten. De idioten die vernielingen aanrichten blijven dat helaas ook doen. Of het nou om 10:00 is of om 18:00, 1 januari s'ochtends zullen helaas de ruiten van het bushokje wel weer eruit liggen. En hoe ga je dat tegen? Door het te reguleren, en niet te beperken.

Hetzelfde zul je ook gaan zien bij bijvoorbeeld de snelheidslimieten. Mocht de snelheidslimiet op de snelweg nu teruggebracht worden van 120 naar 100, gaan een hele hoop mensen op de bon voor het rijden van 120. Echter, de mensen die voorheen 180 reden zullen dat nu ook gewoon blijven doen! En wat krijg je? Irritaties van de mensen die 120 gewend zijn. Het werkt gewoon averechts!

Inderdaad ook wat hier eerder werd genoemd: kinderen pesten. De idioten die vernielingen aanrichten blijven dat helaas ook doen. Of het nou om 10:00 is of om 18:00, 1 januari s'ochtends zullen helaas de ruiten van het bushokje wel weer eruit liggen. En hoe ga je dat tegen? Door het te reguleren, en niet te beperken.

Hetzelfde zul je ook gaan zien bij bijvoorbeeld de snelheidslimieten. Mocht de snelheidslimiet op de snelweg nu teruggebracht worden van 120 naar 100, gaan een hele hoop mensen op de bon voor het rijden van 120. Echter, de mensen die voorheen 180 reden zullen dat nu ook gewoon blijven doen! En wat krijg je? Irritaties van de mensen die 120 gewend zijn. Het werkt gewoon averechts!

Precies. Een ander geval is dat de overlast zal verdubbelen gezien de stooktijden zijn ingekort. Dit houdt in dat iedereen massaal om 18:00 naar buiten zal gaan om alle knalwerk nog voor 24:00 op te maken.

Met 10:00 had je deze situatie niet want de ene ging om 10:00 stoken, de ander weer rond 12:00, dan weer om 15:00. Zo had je als het ware een verspreiding van groepen.

De meeste zeiknichten zullen om 18:00 dan wel ''bibberend'' thuis zitten met hun honden vogels katten of wat dan ook, maar de knallen zullen nog altijd hoorbaar blijven. Dit keer nog erger.

Wat kan mij die tijd schelen! Zodra ik wakker ben steek ik wat af! Fuck die €100 boete! Een dagje pretpark kost dat tegenwoordig ook! Oudejaarsdag is mijn dagje uit van het jaar en dat laat ik mij door NIEMAND afpakken!! We moeten niet gaan doen en denken dat te vroeg vuurwerk afsteken een MISDAAD is. Gewoon vuurwerk brillen verplichten bij het afsteken en zwaar illegaal vuurwerk harder aanpakken. Dat legale vuurwerk zorgt namelijk niet voor de nodige overlast .

Back
Bovenaan