Jupilerfreak
Banned
Waarom de lonen van hardwerkende mensen gedrukt worden? (Als het aan SP en andere links partijen ligt)Zij Willen toptarieven en al dat soort rare frutsels. Directeuren, managers, ondernemers enz. bouwen deze samenleving op. Natuurlijk kan je niet zonder ''arbeiders'' maar de mensen met een hoger salaris hebben over het algemeen ook wel wat meer dingen aan hun hoofd. Voor de mensen die al langer bij 1 bedrijf werken; hoe vaak heb jij al managers en directeuren zien komen en gaan? Zei zijn de passanten in het bedrijfsleven. De ene keer doen ze het goed en kunnen ze ergens anders hogerop en de volgende keer worden ze zonder pardon op straat gezet door een miscalculatie of een andere fout. Deze mensen nemen hun werk mee naar huis, zijn er 24 uur per dag mee bezig, hebben werk weken van 60/70 of zelfs meer. Waarom moeten deze mensen dan extra hard gepakt worden?! Dat is toch te idioot voor worden!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over al het talent dat gewoon naar het buitenland gaat. Mooi voorbeeld; Hollande wil in Frankrijk een toptarief van 75% en wat denk je? De meest verdienende man (of rijkste dat weet ik niet precies) de directeur van Louis Vuitton vraagt een Belgische nationaliteit aan. Raar? Nee! Slim? Ja wat mij betreft wel; of het sociaal is is wat anders.
En natuurlijk telt de groep arbeiders met lagere lonen ook bij de VVD mee. Het is echter wel zo dat zei meer op zichzelf worden aangewezen in plaats van hun hand ophouden en het belastinggeld daarmee binnenhalen.
En wat ik versta onder hard werkende mensen? Dat zijn mensen die 5 dagen per week werken en de ambitie hebben om hogerop te komen of zijn/haar vak op een zo goed mogelijke manier uit te oefenen. Tellen de mensen dan mee die toch liever 4 dagen werken? Ja als zei dat zichzelf kunnen veroorloven wel. Als zei dat niet kunnen en vervolgens overal aankloppen voor een extra centje horen zie daar naar mijn idee niet bij! Zelfde geld voor werklozen; pak je kans als er een baan komt in plaats van op je luie reet te blijven zitten! Ookal verdien je maar 100/200 meer dan als je een uitkering hebt maar het zorgt er wel voor dat je grotere kansen krijgt om sneller ergens anders aan het werk te kunnen of in dat bedrijf zelf meer te gaan verdienen. En tel daar alle sociale aspecten maar bij op.
En ben ik het dan met alles eens van de VVD? Nee hoor, dat er op Defensie blijft worden bezuinigd doet me echt pijn. Wat dat betreft doet de partij van Brinkman en de SGP dat een stuk beter.
Die agent die een steen op zijn kop krijgt bij rellen neemt zijn werk dan niet meer naar huis? De sociaal werkers die dag in en uit geconfronteerd worden met menselijk leed, nemen die het werk dan ook niet mee naar huis? De timmerman die levensgevaarlijk gewond kan raken op de bouwplaats, neemt die het werk dan ook niet mee naar huis? De conducteur die bij een aanrijding van een trein met iets menselijke resten mag gaan identificeren, neemt die het werk dan niet mee naar huis? De stratenmaker die op zijn 45e afgekeurd wordt, omdat zijn rug naar de kl0te is, heeft die geen stress dan?
Hoe bouwen die zogenaamde managers de samenleving dan concreet op? Ja, sommige managers houden de boel draaiende. Maar dat doet de ervaren wijkagent of postbode ook...
Hoe denk je dat de kans op een betaalde baan is, als je de 45 jaar bent gepasseerd?
Hoe kom je er bij dat een werkloze die een baan accepteert hiermee 100 a 200 euro meer gaat verdienen? Een uitkering levert €700 euro per maand op. Als iemand volgens jouw beredenering moet gaan werken en er 200,- euro bij krijgt, dan werkt dit persoon voor 900,- euro per maand. Dat is ruim 200,- euro per maand onder het minimuminkomen. Hoe kan je nou verwachten dat iemand van een dergelijk bedrag een zelfstandig bestaan op kan bouwen?
Uit deze opmerking van je, krijg ik de indruk dat je geen enkel idee hebt wat de werkelijke bedragen zijn waar mensen mee te maken krijgen als ze werkloos zijn geraakt.
Ik waardeer je posts overigens wel. Ten minste iemand die zijn visie durft te geven op de huidige situatie. Hierdoor is het mogelijk om gezond discussie te voeren. Waarvoor dank.