Weer / Meteo met Davidh

Vanmorgen ging het hier in Roermond flink loss met flinke stortregen, storm en onweer.

Ik hoop dat de voorspellingen zoals ze nu zijn voor oud en nieuw, zo blijven.
Het lijkt perfect!

2018-12-21 23.15.15.jpg

Ik voorspel dat het precies hetzelfde weer wordt dan vorig jaar op 31 december en 1 januari...

Heel voorzichtig komen er signalen voor licht winters weer. Is pas sinds een paar runs zichtbaar en het wisselt weer iedere dag. De kou is vanaf volgende week (weer) aanwezig in Scandinavië. Of het ook wil afzakken richting de Benelux gaan we de komende dagen zien.

En met licht winters weer word bedoelt nachtvorst en overdag iets boven nul. Wees niet te optimistisch want er zijn ook modellen die dubbele cijfers berekenen. Het tijdperk weerkaart staren is in ieder geval weer begonnen :D

Edit met ENS van GFS erbij(De Bilt):
5dda69927d3f3.png

Laatst bewerkt:
Volgens google zou volgende week de eerste sneeuw moeten vallen bij mij in de buurt :cool:

976781fa95e4759671aebe4d50a21297.png

Ook geeft hij vrijdag op zaterdag nacht sneeuw aan.

Volgende week vanaf dinsdag is de lucht wellicht net koud genoeg voor wat natte sneeuw..zeewater is nog steeds 10-12 graden een eindje uit de kust...dat moet eerst verder afkoelen..voor de kenners..-9 graden op 850 hPa is ongeveer de grens voor natte sneeuw op dit moment bij een noordwestelijke stroming..

Droog, windkracht 1 en een heldere nacht, na de jaarwisseling grote kans op lokale dikke mist en dwarrelend karton:D

Spannend zeg, afgelopen paar dagen is het hier juist er mistig geweest. Toch beetje buikpijn dan over hoe het de 31e gaat zijn. Ik hou dit topic in de gaten!

Dit topic is te volgen in het count down gedeelte dit jaar...

Ik zeg nog niets, speculatie 100%, waarheid 1%.. dit m.b.t. de 31e..

Ik kijk alweer erg uit naar het weertopic in de countdown. Wat is dat spannend zeg, elk jaar weer!

Back
Bovenaan